Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Værd at købe 6600GT?
Fra : millos

Dato : 04-12-04 17:47

Lige nu har jeg et 9800Pro, kan det betale sig at sælge det og købe et
6600GT, eller ska jeg købe et 6800 LE og så OC det..? Eller kan det ikke
betale sig, og så ska jeg vente til jeg har penge til en PCI ekspress
opgradering?

håber på lidt hjælp :) hehe...

på forhånd tak

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-12-04 18:16

Hej

millos wrote:
> [...]
> 6600GT, eller ska jeg købe et 6800 LE og så OC det..? Eller kan det ikke
> betale sig, og så ska jeg vente til jeg har penge til en PCI ekspress

Tjah, afhængigt af spil vil det nok være ca dobbelt så hurtigt som det
du har nu.

Med hensyn til 6600GT eller 6800LE er jeg ikke i tvivl. Jeg ville vælge
6600GT. På http://www.anandtech.com vil du kunne finde en test som viser
at 6600GT kun er marginalt langsommere en et almindeligt 6800, så man må
formode at det vil slå et 6800LE. Hvis ikke du kan få råd til et 6800GT,
så er et 6600GT nok et af de bedste bud på et 128mb kort overhovedet.

Med hensyn til PCIe eller ej, så kig også her på Anandtech efter en
test. De har nedgraderet en række kort og alt over PCIe 4x er endnu
unødvendigt. Det er kun i de syntetiske grafikkorttestprogrammer at man
oplever forskelle mellem 4x og 16x. I de rigtige spil mm er frameraten
den samme. PCIe 4x er ca ligeså hurtig som AGP 8x hvis jeg ikke husker
helt forkert.

** Hvis jeg står i din adressebog og du ikke kender mig, **
** så slet mig venligst. Mange tak. **