Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Passer de til PowerShot S1 IS?
Fra : Michal

Dato : 04-12-04 18:39

Fandt en vidvinkel og en telekonverter på shopman.
http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=767

http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=3228

Er der nogle her som ved om de passer til PowerShot S1 IS?
Jeg ved godt det ikke står der, men det kunne være man godt kunne burge dem.

Er der noget med man skal have en adapter til også?
Hvis ja. Hvad hedder den så?

Mvh

Michal

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 05-12-04 10:12

On Sat, 4 Dec 2004 18:39:10 +0100, Michal wrote:

> Fandt en vidvinkel og en telekonverter på shopman.
> Er der nogle her som ved om de passer til PowerShot S1 IS?

Det gør de _ikke_.

> Er der noget med man skal have en adapter til også?

Ja, du skal bruge en adapter, som er et rør uden optik, hvor
optikken monteres.

> Hvis ja. Hvad hedder den så?

Kig i kameraets dokumentation, der står hvad der passer til af
ekstraudstyr og hvad det hedder.

--
Stig - remove 'nospam.' to send me mail
Synchronize your bookmarks: http://syncit.goth.dk/

Fra : Nyhedskigger

Dato : 05-12-04 10:31

"Michal" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Fandt en vidvinkel og en telekonverter på shopman.
> http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=767
>
> http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=3228

Husk han boner dig for 199,- hvis du ikke allerede har købet et medlemsskab
for 299,- !!
Se evt her, samme pris og med den RIGTIGE varebetegnelse:
http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={E956B204-9E12-407A-8E3C-7E95D58EC9F9}&SESSIONID=S/E1R2B5CQUZRVJGAOCM7T&DS=2&TS=0510003404&type=focus&doctype=article&doctype=accgroup&focus=612043&focus=CANOBV1IS&focuslayout=full5&focuslayout=full5&history=add

> Er der nogle her som ved om de passer til PowerShot S1 IS?
> Jeg ved godt det ikke står der, men det kunne være man godt kunne burge
> dem.

? - varebetegnelsen er jo ikke helt præcis, der mangler et "A" og et "B" Hos
technik.direkt er de angivet rigtigt og de har også ...
> Er der noget med man skal have en adapter til også?
> Hvis ja. Hvad hedder den så?
....ja.

Ifølge min brugsvejledning skal man have en "konverteringsobjektivadapter"
LA-DC52E. Den følger med når man køber en LAH-DC10 som er et modlysblændesæt
indeholdende LA-DC52E (adapter) og LH-DC20 (modlysblænde). Ifølge
ovenstående link har de sættet til 39,- eur (295,- kr)

Med venlig hilsen
Kjeld

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 05-12-04 11:44

> [...]
dem.

> Er der noget med man skal have en adapter til også?

Ja som andre også svarer skal du have en adapter til 39 Euro.
Hvis jeg var dig ville jeg enten købe det hos www.fotokoch.de hvor du får
det til samme pris men undgår at blive tørret for ekstra gebyr. Her kan du
også få et gratis katalog på papir.
Eller spørge en lokal fotohandler, jeg fik en teleconverter og mellemring
for en pris der ikke er meget over prisen med forsendelse fra Tyskland. Det
havde så den fordel at da han i første omgang fik en forkert model fra
importøren kunne han se det og jeg undgik alt besværet og udgiften med at
returnere den forkerte vare.

Mvh, Steen.