Andet multimedie
bentjuul 3670
jeg savner en skrifttype - Grange
Fra : Peter T.

Dato : 04-12-04 23:48

Jeg står og mangler en helt bestemt skrifttype til en opgave, som der skal
koges lidt ben på. Den hedder Grange og skal være i postscript, hvor den
vist skulle være i en pæn håndfuld udgaver (light, bold osv). Og det
eneste, som jeg kan finde er
<http://home.freeuk.net/richardhallas/Nutshell/software/fonts/fdiscs.htm>,
hvor den skulle ligge på CD #5 til riscOS. Og her ved jeg ikke engang, om
den er i postscriptformatet. Myfonts kender den ej heller, så hvor kan jeg
finde og muligvis købe Grange?

--
"Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede

Fra : Ricko.

Dato : 05-12-04 07:38

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
> lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede
> 2000 kr. kabler ville ændre min indstilling til lyden for altid."
ved ikke om du kan bruge dette
http://www.abstractfonts.com/fonts/search/full_listing.htm?kw=grange

Fra : Peter T.

Dato : 05-12-04 08:55

Ricko. leverede følgende historie fra de varme lande:

> ved ikke om du kan bruge dette
> http://www.abstractfonts.com/fonts/search/full_listing.htm?kw=grange

Desværre. Det er en sær afart af Grange svjv. Og desuden er de alle i
true type.

Fra : Lis Fisker

Dato : 05-12-04 17:23

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message news:

" Ricko. leverede følgende historie fra de varme lande:"

Hvordan kan det være, at du i dine svar er så nedladende overfor
mennesker, som beredvilligt forsøger at hjælpe dig? Eller forstår du
ikke selv meningen med "en sang fra de varme lande"?

Lis

Fra : Peter T.

Dato : 05-12-04 21:04

Lis Fisker leverede følgende historie fra de varme lande:

> Hvordan kan det være, at du i dine svar er så nedladende overfor
> mennesker, som beredvilligt forsøger at hjælpe dig? Eller forstår du
> ikke selv meningen med "en sang fra de varme lande"?

Uhm ja? Jeg mener Aldi har humor på dåse, som spottilbud fra på onsdag.
Eller noget... Jeg ved sgu ærligt talt ikke hvad jeg skal svare til dit
spørgsmål. :)

Fra : Poul Erik

Dato : 05-12-04 21:28

On Sun, 5 Dec 2004 20:04:20 +0000 (UTC), "Peter T."

Plonk

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Niels Boegh

Dato : 05-12-04 22:49

On 2004-12-05 21:04:20 +0100, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> said:

> Jeg ved sgu ærligt talt ikke hvad jeg skal svare til dit spørgsmål.

Du skal have hjælp til flere ting i dk.edb.grafik:
1. Til ai/psd/pdf-filer (21/09/04)
2. Til forståelse af opløsningsindstilling i Quark (30/11/04)
3. Til skrifttype - Grange (04/12/04)

Al hjælp betegnes som "en sang fra de varme lande".

Og nu skal du også have hjælp til at svare på Lis' spørgsmål?

Niels Bøgh

Fra : Peter T.

Dato : 05-12-04 23:08

Niels Boegh leverede følgende historie fra de varme lande:

> Du skal have hjælp til flere ting i dk.edb.grafik:
> 1. Til ai/psd/pdf-filer (21/09/04)
> 2. Til forståelse af opløsningsindstilling i Quark (30/11/04)
> 3. Til skrifttype - Grange (04/12/04)

Flot arbejde. Næste gang spørger jeg om hvad klokken er herinde, når mit
pc-ur skal stilles.

> Al hjælp betegnes som "en sang fra de varme lande".
>
> Og nu skal du også have hjælp til at svare på Lis' spørgsmål?

Ellers tak. Det har jeg ikke bedt om. Nu har jeg brugt den linie i vel
nok et halvt år og det er første gang, at nogle er blevet negativt stemt
imod den (andre gange den er blevet kommenteret, har det kun været
positivt). Og det er pudsigt, at I brokker jer i og med, at jeg får en
masse mulige svar, som jeg ikke kan bruge. Er det dér skoen trykker?

Fra : Stoffer

Dato : 05-12-04 13:02

http://www.grsites.com/modperl/fontview.cgi?dir=g&fn=GRANGE noget som den
her?

Fra : Peter T.

Dato : 05-12-04 13:16

Stoffer leverede følgende historie fra de varme lande:

> http://www.grsites.com/modperl/fontview.cgi?dir=g&fn=GRANGE noget som
> den her?

Tak. Men det er også en true type font, og jeg skal bruge postscript-
versionen. :)

Fra : Stoffer

Dato : 05-12-04 14:25

Hvis du ikke har held til at finde den, så tag evt. et kig herinde så
http://gnuwin32.sourceforge.net/packages/ttf2pt1.htm

Fra : Peter T.

Dato : 05-12-04 15:25

Stoffer leverede følgende historie fra de varme lande:

> Hvis du ikke har held til at finde den, så tag evt. et kig herinde så
> http://gnuwin32.sourceforge.net/packages/ttf2pt1.htm

Hvor rart. :) Den gemmer jeg lige! Takker.

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 15:11

> [...]
> hvor den skulle ligge på CD #5 til riscOS. Og her ved jeg ikke engang, om
> den er i postscriptformatet. Myfonts kender den ej heller, så hvor kan

Nu er jeg ikke skriftekspert, men måske kan dette bruges:
http://moorstation.org/typoasis/designers/steffmann/samples/g/grange.htm

--
mvh kajo

Fra : Peter T.

Dato : 05-12-04 15:31

Kajo leverede følgende historie fra de varme lande:

> Nu er jeg ikke skriftekspert,

Heller ikke jeg.

> men måske kan dette bruges:
> http://moorstation.org/typoasis/designers/steffmann/samples/g/grange.ht

Der er i hvert fald et par kreative afarter af Grange i postscript. Men
igen ikke dem, jeg leder efter. Den Grange, jeg og en anden mangler, er en
"almindelig" og læsbar type med små seriffer til bla. brødtekst. Men tak
for forsøget. :)

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 23:37

"Peter T." skrev i en meddelelse news:Xns95B69DF6394ABmuh@212.242.40.196
> Kajo leverede følgende historie fra de varme lande:

Du får lige en historie mere fra de varme lande:
http://www.fontfreak.com/authors/rick_mueller.htm

Hvis det heller ikke er den, har du så ikke et foto du kan oploade af
skriften?

--
mvh Kajo