Printer problemer Windows
Fra : Bo

Dato : 04-12-04 14:46

Har prøvet at få en HP PSC 1110 printer/scanner til at fungerer for en
bekendt. Selv om jeg synes jeg er temmelig kyndig, så er jeg løbet tør for
ideer til at løse denne fejl.

Printer er installeret via USB og alt ser ok i Windows Device manager og
printeren er installeret under printere og skriver klar.

Scanner delen af printeren ser ud til at virke fint, men printeren udskriver
aldrig nogle sider. Der står udskriver under printer jobs, og så forsvinder
jobbet fra listen uden at printeren udskriver noget.

Jeg har afinstalleret printeren og geninstalleret, prøvet at installere
Windows SP2 men uden held.

Nogle der har ideer når nu at kommunikation ser ud til at virke i
forbindelse med scanning, så får det mig til at tro, at det er windows der
er problemet...

Bo

Fra : Per Hansen

Dato : 04-12-04 16:44

"Bo" <nomail@please.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogle der har ideer når nu at kommunikation ser ud til at virke i
> forbindelse med scanning, så får det mig til at tro, at det er windows der

Kører du en nyere version af ZoneAlarm?
Jeg har opgivet at få min HP 1115 til at køre sammen med ZoneAlarm nyere end
version 2.6.
Det er et skud i tågen, men det kunne da prøves af.

Per Hansen

Fra : Bo

Dato : 04-12-04 19:50

> [...]
end
> version 2.6.
> Det er et skud i tågen, men det kunne da prøves af.

Nej ingen firewall udover den indbyggede i WinXP.

Fra : Kristian Andersen

Dato : 04-12-04 23:00

> [...]
>
> Nogle der har ideer når nu at kommunikation ser ud til at virke i
> forbindelse med scanning, så får det mig til at tro, at det er windows der

USB printere kan godt drille en del - her er mine forslag.

Hvis der ligger en tidligere printer installation som ikke er slettet
korrekt kan den måske blokere for udskriften.

Du kan evt. se om der er ubenyttede USB porte i driverens egenskaber som er
registreret som værende i brug af en printer som er slettet.

Hvis du har tilsluttet printeren før driveren er installeret, har windows
måske fundet en standard hardware driver for printer funktionen og
installeret denne eller markeret den som en ukendt enhed.

Prøv at gå ind i enhedshåndtering og se om du kan opdatere driveren.

Prøv at se om en af de patch´ es der ligger på HP´s hjemmeside løser
problemet.

Prøv at afinstallere printeren med HP´s "Software Cleanup Utility" (ligger
på HP´s hjemmeside under drivere) og start forfra med installationen.

Prøv at se om der skulle være en løsning på HP´s hjemmeside under "Support
og fejlfinding".

--
Kristian