/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Jeg er blevet ejer af et ADSL-modem...
Fra : Jakob G.


Dato : 05-12-04 17:22

Hej!

Jeg har lige tilmeldt mig som kunde hos tiscali og i den forbindelse
modtaget en lille pakke med modem, skillefilter mv.
Det er så min ejendom nu. Men hvad kan jeg bruge det til når kundeforholdet
engang ophører og jeg skifter udbyder?
Duer de hos alle udbydere? Jeg har f.eks. TDC nu (så længe det varer), kan
jeg bare tilslutte tiscali's modem eller nedsmelter hele deres central
så...?

--
Hilsen Jakob



 
 
Jesper G. Poulsen (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 05-12-04 18:36

Jakob G. wrote:

> Det er så min ejendom nu. Men hvad kan jeg bruge det til når

Nej, det er _ikke_ din ejendom.

> kundeforholdet engang ophører og jeg skifter udbyder?

Det skal leveres tilbage, for det er ikke dit.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jakob G. (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Jakob G.


Dato : 05-12-04 18:50

> Nej, det er _ikke_ din ejendom.

Hmm - den venlige mand i telefonen hos tiscali sagde ellers, at kan _købte_
modemet i modsætning til hos så mange andre....
Startpakken til tiscali highway koster da osse 999,00 kr.
Jeg ved heller ikke hvad jeg skal med et modem bagefter, men det var altså
det han sagde.

--
Hilsen Jakob



Jesper Nielsen (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 07-12-04 23:38

> Nej, det er _ikke_ din ejendom.

Hvis spørgeren har købt Tiscali Highway, er modemet hans ejendom.

--
Mvh. Jesper



Jakob G. (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Jakob G.


Dato : 08-12-04 22:08

> Hvis spørgeren har købt Tiscali Highway, er modemet hans ejendom.

Det er netop tilfældet! Men igen, hvad skal jeg evt. bruge det til hvis jeg
skifter udbyder en dag?
Er det et smart trick fra tiscalis side for ikke at komme til at sidde med
returneret gammel teknik den dag deres kunder skifter?

--
Hilsen Jakob



Rander (08-12-2004)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 08-12-04 22:22

Wed, 8 Dec 2004 22:08:06 +0100 brugte Jakob G. 11 linier på at fortælle
dette til dk.edb.internet.udbydere:

>> Hvis spørgeren har købt Tiscali Highway, er modemet hans ejendom.
>Det er netop tilfældet! Men igen, hvad skal jeg evt. bruge det til hvis jeg
>skifter udbyder en dag?
>Er det et smart trick fra tiscalis side for ikke at komme til at sidde med
>returneret gammel teknik den dag deres kunder skifter?

Sikkert. Da jeg oprettede ADSL hos dem i april 2000 fik jeg tilsendt en
skildpadde (Cisco 677). Der blev gjort et stort nummer ud af at det var
(dengang) WorldOnlines ejendom!

Jeg opsagde mit abonnement hos dem i januar i år for at skifte til CC, og
Tiscali sendte mig en opsigelsesbekræftigelse hvori de skrev at jeg ville
modtage en mail med instruktioner for tilbagelevering af routeren.

Den mail venter jeg så stadig på, og jeg har intet hørt eller set fra dem
siden...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Et frit samfund er et samfund, hvor det er ufarligt at være upopulær. (Adlai E. Stevenson Jr.)


Bjarke Andersen (05-12-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 05-12-04 18:51

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> crashed Echelon writing
news:41b335ee$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg har lige tilmeldt mig som kunde hos tiscali og i den forbindelse
> modtaget en lille pakke med modem, skillefilter mv.
> Det er så min ejendom nu.

Sikker på det er din ejendom og ikke Tiscalis? Normalt skal udstyret
leveres tilbage. Medmindre du self. har købt det.

> Men hvad kan jeg bruge det til når
> kundeforholdet engang ophører og jeg skifter udbyder?
> Duer de hos alle udbydere? Jeg har f.eks. TDC nu (så længe det varer),
> kan jeg bare tilslutte tiscali's modem eller nedsmelter hele deres
> central så...?

