|
| Telsome & Sipura 2000 Fra : Claus Nygaard-Peders~ |
Dato : 06-12-04 09:46 |
|
Er der kunder hos Telsome som har erfaring med at anvende andre adaptorer
end dem som Telsome tilbyder?
Jeg er specielt interesseret i Sipura 2000 som understøtter vis-nummer
hvilket HandyTone 286/486 tilsyneladende ikke gør.
Mvh
Claus
| |
Lone (07-12-2004)
| Kommentar Fra : Lone |
Dato : 07-12-04 15:47 |
|
Hej,
Der er en betarelease af firmwaren til 286/486 som er igang med at blive
testet med dansk visnummer, og inden for kort tid er den klar til at blive
releaset..
"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> wrote in message
news:41b41c5f$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Er der kunder hos Telsome som har erfaring med at anvende andre adaptorer
> end dem som Telsome tilbyder?
>
> Jeg er specielt interesseret i Sipura 2000 som understøtter vis-nummer
> hvilket HandyTone 286/486 tilsyneladende ikke gør.
>
> Mvh
> Claus
>
>
| |
Thomas Jørgensen (12-12-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Jørgensen |
Dato : 12-12-04 14:00 |
|
Claus Nygaard-Pedersen wrote:
> Er der kunder hos Telsome som har erfaring med at anvende andre adaptorer
> end dem som Telsome tilbyder?
Hej Claus,
Jeg har en Sipura 1001, som jeg primært bruger til Musimi.dk. Den er
tilsluttet Telsome på linie 2, og det fungerer helt fint.
Du skal dog selv kontakte Telsome for at få udleveret password til deres
voip gateway.
Mvh Thomas Jørgensen.
| |
Claus Nygaard-Peders~ (12-12-2004)
| Kommentar Fra : Claus Nygaard-Peders~ |
Dato : 12-12-04 17:37 |
|
"Thomas Jørgensen" <toms@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:cphfbr$30lh$1@news.cybercity.dk...
> Claus Nygaard-Pedersen wrote:
> > Er der kunder hos Telsome som har erfaring med at anvende andre
adaptorer
> > end dem som Telsome tilbyder?
>
> Hej Claus,
>
> Jeg har en Sipura 1001, som jeg primært bruger til Musimi.dk. Den er
> tilsluttet Telsome på linie 2, og det fungerer helt fint.
>
> Du skal dog selv kontakte Telsome for at få udleveret password til deres
> voip gateway.
>
> Mvh Thomas Jørgensen.
Tak for responsen Thomas
Siden min postning har jeg købt en Sipura SPA-2000 og tegnet abonnement hos
Telsome og udstyret er oppe at køre.
Der er dog to issues som jeg pt. arbejder med at justere væk:
1. I baggrunden (hos begge parter af samtalen) høres der kliklyde
2. Lyden fra min telefon hakkes i stykker til gene for dem jeg ringer på til
Mvh
Claus
| |
Thomas Jørgensen (12-12-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Jørgensen |
Dato : 12-12-04 19:27 |
|
Claus Nygaard-Pedersen wrote:
> Tak for responsen Thomas
>
> Siden min postning har jeg købt en Sipura SPA-2000 og tegnet abonnement hos
> Telsome og udstyret er oppe at køre.
Tillykke :)
> Der er dog to issues som jeg pt. arbejder med at justere væk:
>
> 1. I baggrunden (hos begge parter af samtalen) høres der kliklyde
Kliklyde er normalt på grund af pakketab, eller pakkejitter. Er din
internet forbindelse belastet/dårlig? Prøv evt. at skrive:
ping -t voip1.telsome.dk
og læg mærke til hvad "time" er. Hvis nogle helt mangler, eller hvis
time kommer over 100-200ms, kan det give klik-lyde
>
> 2. Lyden fra min telefon hakkes i stykker til gene for dem jeg ringer på til
Det burde ikke ske, medmindre du har alvorlige pakketab. (eller din
upstream er belastet) Tjek iøvrigt under "Line 1", at "Silence Supp
Enable" er sat til "no". Det kan man ikke rigtig bruge til noget :)
Endelig kan du prøve at skifte Preferred Codec til noget som bruger
mindre båndbredde. G726 eller G729 (også i "Line 1" menuen)
Mvh Thomas
| |
Claus Nygaard-Peders~ (12-12-2004)
| Kommentar Fra : Claus Nygaard-Peders~ |
Dato : 12-12-04 19:41 |
|
"Thomas Jørgensen" <toms@-nospam-tje.dk> skrev i en meddelelse
news:cpi2hr$m4d$1@news.cybercity.dk...
> Claus Nygaard-Pedersen wrote:
> > Tak for responsen Thomas
> >
> > Siden min postning har jeg købt en Sipura SPA-2000 og tegnet abonnement
hos
> > Telsome og udstyret er oppe at køre.
>
> Tillykke :)
Af hjertet tak!
> > Der er dog to issues som jeg pt. arbejder med at justere væk:
> >
> > 1. I baggrunden (hos begge parter af samtalen) høres der kliklyde
>
> Kliklyde er normalt på grund af pakketab, eller pakkejitter. Er din
> internet forbindelse belastet/dårlig? Prøv evt. at skrive:
> ping -t voip1.telsome.dk
> og læg mærke til hvad "time" er. Hvis nogle helt mangler, eller hvis
> time kommer over 100-200ms, kan det give klik-lyde
Ingen computere var tændt så Telsome fik hele min båndbredde (512/256)
Pingtiderne er typisk 20-40ms med få 50-60ms og endnu færre 70-80ms imellem.
> > 2. Lyden fra min telefon hakkes i stykker til gene for dem jeg ringer på
til
>
> Det burde ikke ske, medmindre du har alvorlige pakketab. (eller din
> upstream er belastet) Tjek iøvrigt under "Line 1", at "Silence Supp
> Enable" er sat til "no". Det kan man ikke rigtig bruge til noget :)
På de ping-test jeg har lavet har maksimalt pakketab været 1%.
Og silence suppression er slået fra.
I øvrigt faldt jeg ud af at Echo Canc Adapt Enable: yes ikke fungerer
heldigt sammen med mine Kirk Sonate DECT telefoner da de tilsyneladende også
har en lign. funktion indbygget. For at undgå den slags mens jeg trimmer
adaptoren op har jeg nu koblet en ældre men vellydende Philips telefon, som
garanteret ikke har noget af den slags indbygget, på adaptoren.
> Endelig kan du prøve at skifte Preferred Codec til noget som bruger
> mindre båndbredde. G726 eller G729 (også i "Line 1" menuen)
Ja det gav sjovt nok ingen forskel.
Jeg har en teori om at jeg skal til at pille ved pakkestørrelserne.
Mvh
Claus
| |
|
|