Katte og juletræ ???
Fra : Jan

Dato : 06-12-04 13:36

Hejsa

Vi har fået 2 katte her i august måned som nu er omkring ½ år gamle.
Nu er det jo første jul vi skal holde med disse 2 gavtyve inden for hjemmets
4 vægge, så er der nogle gode forslag vi skal have inden vi køber juletræ og
pynter osv.....

Gider nemlig helst ikke komme hjem til et juletræ der er væltet og splittet
i 1000 stykker.

Mvh

Jan

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 06-12-04 13:47

Hejsa Jan

Som udgangspunkt vil jeg sige : Lad være med at hænge noget op, som nemt går
i stykker !! Fx glaskugler !! I hvertfald hvis kattene KAN komme til træet
!!! Splintrede glaskugler er frygtelige, 1000.000000 små spidse og skarpe
stykker !

Hvordan man undgår at de kravler i træet ved jeg ikke, men måske andre har
ideer på det punkt?

Hilsen Pia

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Heidi Jensen

Dato : 06-12-04 13:55

> [...]
> juletræ og pynter osv.....
>
> Gider nemlig helst ikke komme hjem til et juletræ der er væltet og

Kan man ikke bare gi' træet en ordenlig omgang "gå væk kat" ???? Sidste år,
gav vi vores "gå væk hund" på de nederste grene.. og det virkede da til
dels! vi fandt dog alligevel lidt æbler og sådan i krogene!

Heidi

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 06-12-04 22:04

"Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse

*klip*

> Kan man ikke bare gi' træet en ordenlig omgang "gå væk kat" ???? Sidste
> år, gav vi vores "gå væk hund" på de nederste grene.. og det virkede da
> til dels! vi fandt dog alligevel lidt æbler og sådan i krogene!

Det brugte jeg også på juletræet i mange år. Det virker ikke helt, men er
alligevel bedre end ingenting.
Men så fik jeg Svedske, og hun er slet ikke interesseret - næh, op til
julekrybben (af træ) og vælte et par hyrder og derefter lægge sig midt i det
hele og se ud som den frommeste lille jesussvedske... DET er spændende - se
selv:
http://users.cybercity.dk/~dsl139104/Svedskeside.htm - et stykke nede på
siden.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Denise

Dato : 07-12-04 07:42

"Benedikte Brisson" <kuduliatvide@invalid.dk> wrote in message

> [...]
det
> hele og se ud som den frommeste lille jesussvedske... DET er spændende -

Det er da klart det er spændende. Ih hvor ser hun sød og dejlig ud

--
Hilsen Denise

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-12-04 14:21

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> juletræ og pynter osv.....
>
> Gider nemlig helst ikke komme hjem til et juletræ der er væltet og

Få det bedste ud af det ... se tråden nedenunder den her med subj
"glædelig jul"

Nina

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-12-04 14:49

Jeg mener faktisk at nogen hægter træet fast i loftet i en krog??
Og køb for guds skyld ædelgran, så er der en chance for at nålene
bliver nogenlunde hvor de skal De nåle der falder af, er heller
ikke helt så spidse og farlige for missetæer- og maver.. (grannåle kan
lave en del ravage i en kats mave/tarmsystem)

--
Knus fra Ann R

Fra : Kari Eiffert

Dato : 07-12-04 16:19

> [...]
og
> pynter osv.....
>
> Gider nemlig helst ikke komme hjem til et juletræ der er væltet og

Hej

Ja vores tre kravler ikke i træet, men de elsker de kugler der er på. Derfor
har vi købt en stor kasse billige plastikkugler. De er faktisk ret pæne,
ikke lige så flotte som glaskugler, men man indretter sig vel :o/
Nå men det gode ved plastikkuglerne er i hvert fald at de bare hopper hen
over gulvet uden at tage skade

MVH Kari

Fra : Ida

Dato : 07-12-04 18:04

--

> [...]
og
> pynter osv.....
>
> Gider nemlig helst ikke komme hjem til et juletræ der er væltet og

Hejsa

Jeg må jo indrømme, mest over for mig selv, der er inkarneret julefan, at
jeg i år har set det praktisk i et plastikjuletræ
Det drysser ikke, der kommer ingen grannåle i kattenes maver, kattene gider
ikke klatre i det (måske killingerne, men den tid den sorg), det kan bruges
år efter år og jeg, en følsom sjæl, skal ikke have det dårligt over at 'slå
et træ ihjel' og så ligner den her model rent faktisk et rigtigt juletræ
Kuglerne er også plastik, så det eneste der kan ødelægges af kattene er
garnnisser, flettede julehjerter og den slags småting.

Jeg har et par plastik-elskende katte - den slags der finder cellofan fra
cigaretpakker, gavebånd og plastikposer uimodståelige - men de holder sig
fra træet.
Eneste negative jeg kan sige om det hele er, at jeg må stå model til en del
smådrillerier omkring mit 'Magasin-juletræ' - det overlever jeg

Ida

www.maine-coons.dk
Killinger til salg