Al Pacino i nye sko
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 05-12-04 14:22

Er der nogen der kan sige mig navnet på en film, hvor Al Pacino løber
ind i en sjov blondine, som giver ham et par sko med leopardskind på
overlæderet. Man kan se på ham at det ikke var hans højeste ønske at
komme til at gå med sådan et par sko, men da han er godt varm på hende
prøver han at smile, samtidig med at han tager et par små forsigtige
skridt for at prøve skoene.
Hans ansigtsudtryk, mens han gør det, er ubetaleligt morsomt, han
spiller på de virkelig fine små nuancer. (Een af mine SMÅ
yndlingsscener) I filmens mere hidsige afsnit er der en stor stærk
psykopat, der farter rundt og finder unge par, som lige er gået i seng
sammen, tvinger dem til at elske, mens han ser på det, hvorefter han, så
vidt jeg husker, slår dem ihjel.

Hvad hedder filmen?

--
Ruth

"Bartenderen lignede Paul Prudhommes onde tvillling".

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 05-12-04 17:54

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hans ansigtsudtryk, mens han gør det, er ubetaleligt morsomt, han
> spiller på de virkelig fine små nuancer. (Een af mine SMÅ

SNIP

> Hvad hedder filmen?

Er det ikke "Sea of Love"? Og har du i så fald ikke lige givet en ret
grundig spoiler?
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 05-12-04 19:43

"Jonas Gaarde" skrev i en meddelelse

> SNIP

> Er det ikke "Sea of Love"? Og har du i så fald ikke lige givet en ret
> grundig spoiler?

Det synes jeg da ikke, man kan sige. Jeg har ikke sagt et eneste ord om,
hvad hovedpersonerne er der for, eller hvilke roller de spiller. Og det
som er mest med til at gøre den spændende, det mener jeg, at man ser
noget af helt i starten af filmen. Hvad det angår, har jeg ikke 'røbet'
noget, som man først skulle opdage til sidst.

Tak for titlen "Sea of Love". Du sætter spørgsmålstegn bagefter. Hmm,
jeg kan ikke sige at jeg genkender den titel. Jeg ville aldrig have
gættet på, at den hed sådan.

Ruth

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 05-12-04 19:51

> [...]

> Tak for titlen "Sea of Love". Du sætter spørgsmålstegn bagefter. Hmm,
> jeg kan ikke sige at jeg genkender den titel. Jeg ville aldrig have

Imdb.com er jo altid en god ting. Se her, om du kan genkende filmen:

http://www.imdb.com/title/tt0098273/

Eller er der jo listen over Pacinos film, du kan se igennem:

http://www.imdb.com/name/nm0000199/

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 06-12-04 00:51

"Kevin Edelvang" skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.imdb.com/title/tt0098273/
>
> Eller er der jo listen over Pacinos film, du kan se igennem:

Tak skal du have. Det hjalp at se billederne af Ellen Barkin.Så må det
jo
være "Seas of Love", der er titlen.

Venlig hilsen Ruth

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 05-12-04 20:29

> [...]
> noget af helt i starten af filmen. Hvad det angår, har jeg ikke 'røbet'
> noget, som man først skulle opdage til sidst.

Spoileren består i at det gennem hele filmen antydes at det er den
kvindelige hovedperson (Den sexede Ellen Barkin) der selv drøner rundt og
slår folk ihjel. Det er nemlig altsammen mænd hun netop har parret sig med,
det går ud over. Derfor er det (eller burde det være) en overraskelse når
det til sidst afsløres at det IKKE var hende, men en forsmået ekskæreste,
der ikke kan bære at se hende sammen med andre. Han opsøger mændene
umiddelbart efter hun er gået, tvinger dem til at fingere et samleje med
madrassen og skyder dem så.

Det undrer mig at du ikke kan se at det er en spoiler at skrive at der er
"en stor stærk psykopat, der farter rundt og finder unge par, som lige er
gået i seng sammen, tvinger dem til at elske, mens han ser på det, hvorefter
han, så vidt jeg husker, slår dem ihjel." Bortset fra en mindre detalje
afslører du jo netop hele overraskelsen.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 05-12-04 23:52

Jonas Gaarde wrote:
> [...]
> han, så vidt jeg husker, slår dem ihjel." Bortset fra en mindre detalje
> afslører du jo netop hele overraskelsen.

Uanset hvad så ved hun jo ikke hvad det er filmen hedder så det er sku
lidt svært at give en spoileradvarsel. "Pacino i nye sko (Spoiler om
film jeg ikke ved hvad hedder)" vile ikke ligefrem gøre den store
forskel. Dem der læser indlægget og ikke kan genkende beskrivelsen vil
rigtigtnok være blevet spoilet men de vil heller ikke vide hvilken film
det er de har fået spoilet før de engang skulle støde på en film med Al
Pacino hvor han har fået et par nye sko. Og hvis de KAN genkende filmen
så gør det vel ikke alverden at de får den spoilet da de så allerede har
set den.

