Backing til øvning - midi-filer?
Fra : Anders

Dato : 05-12-04 22:58

Hej NG.

Muligvis er jeg ikke så gode venner med google som jeg burde være, eller
også har jeg bare ikke ledt længe nok. Det drejer sig om, at jeg ønsker at
blive bedre til at improvisere over jazz- og bluesnumre. Og skal man øve
sig, ja så går det altså hurtigst når man (som pianist) har trommer og bas
som backing.

Her kommer mit spørgsmål: Findes der gratis midi-filer et sted derude, hvor
bas og trommer spiller backing til 12-takters blues (med eller uden
variationer, begge typer kan bruges), jazz-standards og lignende? Hvis ja,
hvor?

Det optimale ville selvfølgelig være, at filerne var lavet udelukkende til
at øve sig på, men filer lavet til andre formål kan vel også bruges. Jeg er
klar over, at programmer som band-in-a-box kan gøre arbejdet, men føromtalte
passer ikke ind i mit budget.

På forhånd tak.
--
Anders

Fra : plh

Dato : 06-12-04 06:11

"Anders" <dont@spam.me> skrev i en meddelelse

> [...]
> bas og trommer spiller backing til 12-takters blues (med eller uden
> variationer, begge typer kan bruges), jazz-standards og lignende? Hvis ja,

"Hvad du ønsker skal du få..."

Der findes et gratisprogram på

http://www.vanbasco.com/

der, når du klikker på forstørrelsesglasset, støvsuger nettet for ønskede
midifiler.
Programmet kan osse variere tempo og toneart, og du kan til- og fravælge de
enkelte instrumenter.

Eneste minus er at Van Basco gerne vil overtage Mediaplayers rolle som
midiafspiller, men det er en vanesag.

Per

Fra : Snavox

Dato : 06-12-04 18:02

Hej.

> Programmet kan osse variere tempo og toneart, og du kan til- og fravælge
> de enkelte instrumenter.

Supergodt program! Tak for linket.

Ved nogen, om der findes midifiler, hvor der vises becifringer sammen med
eller i stedet for karaoketeksten? Det må da også kunne laves, og så bliver
det helt genialt til øvebrug.

Venlig hilsen

Poul

Fra : plh

Dato : 06-12-04 22:15

"Snavox"

> Ved nogen, om der findes midifiler, hvor der vises becifringer sammen med
> eller i stedet for karaoketeksten?

Programmet Powertracks kan rimeligt stabilt udtrække akkorderne fra en
midifil. Det kommer fra samme firma som Band-in-a-box og er ikke så dyrt:

http://www.pgmusic.com/

Indigo2 i Århus handler med det...

B-i-a-b kan også udtrække akkorderne af en midifil, men er mere bøvlet og
såent.

per www.guitarsiden.dk

Fra : Snavox

Dato : 07-12-04 10:37

Hej.

> Programmet Powertracks kan rimeligt stabilt udtrække akkorderne fra en
> midifil. Det kommer fra samme firma som Band-in-a-box og er ikke så dyrt:
>
> http://www.pgmusic.com/

Tak for tippet. Jeg har hentet deres demo, og det ser ud til at kunne lige
det, jeg har brug for.

Lige et tillægsspørgsmål: Tilsyneladende kan det også håndtere mp3-filer,
men når jeg prøver at åbne en, får jeg meldingen "Driver cannot handle the
conversion". Jeg kan ikke rigtigt hitte frem til, hvad det er, jeg mangler.
En plug-in, måske?

Venlig hilsen Poul

Fra : plh

Dato : 07-12-04 15:14

"Snavox"

> : Tilsyneladende kan det også håndtere mp3-filer, men når jeg prøver at
> åbne en, får jeg meldingen "Driver cannot handle the conversion".

Jeg har en ældre version af programmet og bruger det kun til at udtrække
akkorder fra midi med, men ovre i dk.kultur.musik.produktion kan man møde
Heine fra Indigo2, og han ved noget....

Per

Fra : Anders

Dato : 06-12-04 23:28

plh wrote:
> [...]
> ønskede midifiler.
> Programmet kan osse variere tempo og toneart, og du kan til- og

Takker for svaret. Vil snarest muligt afprøve vanbasco - umiddelbart ser det
udmærket ud.

--
Anders