Bedste Grafikkort?
Fra : millos

Dato : 05-12-04 18:30

Hvad er det bedste Grafikkort til max omkring 2000kr? Ikke PCI ekspress!

håber på nogel henvendelser

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-12-04 21:42

Hej

millos wrote:
> Hvad er det bedste Grafikkort til max omkring 2000kr? Ikke PCI ekspress!

Geforce 6600GT

** Hvis jeg står i din adressebog og du ikke kender mig, **
** så slet mig venligst. Mange tak. **

Fra : Nicolai

Dato : 05-12-04 21:56

> Geforce 6600GT

Så nemt kan det siges.

Fra : Torben Andresen

Dato : 06-12-04 00:08

> Geforce 6600GT

Kan man sætte en Arctic Cooling NV Silencer 5 på et AOpen 6600GT? Eller er
den kun til 6800?

/Torben

Fra : Nicolai

Dato : 06-12-04 08:48

> Kan man sætte en Arctic Cooling NV Silencer 5 på et AOpen 6600GT? Eller er
> den kun til 6800?

Alternativt købe MSI's kort - de er dem der larmer mindst. Jeg er svært
tilfreds med deres 6800GT

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 06-12-04 17:30

Hej

Nicolai wrote:
> Alternativt købe MSI's kort - de er dem der larmer mindst. Jeg er svært
> tilfreds med deres 6800GT

Lige nu ville jeg dog vente. Alle producenterne er først nu ved at
præsentere deres 6600GT AGP kort, så 1) De falder snart i pris 2)
Udbuddet bliver større indenfor kort tid.

Fra : millos

Dato : 06-12-04 19:09

hva så med et 6800LE... på de fleste kort kan alle pipelines åbnes, vs. at
man får et af de bedste kort på markedet...! hva isger i til det? hehe

Fra : Carsten

Dato : 06-12-04 19:38

6800LE er også et godt bud på et grafikkort under kr. 2000.
En stor fordel hos 6800LE er 256bit RAM-båndbredde og
4 VertexShaders mod 6600GT's 128bit og 3 VS.

Hilsen Carsten

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 06-12-04 20:10

Hej

millos wrote:
> hva så med et 6800LE... på de fleste kort kan alle pipelines åbnes, vs. at
> man får et af de bedste kort på markedet...! hva isger i til det? hehe

Tjah. Ifølge den her test:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2278&p=13

Så ligger et rigtigt 6800 og et 6600GT så tæt på hinanden at medmindre
du går op i et 6800GT, så vil jeg betragte en hvilken som helst krone
over det et 6600GT koster som spildt. Husk et 6600GT bruger DDR3 ram og
kører ved en højere klockfrekvens.