6 min preview til ROTK extended....mums
Fra : Mogens L

Dato : 03-12-04 14:08

http://www.lordoftherings.net/

Mogens L

"live long and prosper"

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 03-12-04 21:11

"Mogens L" <teaterlyd@fJerNNmighotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41b06542$0$23056$d40e179e@nntp05.dk.telia.net...
> http://www.lordoftherings.net/

Ja, det ser godt nok lovende ud!
Jeg læste et italiensk website med foromtale og masser af spoilers på
EE-versionen og må glæde mig over at de ikke viser de vigtigste ting i
traileren.

*Spoilerspace*
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Der stod f.eks. at scenen fra bogens slutning hvor Grima dræber Saruman,
faktisk *er* med i filmen (!) de har bare lagt den et andet sted, nemlig i
Isengard. Efter nederlaget til Enterne kommer de to op at skændes og Grima
dolker Saruman to gange, hvorefter troldmanden falder ned fra tårnet og
spiddes på en pæl. Slut med ham.
Selv om det ikke er helt korrekt i forhold til bogen, så glæder det mig at
scenen er med, da det ellers ville have været en underligt uafsluttet ting
med ham Saruman. Det fungerede i hvert fald ikke særligt godt i den
oprindelige version. Jeg sad og ventede på at få en forklaring på hvad der
blev af ham, og i stedet fik man intet. Det gør man i den lange udgave.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Peter Rongsted

Dato : 05-12-04 22:37

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>dolker Saruman to gange, hvorefter troldmanden falder ned fra tårnet og

Det er også fordi Saruman falder ned, at de får fat i Palantiren. I
biografudgaven ligger den bare i vandet. Saruman ville nok passe bedere
på en så værdifuld ting.

Jeg lidt skuffet over Gandalfs møde med heksekongen fra Angmar. Gandalfs
stav knækker og han bliver smidt til jorden. Men heksekongen vender sig
bort, fordi rytterne fra Rohan ankommer til slaget. Gandalf står noget
stærkere i bogen.

Ellers er der mange gode tilføjelser. Og som med de to andre, er
Extended Edition en mere helstøbt film. Jeg glæder mig til at høre
kommentarsporene - til nu har jeg kun set en XviD udgave af filmen.

Peter

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 05-12-04 22:48

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> Det er også fordi Saruman falder ned, at de får fat i Palantiren. I
> biografudgaven ligger den bare i vandet. Saruman ville nok passe bedere
> på en så værdifuld ting.

Er det ikke fordi Grima smider den ned fra tårnet? Eller forveksler jeg bog
og film?

Fra : Kong Kent

Dato : 05-12-04 23:16

> Er det ikke fordi Grima smider den ned fra tårnet? Eller forveksler jeg
> bog og film?

Det gør han i hvert fald i bogen

I bio-udgaven ser vi bare den ene hobbit finde stenen i vandet. I den lange
udgave skulle der så angiveligt ske noget alternativt der gør, at de finder
den i vandet. Sikkert det med at Saruman falder ned, men jeg håber da Peter
Jackson husker den lille ting med, at det er Grima Ormetunge der i
desperation smider den ud...

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Peter Rongsted

Dato : 05-12-04 23:33

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:

> [...]
>den i vandet. Sikkert det med at Saruman falder ned, men jeg håber da Peter
>Jackson husker den lille ting med, at det er Grima Ormetunge der i

I EE falder den ud af Sarumans kappe, Da han er faldet ned. Grima har
kun indirekte noget med det at gøre (han har lige stukket Saruman i
ryggen.

Peter

Fra : Kong Kent

Dato : 05-12-04 23:40

> I EE falder den ud af Sarumans kappe, Da han er faldet ned. Grima har
> kun indirekte noget med det at gøre (han har lige stukket Saruman i
> ryggen.

Jeg synes faktisk det er ret cool at vi ser Grima dræbe Saruman. Ville være
dybt skuffet hvis Gandalf fik den "ære" da det ikke havde været i bogens
ånd. At det så ikke sker i Herredet kan jeg godt leve med, nu hvor hele den
passage alligevel aldrig havde været påtænkt til filmen.

Har du også blot læst sneak-previewsene på nettet, eller har du rent faktisk
set et rip af EE fra nettet siden du sådan lige kan hive det fakta ud af
ærmet?

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Peter Rongsted

Dato : 06-12-04 00:07

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:

[snip]
> [...]
>set et rip af EE fra nettet siden du sådan lige kan hive det fakta ud af

Jeg har set et dvd rip (i XviD format) her til aften. Ret fed film.

Peter

Fra : Kong Kent

Dato : 06-12-04 00:10

> Jeg har set et dvd rip (i XviD format) her til aften. Ret fed film.

Har du MSN?? Så vil jeg da gerne suge lidt *LOOOOL*

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 06-12-04 20:09

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse

> Har du MSN?? Så vil jeg da gerne suge lidt *LOOOOL*

Osse mig! Pick me! Pick me!

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 06-12-04 22:13

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> wrote in message
> "Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:
>
> [snip]

> Jeg har set et dvd rip (i XviD format) her til aften. Ret fed film.
>

> Peter

Jeps... jeg heller ikke værdig! JEG ER IKKE VÆRDIG!!

Jeg så den i Xvid i Fredags..... jeg kunne ikke modstå fristelsen!!! (
..... Får selvfølgelig stadig DVDboxen hjem til samlingen d. 10

Det er stadig så stort endelig at have set den rigtige udgave af 3'eren..
Også angrebet på Osgiliath er der langt mere stemning i denne version..
rigtig rigtig rigtig fedt..

Mvh. Martin