Reset et Mysql_fetch_array
Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 18-05-01 22:26

Hej NG.

Nogen der ved hvordan (hvis man kan) man kan resete et mysql result array -
reset() funger ikke, så vidt jeg har prøvet.

eks

$result=mysql_db_query(xxx,xxx,xxx)

while($row=mysql_fetch_array($result))
{echo $row['1'];}

reset array - men hvordan ??

således at man eks.vis kan køre samme løkke, eller lign ?

MVH
C.Gufler

Fra : Lars B. Jensen, LJ W~

Dato : 18-05-01 23:09

Jeg kan ikke umiddelbart se hvad du skal bruge det til men vil anbefale dig
at køre resultatsættet over i et lokalt array i memory og løbe igennem
dette. Her kan du springe frem og tilbage som det passer dig.

$res = array();
while ($foo = mysql_fetch_array($sql)) $res[$foo["ID"]] = $foo;

/ Lars

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-05-01 01:08

On Fri, 18 May 2001 23:26:10 +0200, "Christian Bruhn Gufler"
<cbg@mfd.dk> wrote:

>Nogen der ved hvordan (hvis man kan) man kan resete et mysql result array -
>reset() funger ikke, så vidt jeg har prøvet.

Du leder nok efter mysql_data_seek. Husk nu, at mysql_fetch_array
flytter en pointer, og det er nok den, du gerne vil have flyttet
tilbage til starten.

<?php
mysql_data_seek($result, 0);
?>

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 21-05-01 08:10

-Tak ! Det var lige den funktion jeg ledte efter.

Kunne bare ikke se skoven for bar træer

MVH
C. Gufler