Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
zalman køler på 9600xt
Fra : chrsof

Dato : 06-12-04 19:16

Hej.

Jeg har lige købt en Zalman vga heatpipe zm80c-hp til mit grafikkort, spm er et Radeon 9600xt.

Kan jeg nøjes med den, eller skal der også en blæser på?.

Kan man se nogle steder hvor vart et grafikkort bliver.

Mvh
Allan

Fra : Mads

Dato : 06-12-04 21:14

On Mon, 6 Dec 2004 19:16:09 +0100, "chrsof" <chrsof@chrsof.com> wrote:

>Hej.
>
>Jeg har lige købt en Zalman vga heatpipe zm80c-hp til mit grafikkort, spm er et Radeon 9600xt.
>
>Kan jeg nøjes med den, eller skal der også en blæser på?.

Hej

Jeg har et Gecube Radeon 9600XT 256MB RAM som jeg har
monteret præcis samme Zalman køler på.
Der er ingen blæser på og alligevel bliver kortet kun lunkent,
selv efter adskillige timers 3D spil.
Jeg har heller ikke specielt megen gennemtræk i maskinen.
Udover strønforsyningens 120mm blæser har jeg en 80mm
blæser kørende på 7 volt i fronten af maskinen.

>Kan man se nogle steder hvor vart et grafikkort bliver.

Kun ved at sætte en føler på. F.eks. har mit Soltek bundkort en
ekstern føler med 30cm ledning som kan placeres hvor som
helst. Den kan sagtens placeres på grafikkortet. Ifølge den bliver
grafikkortet's Zalman køler ca 35grader der hvor det bliver varmest.

mvh Mads