Tenz.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 06-12-04 20:38

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fået et par nye sko. Og hvis de KAN genkende filmen så gør det vel ikke
> alverden at de får den spoilet da de så allerede har set den.

Hehe... good point!
Diskussionen handler for min part ikke om hvorvidt der var spoilere i hendes
første indlæg (det er ganske rigtigt svært at undgå), men om det absurde i
at hun ikke kan se at der var.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 06-12-04 00:44

> [...]
> han, så vidt jeg husker, slår dem ihjel." Bortset fra en mindre
detalje
> afslører du jo netop hele overraskelsen.

Nå ja men undskyld, at årsagen til spoileren først og fremmest var at
jeg
overhovedet aldrig har vidst, at man i den grad skulle afholde sig fra,
at nævne en films hemmeligheder. Så meget har jeg ikke brugt denne
gruppe. Jeg skrev jo de ting, der skulle være kendetegn for netop den
film.

Selvfølgelig kunne jeg da have undladt at skrive 'stor og stærk', hvis
jeg havde vidst at det var en så stram regel at man overhovedet ikke
måtte skrive, noget der antydede mening og indhold med filmen. Jeg håber
ikke, der sidder een nu og får den fornøjelse ødelagt.

Ruth

Fra : JytteJ

Dato : 07-12-04 00:37

> [...]
> måtte skrive, noget der antydede mening og indhold med filmen. Jeg håber
> ikke, der sidder een nu og får den fornøjelse ødelagt.

Ind i mellem, er der efter min mening nogle som er temmelig hysteriske med
det spoiler halløj. Filmen uanset hvilken vi nu taler om, er jo oldgammel.
Tilsidst kan det jo blive så umuligt overhovedet at tale sammenhængende om
film, hvis man skal være så striks.
Men selvfølgelig premiererfilm bør ikke afsløres.

VH.
Jytte

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 07-12-04 19:33

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> film, hvis man skal være så striks.
> Men selvfølgelig premiererfilm bør ikke afsløres.

På hende, David

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-12-04 12:31

Jonas Gaarde wrote:

> På hende, David

Heheh :)

Som sagt gider jeg kun hidse mig op over spoilers når det går ud over
mig selv. På den måde ved jeg også at det er berettiget når jeg gør det,
for så har det jo spoilet noget konkret for nogen.

/David

Fra : Brian P

Dato : 08-12-04 22:24

> Som sagt gider jeg kun hidse mig op over spoilers når det går ud over mig
> selv. På den måde ved jeg også at det er berettiget når jeg gør det, for
> så har det jo spoilet noget konkret for nogen.

Gid alle havde det på samme måde, så var der sjældent spoiler-brok...

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-12-04 22:32

> [...]
>
> Tak for titlen "Sea of Love". Du sætter spørgsmålstegn bagefter. Hmm,
> jeg kan ikke sige at jeg genkender den titel. Jeg ville aldrig have

Det burde du, for det er rigtigt, og sangen "Sea of love" dukker op flere
gange i filmen, deraf titlen.

Hvis man skal tro http://akas.imdb.com/ har den ingen dansk titel.

Mark

Fra : JytteJ

Dato : 05-12-04 22:50

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> SNIP

> Er det ikke "Sea of Love"? Og har du i så fald ikke lige givet en ret

Det er overhovedet ikke "sea of Love" hvor Ellen Barkin ganske vist er
blondine og sælger sko. Men ellers er Al P. og John Goodman et par
politibetjente som prøver at få fat i den morder som efter en annoncedate,
myrder deres partner, og det er hvor Al.Pacino udgiver sig for sådan en mand
at han møder Ellen Barkin.

VH.
Jytte

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 06-12-04 01:37

"JytteJ" skrev i en meddelelse

> [...]
annoncedate,
> myrder deres partner, og det er hvor Al.Pacino udgiver sig for sådan

Okay, der dæmrer noget dér, men så opererer vi jo pludselig med to film
eller hvad? Men bortset fra det, så har jeg lige fået en DVD-afspiller
som før-julegave yiiipppiii - så nu må jeg i hvet fald enten låne eller
købe nogle film med Al Pacino. Er de ikke gode næsten allesammen? Er der
nogen der kender en dårlig film med Al Pacino?

I hvert fald tak for hjælpen med at kaste lys over den med skoene.

Ruth

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 06-12-04 07:45

Er de ikke gode næsten allesammen? Er der
> nogen der kender en dårlig film med Al Pacino?

Bobby Deerfield er hamrende elendig, Revolution er almindelig forhadt,
specielt af amerikanere, men jeg synes egentlig den er ret god

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-12-04 14:52

> [...]
> enten låne eller købe nogle film med Al Pacino. Er de ikke gode
> næsten allesammen? Er der nogen der kender en dårlig film med Al

Der skal nok være nogen dårlige film med Alfredo, men "Scent of A Woman" er
altid et gensyn værd.

Mark