Skipper Klements morgensang
Fra : Jette

Dato : 04-12-04 18:36

Denne herlige sang var bl.a. med i denne uges 'Hit med Sangen', og nu er det
egentlig at jeg er blevet nysgerrig efter hvornår, ca, at Ebbe Kløvedal
Reich og Leif Varmark skrev den. At det er en slagsang fra fra
ungdomsoprøret i 70'erne, er jeg helt klar over. Blot er jeg for ung til at
have særligt mange tydelige minder om den periode Jeg har søgt lidt i
bibliotek.dk, men jeg har desværre ikke kunnet finde en post hvori der
indgår et årstal. Ej heller er der angivet et årstal i den nodebog, hvori
den indgår, som jeg har stående på reolen.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Jette

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 04-12-04 19:07

"Jette" <frkmusika(fjernes)@hotmail.com> skrev:

> [...]
> Reich og Leif Varmark skrev den. At det er en slagsang fra fra
> ungdomsoprøret i 70'erne, er jeg helt klar over.

Af lidt søgen på nettet fremgår det, at den er skrevet til et teaterstykke i
1970. Det er (som hovedregel) altid nemt at finde den slags ved f.eks. at
søge på google. Se f.eks.
http://www.skjaldesang.dk/estrato.php?Page=vissang&sid=6

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Jette

Dato : 04-12-04 22:50

Kevin Edelvang <e@e.invalid> wrote:
> [...]
> teaterstykke i 1970. Det er (som hovedregel) altid nemt at finde den
> slags ved f.eks. at søge på google. Se f.eks.

At Google er din ven er jeg helt klar over.
Tak for hjælpen.

Mvh Jette