Forebyggelse af spam-modtagelse
Fra : Jannik E.

Dato : 05-12-04 02:31

Jeg får heldigvis ingen spam (endnu), hverken på mit domæne eller på min
"spamadresse", som jeg bruger til nyhedsgrupper m.m. Men da jeg gerne vil
slippe for at bruge tid på at tjekke min "spamadresse", vil jeg gerne høre
hvilken løsning af disse (eller en helt tredje), der vil gøre det sværest
for spammerne at opsnappe/gætte ens primære mail-adresse:

1) Hvis man opretter en sekundær mailadresse på sit domæne, som man bruger i
nyhedsgrupper, til nyhedsbreve osv.

2) Hvis man opretter en webmail til brug i nyhedsgrupper etc., og
videresender mails derfra til sit domæne (evt. kan man vel videresende til
en sekundær adresse på domænet som en slags helgardering?).

--
Jannik

Slet "sletdettefoerst" ved direkte mail

Fra : Søren Blom

Dato : 05-12-04 03:15

"Jannik E." <spamaway@sletdettefoerstsol.dk> skrev
> [...]
> videresender mails derfra til sit domæne (evt. kan man vel videresende til
> en sekundær adresse på domænet som en slags helgardering?).

En tredje mulighed var at lave mail sortering på serverplan, så Spammail
aldrig når frem til sin mail boks. Selv har jeg den løsning på et par
webhoteller, hvilket har gjort at antallet af Spammail der når min mail
adresse lægger på mindre end 10 i døgnet, hvilket jeg sagtens kan leve med,
før denne løsning, kunne der komme op til 400 Spammail i døgnet.
Personligt har jeg aldrig gjort noget for at slørre min mail adresse, som du
selv har gjort, da jeg finder det latterligt at gøre det på den måde, det
kan godt være at det er en måde at begrænse antallet af Spammail, men gør
det besværligt for andre at kontakte en, hvis nogen skulle ønske det.

Snak med din Web-hotel udbydere om de har en mulighed, for at hjælpe dig,
den løsning jeg har virker web-hoteller hos Azero og den skal jeg gerne
lægge et sted så andre kan få glæde af den.
--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jannik E.

Dato : 05-12-04 18:15

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message

Tak for forslaget. det vil jeg kigge nærmere på.

> [...]
> gør det besværligt for andre at kontakte en, hvis nogen skulle ønske det.

Latterligt eller ej, det vil kunne undgåes hvis en af de omtalte metoder
virker (går ud fra at du hentyder til min signatur) :)