ADSL/bredbånd i Viborg?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-12-04 21:52

Vi skal flytte til Viborg og jeg skal ha' mig en hurtig opkobling. Men
hvad/hvem er det at vælge inellem? TDC og Cybercity er jo velkendte,
men er det noget bynet af en slax eller Stofa eller ....?

Boligen ligger i centrum.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Rander

Dato : 08-12-04 22:14

Wed, 08 Dec 2004 21:52:25 +0100 brugte Kurt Hansen 8 linier på at fortælle
dette til dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
>hvad/hvem er det at vælge inellem? TDC og Cybercity er jo velkendte,
>men er det noget bynet af en slax eller Stofa eller ....?

Du kan jo kigge på StruerNet <http://struer.net>. Kender en der bor i
Viborg der har det, og han er ret godt tilfreds med det...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Fængslet kidnapper dødstruet (Ekstra Bladet)

Fra : Morten Dueholm

Dato : 08-12-04 22:22

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> hvad/hvem er det at vælge inellem? TDC og Cybercity er jo velkendte,
> men er det noget bynet af en slax eller Stofa eller ....?

Stofa dækker mig bekendt ikke Viborg, men du kan jo tjekke på TDC Kabeltv's hjemmeside, om du kan få kabeltv (og dermed Webspeed) fra dem på din nye adresse.

Energi Viborg er ved at grave kabler ned til bynet, som det vist er planen skal dække det meste af byen inden 2008. Priser og udbud har vi dog ikke set noget til endnu.

Selv har jeg ADSL hos http://struer.net/ og er ok tilfreds med det. De tilbyder dog ikke adgang til Usenet.

Velkommen til byen

M.v.h.
Morten Dueholm, Viborg

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-12-04 23:38

Den Wed, 08 Dec 2004 22:22:18 +0100, skrev Morten Dueholm:

> Stofa dækker mig bekendt ikke Viborg, men du kan jo tjekke
> på TDC Kabeltv's hjemmeside, om du kan få kabeltv (og dermed
> Webspeed) fra dem på din nye adresse.

Jep, den kommende adresse giver alle muligheder iflg. nævnte
hjemmeside. Så skal der bare vælges

>Selv har jeg ADSL hos http://struer.net/ og er ok tilfreds med det.

Det lyder som en mulighed der skal overvejes.

> De tilbyder dog ikke adgang til Usenet.

What? Jamen, jamen, hvordan kan man leve uden Usenet? Jeg kan se at du
sender via get2net. Er det sådan noget gratishaløj, som du kun har for
at kunne bruge Usenet?

>Velkommen til byen

Tak, men der går nogle måneder endnu. Kan ikke overtage lejligheden
før tidligst 1. maj og i mellemtiden skal vi lige have vores hus fyret
af, men SÅ kommer vi og indtager Viborg. Tratteraaa )

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-12-04 23:48

Kurt Hansen skrev:

>What? Jamen, jamen, hvordan kan man leve uden Usenet?

Det behøver man ikke. Der er flere gratis newsservere. Det er
først et problem hvis man vil have de binære grupper med.

--
Bertel

Fra : Kurt Hansen

Dato : 09-12-04 09:19

Den Wed, 08 Dec 2004 23:47:51 +0100, skrev Bertel Lund Hansen:

>Det behøver man ikke. Der er flere gratis newsservere. Det er
>først et problem hvis man vil have de binære grupper med.

Aaarch, jeg fæ. Bort set fra den seneste månedstid, har jeg i flere år
brugt AUC, men jeg blev vist lidt forvirret

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-12-04 00:04

Morten Dueholm skrev:

>Stofa dækker mig bekendt ikke Viborg, men du kan jo tjekke på TDC Kabeltv's hjemmeside, om du kan få kabeltv (og dermed Webspeed) fra dem på din nye adresse.

Kan man formå dig til at skrive nogle kortere linjer, helst ikke
over ca. 70 tegn.

Det vil gøre dine indlæg mere læsbare.

Tak.
--
Knud

Fra : Morten Dueholm

Dato : 09-12-04 00:52

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Kan man formå dig til at skrive nogle kortere linjer, helst ikke
> over ca. 70 tegn.

Ja, det kan man da. Jeg troede faktisk Mozilla skar dem til
automatisk, men det kan jeg godt se ikke er tilfældet.

Det gør den nu.

M.v.h.
Morten Dueholm

Fra : Morten Dueholm