Forlænge antennekabel (Webspeed)
Fra : Kasper Bang

Dato : 07-12-04 21:19

Hej

Jeg har brug for at få forlænget Webspeedstandardkablet, altså
ledningen fra kabelmodemmet og hen til stikket. Jeg har overvejet at
bestille TDC's forlængerpakke, men vil det være muligt at samle de to
ledninger med f.eks. almindelige antennehan- og hunstik eller svækkes
signalet for meget? Jeg vil nemlig gerne kunne trække ledning tværs
over en gang og forbinde uden for meget besvær, hver gang jeg skal på
nettet. De medfølgende stik skal jo skrues sammen.

MVH/Kasper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-12-04 21:40

Kasper Bang wrote:

> signalet for meget? Jeg vil nemlig gerne kunne trække ledning tværs
> over en gang og forbinde uden for meget besvær, hver gang jeg skal på
> nettet. De medfølgende stik skal jo skrues sammen.

Hvorfor ikke lade kabelmodemet sidde og få en længere kabel mellem PC
og modem?

Alternativt smække et accesspoint op på modemet og have wireless
forbindelse tværs gennem rummet...

Jesper G. Poulsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-12-04 21:42

"Kasper Bang" <johnnyhefty@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> over en gang og forbinde uden for meget besvær, hver gang jeg skal på
> nettet. De medfølgende stik skal jo skrues sammen.

Jeg kender ikke hvad tdcs " forlængerpakke" indeholder..

Om signalet svækkes så meget, det kan modemmet fortælle dig når du laver en
registering.. Men om man benytter 10 eller 20 meter skulle nu ikke have det
voldsomme at sige.

du har flere muligheder

1. træk dit eget coax 75ohms antennekabel så det passer i længden, og sku
f-connectere på i pegge ender som passer til kablets tykkelse.
2.forlæng kablet med en f-connec samler og lav dit eget kabel med 2
f-connectere der passer til kablet.
3. sæt modemmet så det passer med det medfølgende og brug netværkskabel
resten af vejen..
4. find selv på flere og måske besværligere metorder som at omlægge hele
installationen osv

Fra : Søren Christensen

Dato : 08-12-04 17:40

"Kasper Bang" <johnnyhefty@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> over en gang og forbinde uden for meget besvær, hver gang jeg skal på
> nettet. De medfølgende stik skal jo skrues sammen.

Jeg har forlænget mit med ca 10meter uden problemer.

Venligst