2 computere til 1 printer - usb - hvordan ~
Fra : Henning Petersen

Dato : 10-12-04 23:31

Hej gruppe.

Er der nogle der ved hvordan jeg nemmest (og billigst) får mulighed for at
tilslutte to computere til samme laser printer. Printeren (Brother HL-5030)
har kun usb port. Begge computere har også usb porte.

Zitech ville gerne sælge mig en printserver, men jeg går efter en lidt mere
enkel løsning. En eller anden fordeler boks?

Computerne er ikke forbundet i netværk.

På forhånd tak for input.

Med venlig hilsen

Henning

Fra : Rander

Dato : 10-12-04 23:48

Fri, 10 Dec 2004 23:31:10 +0100 brugte Henning Petersen 18 linier på at
fortælle dette til dk.edb.hardware:

Hvad med sådan en her:
<http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=BOXBE0041&kat=&subkat=>

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Det er muligt, at der er koldt på toppen,
men udsigten er god. (Uffe Ellemann Jensen)

Fra : Brian Lund

Dato : 11-12-04 03:23

HL-5030)

> Hvad med sådan en her:
> <http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=BOXBE0041&kat=&subkat=>

En anden og endnu billigere mulighed er at koble de to computere sammen på
et netværk, enten via ethernet eller via USB! - Og så dele printeren på
netværket, det kræver dog at den ene PC er tændt før man kan printe fra den
anden...

Brian

Fra : Henning Petersen

Dato : 11-12-04 09:32

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et netværk, enten via ethernet eller via USB! - Og så dele printeren på
> netværket, det kræver dog at den ene PC er tændt før man kan printe fra

Det med at begge computere så skall være tændt for at kunne printe er jeg
ikke meget for.
Er der nogle der har erfaringer med USB Switch boxen på
<http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=BOXBE0041&kat=&subkat=>
??

Henning

Fra : Brian Lund

Dato : 12-12-04 18:09

> Er der nogle der har erfaringer med USB Switch boxen på
> <http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=BOXBE0041&kat=&subkat=>
> ??

Nej, men den virker sikkert udemærket, det er jo bare en simpel kontakt, og
altså ikke noget kompliceret elektronik ;)

Brian

Fra : Henning Petersen

Dato : 12-12-04 23:47

Det viser sig at computerstore.dk kun sælger til forhandlere og firmaer. Øv.
Er der nogle der ved hvor man som privat kan købe denne Belkin box ?

Henning

Fra : Brian Lund

Dato : 13-12-04 09:34

> Det viser sig at computerstore.dk kun sælger til forhandlere og firmaer.
Øv.
> Er der nogle der ved hvor man som privat kan købe denne Belkin box ?
>
> Henning

Jesper linkede til en hos T-Hansen, til 149...

Brian

Fra : Henning Petersen

Dato : 13-12-04 18:36

Har godt set den hos T-Hansen, men den er ikke automatisk. Man skal trykke
på en knap hver man man skal printe fra den anden computer. Det holder ikke.
Jeg tror at jeg efter nærmere eftertanke går efter printserver løsningen.

Tak for hjælpen.

Henning

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-12-04 11:45

Henning Petersen wrote:

> Er der nogle der ved hvordan jeg nemmest (og billigst) får mulighed
> for at tilslutte to computere til samme laser printer. Printeren

http://www.thansen.dk/product.asp?c=366088352&n=496908102&pn=552651110

Jesper G. Poulsen