Apple LaserWriter 630
Fra : Peter

Dato : 05-12-04 00:52

Hej

Jeg har fået foræret en Apple LaserWriter 630 printer. Nu er den rengjort og
repareret for paper jam, og skriver virkeligt flot.
Når den skriver rene tekst sider ud, går det i tilfredsstillende hastighed,
men så snart der er lidt billeder eller grafik (f.eks en manual), er der en
pause på 1½-2½ minut mellem hver side.
Alle de port indstillinger der er i printeren er prøvet, uden den store
forskel.
Printer er forbundet parallel og i bios er prøvet både normal, EP og ESP,
ligeledes uden den store forskel.
Hvad djævlen kan man gøre for at få den til at printe hurtigere?

Computeren kører Win XP pro, og brugte drivere er dem der ligger i XP.

Peter B

Fra : tomov

Dato : 05-12-04 21:29

"Peter" <doc_069_X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Når den skriver rene tekst sider ud, går det i tilfredsstillende
> hastighed, men så snart der er lidt billeder eller grafik (f.eks en
> manual), er der en pause på 1½-2½ minut mellem hver side.

Spørgsmålet er om den kan køre hurtigere.
Max hastighed er 8 ppm. Men så er der heller ingen forsinkelser i form af
sideberegning etc.
Indmaden i den er det samme som en HP4 eller er det HP5?
Det er jo gode printere, men ikke sprintere.

Jeg formoder at den skriver Postscript.
Det kan godt tage sin tid, selv på helt nutidige printere.
Ofte er den softwaregenererede postscriptfil urimelig stor og med masser at
subrutiner etc.
Det giver printeren meget arbejde.
Jeg har oplevet en printer fra samme æra være 20 minutter om at behandle en
side.
Nu om dage går det hurtigere, men du ser stadig farvelasere som bruger flere
minutter på sider med mange fonte og billeder.

Husk på at CPUen i din printer nok kun er på 25 MHz eller deromkring.

Venligst
Tom

P.S. Håber selvfølgelig at jeg har uret.