Computerkøb...hvordan er pris i forhold ti~
Fra : Kim Rasmussen

Dato : 06-12-04 20:07

Hej,

Jeg vil gerne stille det klassiske spørgsmål: "Hvad er meningen om følgende
computerspec. i forhold til prisen"....+ vil den computer kunne trække de
nyeste spil f.eks Pacific Assault, Halflife2?

Kabinet: støjdæmpet 350 watt.
Bundkort:: Intel med i915g chipset.
Køler: ultrastøjsvag køler.
Optisk drev: kombineret dvd-drev og cd-brænder.
Processor: Intel Pentium 4 Prescott 3.0 GHz.
Grafikkort: Geforce 6600 128 MB RAM.
Harddisk: 160 GB 7200 Rpm.
Hukommelse: Kingston 1GB DDR (PC3200).
Lydkort: onboard.
Netkort: onboard.
Styresystem: XP Home SP2.

Pris: 7273 kr.

På forhånd tusind tak for svar
Kim

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 06-12-04 20:49

Kim Rasmussen wrote:

> Jeg vil gerne stille det klassiske spørgsmål: "Hvad er meningen om følgende
> computerspec. i forhold til prisen".

Et par kommentarer:

> Kabinet: støjdæmpet 350 watt.

Hvad er der støjdæmpet.? Og hvordan definere man det.?

> Køler: ultrastøjsvag køler.

Og hvad er ultrastøjsvag.?

> Lydkort: onboard.
> Netkort: onboard.

Onboard kan vel være en fordel og ulempe.
At det er med på motherboard gør det totalt billigere.

Men det kan måske være vanskeligt at få separat kort til at fungere hvis
du vil det.
(Jeg ved ikke om der evt. kan være problemer med at frakoble onboard
kortet. Har ingen erfaring med det.)

Og er der plads til evt. nye separate kort hvis du vil bruge det?

Ved at læse lidt i gamle indlæg kan du sikkert finde ud af en del af
svarene. Måske ikke præcist til det du vil købe, men til noget tilsvarende.

Det er iøvrigt altid en god ide at læse gamle indlæg.
Mange spørgsmål der stilles er ofte besvaret tidligere i gruppen.

Mvh. Jørgen

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 06-12-04 21:27

Kim Rasmussen skrev:
> [...]
> følgende computerspec. i forhold til prisen"....+ vil den computer
> kunne trække de nyeste spil f.eks Pacific Assault, Halflife2?

Den bedste CPU til spil er athlon 64. Preshottem bliver desuden temmelig
varm, så til dit brug og hvis støjsvag er vigtigt, så ville det måske være
bedre med en athlon 64.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 06-12-04 21:56

Kim Rasmussen wrote:

> Kabinet: støjdæmpet 350 watt.

350 er i underkanten til en P4 Prescott 3.0

> Køler: ultrastøjsvag køler.

Du har checket, at den kan køle den processor tilstrækkeligt?

> Processor: Intel Pentium 4 Prescott 3.0 GHz.

En tilsvarende Northwood er lige så hurtig eller hurtigere, og køligere..

> Grafikkort: Geforce 6600 128 MB RAM.

Jeg ville foreslå ATI, men hver sin smag..

> Hukommelse: Kingston 1GB DDR (PC3200).

Fint. Husk at der er livstidsgaranti hos Kingston (for den oprindelige
køber).