transit gennem Polen
Fra : Carl Chr. Hansen

Dato : 05-12-04 23:33

Jeg er pt. ved at planlægge en ferie med campingvogn gennem Tyskland,
Tjekkiet og videre til Østrig.
Turen skal hovedsagelig gå gennem Østtyskland hvor jeg havde tænk mig at
køre over grænsen fra Zittau til Hrádek nad Nisou i Tjekkiet.
En strækning på i alt 7 km.

Er der nogen der kender denne grænseovergang?
Ifølge ViaMichelin kører man 1,5 km. gennem Polen, gælder transitreglerne
for Polen også for denne korte strækning?

Uddrag af transitregler for Polen:
Inventarliste for campingvogn påkrævet.
Personer over 16 år skal minimum medbringe 300 PLZ hvis man kun
er i transit.

Med venlig hilsen
C.C.Hansen

Fra : Lars Holst

Dato : 06-12-04 00:22

"Carl Chr. Hansen" <cch@stofanet.dk> said in

> [...]
>
> Uddrag af transitregler for Polen:
> Inventarliste for campingvogn påkrævet.
> Personer over 16 år skal minimum medbringe 300 PLZ hvis

Hvis I endelig skal igennem Polen for at komme den vej ned, så vil ikke
anbefale den grænseovergang du her nævner.
Den er præget af meget langsom køkørsel og en dårlig behandling fra
toldernes side.

Tag hellere over ved at køre fra Cottbus til Görlitz og kør ned gennem
Polen derfra og tag over ved Zavidow eller undgå Polen ved at tage en mere
vestlig rute.

--
Lars Holst

Fra : Carl Chr. Hansen

Dato : 06-12-04 10:23

Mange tak for svaret, vi vælger nok en mere vestlig grænseovergang til
Tjekkiet.

mvh
C.C.Hansen

Fra : npw

Dato : 06-12-04 22:16

Mon ikke de transitregler er væk for længe siden? Jeg har været i Polen
20-25 gange de sidste 6 år (uden CV) og der har aldrig været spurgt´om
polske penge, derimod om grønt kort, som ihvert fald før 1.maj var et krav.
God tur
Hilsen Niels W.

Fra : Carl Chr. Hansen

Dato : 06-12-04 23:21

Oplysningerne om transitreglerne vedrørende Polen er hentet på FDM´s
hjemmeside i sidste uge.

mvh
C.C.Hansen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-12-04 08:05

"Carl Chr. Hansen" <cch@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Uddrag af transitregler for Polen:
> Inventarliste for campingvogn påkrævet.
> Personer over 16 år skal minimum medbringe 300 PLZ hvis man

Jeg har kørt den tur en gang. Den er meget sød og ingen nævneværdig kø. Og
nu hvor polakkerne og tjekkerne er med i EU, går det sikkert hurtigere.

Jesper

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-12-04 08:08

> [...]
>
> Uddrag af transitregler for Polen:
> Inventarliste for campingvogn påkrævet.
> Personer over 16 år skal minimum medbringe 300 PLZ hvis man

Disse billeder er forøvrigt fra den tysk-polske grænse:
http://www.nicolette.dk/borderbase/border.php?c1=114&c2=55

og de to første fra den polsk-tjekkiske:
http://www.nicolette.dk/borderbase/border.php?c1=114&c2=36

fra de overgange du nævner.

Jesper