USB 2 med pci kort. skærmen dør.
Fra : .Alladin

Dato : 04-12-04 21:02

Jeg har købt et PCI USB2 kort. hver gang jeg sætter det i starter min skærm
overhovedet ikke og det ene bip der normalt kommer bliver også væk, alle
kontakter bliver uvirksomme (start/stop & reset).

Jeg har prøvet med 3 forskellige PCI/USB kort (2 af samme mærke og et nyt
mærke) samt 2 forskellige skærmkort og har prøvet at bytte om på de
forskellige pci kort. Een gang er det lykkedes, men da jeg havde installeret
kortet og skulle genstarte stod jeg med en død skærm igen. Så snart jeg
fjerner PCI/USB kortet kører alt fint igen.

Mit bundkort er et ASUS P5A med opdateret bios.

Nogen der kender en løsning, det skulle jo være så let??!!!!

Fra : Peter

Dato : 05-12-04 22:33

".Alladin" <a@abc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit bundkort er et ASUS P5A med opdateret bios.
>
> Nogen der kender en løsning, det skulle jo være så let??!!!!

Hvilket styresystem?
Har du installeret de medfølgende driver til bundkortet?

Peter B

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 06-12-04 21:45

..Alladin wrote:
> [...]
> fjerner PCI/USB kortet kører alt fint igen.
>
> Mit bundkort er et ASUS P5A med opdateret bios.

Bundkortet har ALi (Acer Labs incorporated) chipset.
PCI-implementationen er gammel og sandsynligvis ikke helt efter
PCI-standarderne.
Med andre ord: de USB-kort og det chipset er sandsynligvis ikke 100%
kompatible.

Skift til et bundkort med Intel-chipset; det burde løse problemet.

Fra : .Alladin

Dato : 07-12-04 20:58

Det var jo netop for at undgå skift af bundkort jeg købte et usb kort. Er
der ikke andre løsninger??

Jeg kører win ME og har ikke installeret nogen bundkort driver, men det bør
jo ikke betyde noget da problemet allerede opstår ved hardware tjek lige når
jeg har tændt computeren.
Jeg har flg. bios version installeret og kan ikke umiddelbart finde nogen
nyere.Version : "ASUS P5A ACPI BIOS Revision 1007.A Date : 16/07/6/99 "

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 08-12-04 10:55

..Alladin wrote:
> Det var jo netop for at undgå skift af bundkort jeg købte et usb kort. Er
> der ikke andre løsninger?

Jeg gik ud fra at du havde seneste Bios-version, men det kan jeg se
længere nede, at du ikke har.

> Jeg kører win ME og har ikke installeret nogen bundkort driver, men det bør
> jo ikke betyde noget da problemet allerede opstår ved hardware tjek lige når
> jeg har tændt computeren.

Korrekt, WinMe er irrelevant for det problem.
Det er sandsynligvis PCI Bus-mastering som udgør problemet.

> Jeg har flg. bios version installeret og kan ikke umiddelbart finde nogen
> nyere.Version : "ASUS P5A ACPI BIOS Revision 1007.A Date : 16/07/6/99 "

http://www.asus.com.tw/support/download/selectftp.aspx?l1_id=1&l2_id=5&l3_id=2&m_id=1&f_name=1011-005.zip

Ja, det er en Beta-version, men jeg har ikke hørt/set nogen beklage
sig over den.
Michael Lund Sørensen (kendt for www.gromit.dk/dvd/) har måske stadig
et P5A med den betabios på, så han ved nok hvor god den er.
Hans emailadresse kan du finde på milux.dk

Skulle det gå galt med den bios-opdatering, så kan jeg godt flashe
chippen med den eller en anden version for dig.