Hmm, hvad kan man få....
Fra : Søren Larsen

Dato : 04-12-04 20:31

Hej

Et spørgsmål for alle de kloge hovede her inde, håber på et godt svar.

Jag mangler et grafikkort til ca 500-1000 kr, jeg skal ikke spille Doom3
eller noget i den dur.

Måske lidt NFS UG2 og sådan noget

Hvad vil i foreslå

MVH

Søren

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-12-04 20:50

"Søren Larsen" <bongo@xxxhas.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Et spørgsmål for alle de kloge hovede her inde, håber på et godt svar.
>
> Jag mangler et grafikkort til ca 500-1000 kr, jeg skal ikke spille Doom3

Jeg har kørt begge spil ganske tilfredsstillende på et GF3 ti200 med 128 MB
RAM.
Så derfra og opad i klasserne kan anbefales

Mvh
Benjamin

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-12-04 21:06

Hej

Søren Larsen wrote:
> Jag mangler et grafikkort til ca 500-1000 kr, jeg skal ikke spille Doom3
> eller noget i den dur.
>
> Måske lidt NFS UG2 og sådan noget
>
> Hvad vil i foreslå

Tålmodighed

Geforce 6600 kortene er planlagt til AGP porten. De sælges i USA for
under 1000,- til PCIe. Så mit bud er, at om ca 2-3 måneder kan disse
kort til dels fås, men nok også til under 1000,- herhjemme. 6600GT
kortet er allerede kommet til AGP porten og forventes at blive solgt til
under 230$.

Kan i øvrigt fortælle at min søn spiller NFSU2 Demo med sit intregredede
64Mb grafikkort fra et SIS661 chipsæt. Det er betydeligt ringere end et
Geforce MX440, hvilket igen er ca 10 gange langsommere end et FX5200,
som du vist nok kan få til under 500,-.

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
** Hvis jeg står i din adressebog og du ikke kender mig, **
** så slet mig venligst. Mange tak. **

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-12-04 23:18

Karsten Feddersen wrote:

> ringere end et Geforce MX440, hvilket igen er ca 10 gange langsommere
> end et FX5200, som du vist nok kan få til under 500,-.

Og det er jo dumt, når GF4 Ti4200 koster mindre end 500,- hos Midt Data.

Jesper G. Poulsen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-12-04 08:42

Hej

Jesper G. Poulsen wrote:
> Og det er jo dumt, når GF4 Ti4200 koster mindre end 500,- hos Midt Data.

Både og. Et TI4200 er kun DX8 mens FX5200 er DX9.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-12-04 13:52

Karsten Feddersen wrote:

> Både og. Et TI4200 er kun DX8 mens FX5200 er DX9.

Og?

FX5200 kan ikke slæbe noget alligevel. DX9 er en joke i den
ydelsesklasse.

Jesper G. Poulsen

Fra : Marni

Dato : 07-12-04 00:04

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Og?
>
> FX5200 kan ikke slæbe noget alligevel. DX9 er en joke i den
> ydelsesklasse.

Ja. Det er jo rigtigt.

Fra : Brian Lund

Dato : 04-12-04 23:46

> [...]
> 64Mb grafikkort fra et SIS661 chipsæt. Det er betydeligt ringere end et
> Geforce MX440, hvilket igen er ca 10 gange langsommere end et FX5200,

Er et FX5200 og et GF4 mx440 ikke ca. lige elendige?

Til Søren:
Dette kort derimod er rigtigt godt til prisen:

Og hvis der skal være Dx9 support med så kig på et Radeon 9600 Pro/XT, det
koster godt nok også det dobbelte som et Ti-4200 ca...
Et Ti-4200 og et 9600 Pro er cirka lige hurtige i dx8 effekter!

Brian

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-12-04 08:48

Hej

Brian Lund wrote:
> Er et FX5200 og et GF4 mx440 ikke ca. lige elendige?

Åhr hold da op. Jeg kan da spille Doom 3 med mit MX440 . Nej, så vidt
jeg har kunnet se i diverse tests, så er et FX5200 ca 10 gange hurtigere
end et MX440 og desuden er det DX9 i modsætning til et MX440 som er DX7.1.

Men som sagt så ville jeg vente på GF6600 til AGP porten. Det slår i
PCIe-udgaven alt der ligger i samme prisleje og derunder med stor
margin. Så med udsigten til at det almindelige 6600 også kommer til AGP,
så ville jeg slet ikke smide op mod 1000,- i noget som helst lige nu.

Og inden nogen gør sig morsomt bemærket over mit MX440 kort, så tager
jeg et 6800GT kort med hjem fra USA næste gang jeg skal derover . Med
den aktuelle kurs, så er prisen nede i 2250,- for GT med 256Mb

Fra : Brian Lund

Dato : 05-12-04 21:17

> Åhr hold da op. Jeg kan da spille Doom 3 med mit MX440 . Nej, så vidt
> jeg har kunnet se i diverse tests, så er et FX5200 ca 10 gange hurtigere
> end et MX440 og desuden er det DX9 i modsætning til et MX440 som er DX7.1.

Den der med 10 gange så hurtigt tror jeg simpelthen ikke på!
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html#unreal_
tournament_2003
Der kan du bare se, ca. lige hurtige, måske 10-15% forskel... Ikke 1000%!

For at finde et kort der er 10 gange så hurtigt som et mx440 skal du vist op
i de store klasser af de nye kort...

Desuden er jeg ret sikker på at mx440 er et DX8 kort...

Enig

Brian

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-12-04 21:38

Hej

Brian Lund wrote:
> [...]
> tournament_2003
> Der kan du bare se, ca. lige hurtige, måske 10-15% forskel... Ikke 1000%!

Jeg bøjer mig, men at sidde med det i maskinen sucks

> For at finde et kort der er 10 gange så hurtigt som et mx440 skal du vist op
> i de store klasser af de nye kort...

Tjah, det bliver på et eller andet tidspunkt erstattet af et 6800GT
kort. Så burde forskellen være mærkbar

> Desuden er jeg ret sikker på at mx440 er et DX8 kort...

Nope. Det er det med sikkerhed ikke. Det kom samtidig med hele GF4xxx
serien, som var DX8 kompatibel, men MX kortet havde ikke mere
hardwareunderstøttelse i sig end at det kan kvalificere sig som DX7.1.
HL2 er endda så venlig at pensle det ud for en når man starter den.