Hjælp... hvad er der galt med
Fra : Jochke

Dato : 04-12-04 08:41

Hejsa.

Da min kat kom hjem i går aftes, så hendes øjne helt mærkelige ud. Som
om hun er skiløjet. Tænkte det kan være hun er overtræt. Men her til
morgen er det der stadig.

Det er som om øjeæblet helt har drejet sig et stykke. I kan se et billed
her:

http://www.jochke.dk/Bailey.jpg

Hun lukker godt nok lidt sine øjne der, men man kan godt se det.

Der er ikke noget at se ellers. Hun sætter ikke poten til øjet, eller
blinker hele tiden. De løber ikke i vand og hun lader til at reagere
fint på små bevægelser.

Nogen der kender til det?

--
Venlig hilsen
Jochke

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 04-12-04 08:47

"Jochke" <jochke7@jochke.dk> wrote in message
> [...]
> Venlig hilsen
> Jochke
> (Fjern primtallet i adressen hvis du vil sende mig en e-mail.)

Det ser da ud som om hendes blinkhinder er fremme, og det er det som får
hende til at se skeløjet ud.
Kunne være du skulle en tur til dyrlægen med hende for en sikkerheds skyld?

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-04 08:49

"Jochke" <jochke7@jochke.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Da min kat kom hjem i går aftes, så hendes øjne helt mærkelige ud. Som
> om hun er skiløjet. Tænkte det kan være hun er overtræt. Men her til
> morgen er det der stadig.

Var det min kat der pludselig kom hjem og så sådan ud, var jeg på vej til
dyrlægen nu....

Øjne der på en eller anden måde pludselig er unormale, skal altid tilses af
en dyrlæge.

Tina

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 04-12-04 11:08

> Jochke skrev:
> Hejsa.
>
> Da min kat kom hjem i går aftes, så hendes øjne helt mærkelige ud....

Hej Jochke.

Jeg tror din kat trænger til en ormekur !
Da jeg overtog min 3. kat Ossy, for snart 2 mdr. siden så hun nemlig
sådan der ud, d.v.s. det så ikke sådan ud hele tiden og jeg havde
faktisk haft hende i 2 dage før jeg lagde mærke til det.....for når hun
kiggede ligeud så var der ikke noget men hvis hun kiggede op så fulgte
blinkhinden med op og dækkede ca. ½-delen af øjet.
Jeg ringede selvfølgelig til dyrlæge og han sagde med det samme: Det
lyder som om hun har orm ! Hun (og de andre katte) fik så en ormekur og
efter en uge var hendes øjne normale igen, og hun opførte sig ellers
helt normalt og hvis din kat også gør det så ville jeg gætte på at det
''kun'' er orm.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jochke

Dato : 04-12-04 18:24

Hrönn Samsonardóttir Meyer wrote:

> Jeg tror din kat trænger til en ormekur !

Alle kattene fik det for ca 3 uger siden. Så kan det være det?

Jeg må kontakte en dyrlæge hurtigst muligt.

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-04 20:54

> Alle kattene fik det for ca 3 uger siden. Så kan det være det?
>
> Jeg må kontakte en dyrlæge hurtigst muligt.

Hvis du er helt sikker på at hun fik ormemidlet i sig, burde der ikke være
blinkhindefremfald nu.

Din kat kan have fået et slag på/i hovedet, der kan være noget der trykker
indefra, det kan være begyndende sygdom osv. osv, så få fat i en dyrlæge og
få hende tjekket.
Selvom hun spiser, drikker og opfører sig normalt, kan der godt være noget i
vejen. Katte er verdensmestre i at skjule sygdom og ubehag.

Tina