Tror ikke det ligefrem nedsmelter en central, men ja der kan da godt ske
fejl. Men når du skifter udbyder kan den "nye" udbyder så enten levere
andet udstyr til dig, eller rådgive dig for hvilket udstyr som kan
anvendes.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Rander (06-12-2004)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 06-12-04 10:35

05 Dec 2004 17:51:20 GMT brugte Bjarke Andersen 24 linier på at fortælle
dette til dk.edb.internet.udbydere:

>> Jeg har lige tilmeldt mig som kunde hos tiscali og i den forbindelse
>> modtaget en lille pakke med modem, skillefilter mv.
>> Det er så min ejendom nu.
>Sikker på det er din ejendom og ikke Tiscalis? Normalt skal udstyret
>leveres tilbage. Medmindre du self. har købt det.

Det er nu simpelt nok at finde ud af... Hvis han har lejet det, sidder der
et klistermærke i bunden af routeren og på kassen med en stregkode, og
teksten "Dette produkt tilhører Tiscali" (på min står der godt nok
"WorldOnline") og med lidt større bogstavr "Låneprodukt". Hvis det er købt
er mærket der nok ikke...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Anything that happens, happens.
Anything that, in happening, causes something else to happen, causes something else to happen.
Anything that, in happening, causes itself to happen again, happens again.
It doesn't necessarily do it in chronological order, though.
(Douglas Adams, The Hitch Hikers Guide to the Galaxy)


Jakob G. (07-12-2004)
Kommentar
Fra : Jakob G.


Dato : 07-12-04 10:17

> Det er nu simpelt nok at finde ud af... Hvis han har lejet det, sidder der
> et klistermærke i bunden af routeren og på kassen med en stregkode, og
> teksten "Dette produkt tilhører Tiscali" (på min står der godt nok
> "WorldOnline") og med lidt større bogstavr "Låneprodukt". Hvis det er købt
> er mærket der nok ikke...

Der er ingen klistermærker det indikerer, at produktet skulle være til låns.
Der står hverhen tiscali eller noget andet firmanavn nogen steder på modemet
eller kassen. Dog er der nogle stregkoder.
Det er forresten et "Billion"-modem.

--
Hilsen Jakob



Michael (09-12-2004)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 09-12-04 09:04

Jakob G. wrote:


> Der er ingen klistermærker det indikerer, at produktet skulle være til
> låns. Der står hverhen tiscali eller noget andet firmanavn nogen steder på
> modemet eller kassen. Dog er der nogle stregkoder.
> Det er forresten et "Billion"-modem.
>

Prøv at læse det medfølgende hæfte vedr. installation, det er Dit modem.


Michael



Jakob G. (09-12-2004)
Kommentar
Fra : Jakob G.


Dato : 09-12-04 20:36

> Prøv at læse det medfølgende hæfte vedr. installation, det er Dit modem.

Det har jeg fundet ud af, men hvad skal jeg med det? Hvorfor vil de ikke ha'
det tilbage? Er det så meget anderledes end det man får ved de andre
abonnementer?

--
Hilsen Jakob



Daniel Stjernholm (10-12-2004)
Kommentar
Fra : Daniel Stjernholm


Dato : 10-12-04 04:38

On Thu, 9 Dec 2004 20:35:32 +0100, "Jakob G." <nogen@emialadresse.dk>
wrote:

>Det har jeg fundet ud af, men hvad skal jeg med det? Hvorfor vil de ikke ha'
>det tilbage?

Det vil de nok også godt, hvis du vil forære dem det, når engang du
siger op . Men grunden til at du køber det, er fordi de så skal
binde mindre penge i måsen på at få dig op at køre som kunde. Når en
ISP opretter en ADSL-kunde, koster det som regel noget udstyr til
kunden, en bid af noget udstyr på centralen, noget tekniker-tid, noget
administrationstid, transmissionsnet osv. osv. - det løber hurtigt op,
og hvis man så kan gøre modemet til din egen investering (du har jo
selv betalt det), har man sparet noget, og kan dermed give dig en
lavere løbende pris.

Tiscali kunne også have valgt en model der slet og ret sagde 995,- i
oprettelse og 200/måned, men folk ville så sammenligne oprettelsen
direkte med konkurrenterne, der mange gange kører kampagner til 0 kr,
eller ellers har lav oprettelse på 250 kr. el. lign. Ved at udforme
tilbudet således at man "selv skal købe udstyret", differentierer man
sig lidt og gør det lidt mindre sammenligneligt, og dermed vil nogle
kunder nok nemmere finde tilbudet attraktivt.


--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408520
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste