Batman filmene....
Fra : Thomas

Dato : 03-12-04 03:23

Hey

Jeg har for nylig fået købt Batman og Batman Returns på DVD...
Jeg syntes nemlig de to Batman film Tim Burton lavede, var
rimelig gode (specielt 1'eren)

De DVD'er jeg har købt, indeholder 5.1 lyd (DD) og danske
tekster. Og det er faktisk også det eneste "ekstra materiale" der
er at gøre med. (udover "Scene adgang" - Wow! Hvilken feature)

Mit spørgsmål er nu... Findes der nogen 'special editions af
Batman filmene? (Altså de to første ) - Gerne dobbelt DVD'er
med en masse ekstra guf. Og også meget gerne DTS lyd...

Hvis de findes, hvor kan de i så tilfælde købes??

Mvh. Thomas

Fra : Morten DH

Dato : 03-12-04 10:37

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Mit spørgsmål er nu... Findes der nogen 'special editions af
> Batman filmene? (Altså de to første ) - Gerne dobbelt DVD'er
> med en masse ekstra guf. Og også meget gerne DTS lyd...

Hvis du kan undvære DK tekster, så kommer der en Batman Legacy i 2005 i
USA - det bliver nok den ultimative Batman udgivelse indtil næste udgivelse

Fra : Thomas

Dato : 03-12-04 11:22

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du kan undvære DK tekster, så kommer der en Batman Legacy i 2005 i
> USA - det bliver nok den ultimative Batman udgivelse indtil næste
> udgivelse

Jeg fandt lige boxen på nettet... Det ser ud til bare at være de skrabede
udgaver af
alle fire film, samlet i en box... Så det eneste nye er vist pappet rundt
om

Findes der ikke nogen special editions på markedet nu??

mvh. Thomas

Fra : Morten DH

Dato : 04-12-04 16:13

> [...]
> skrabede udgaver af
> alle fire film, samlet i en box... Så det eneste nye er vist pappet rundt

De kommer senere, fra http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html:

"9/23/04

Here's some interesting news... some of our sources are telling us that
Warner is currently working on a box set of all four live-action Batman
films, which will include a new Batman: Special Edition. The set is being
timed for release to coincide with the new Batman Begins film next year.
We'll keep you informed."

Ikke mig bekendt, men prøv www.dvdcompare.net eller www.dvd-basen.dk

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 03-12-04 13:30

> [...]
>
> Jeg har for nylig fået købt Batman og Batman Returns på DVD...
> Jeg syntes nemlig de to Batman film Tim Burton lavede, var

Såvidt jeg lige husker det, lavede (instruerede) han vel kun den første, og
producerede så nummer 2...er det ikke korrekt.

Mvh. Brian

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 03-12-04 13:38

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> Såvidt jeg lige husker det, lavede (instruerede) han vel kun den
> første, og producerede så nummer 2...er det ikke korrekt.

Nej. Han har instrueret dem begge. Han er også producer på Batman Returns.

Det er i øvrigt den sidste, der er mest "Burton-agtig" efter min mening.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-12-04 15:02

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> writes:

> Det er i øvrigt den sidste, der er mest "Burton-agtig" efter min mening.

Det har du ret i, synes jeg. Men jeg må indrømme, at jeg bedre kan
lide den første.

Det at den fokuserer på netop én skurk gør, at den har plads til at
uddybe og fortælle ordentligt. De senere prøver at konkurrere på
skurke incl. oprindelseshistorier og hele svineriet. Det er for meget.

Det er i øvrigt også det - fokus på kun en skurk - der får
Spider-Man-filmene til at fungere, tror jeg. Specielt da begge skurke
har forbindelse til Edder-drengen.

Jeg så forresten Luther forleden. Det var meget vanskeligt at
abstrahere fra, at det var Doc Ock, der spillede Johann Tetzel.

--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 03-12-04 20:59

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg så forresten Luther forleden. Det var meget vanskeligt at
> abstrahere fra, at det var Doc Ock, der spillede Johann Tetzel.

Jeg er enig - til en vis grad, i hvert fald...
Etteren er den bedste, især fordi den har historien med sig, men toeren er
på mange måder bedre, rent visuelt. Alene starten og titelsekvensen, med
Elfman's score henover - wow! Desuden er toeren mere dyster, hvilket er et
plus i det univers. Men etteren har jo Jack og Jack... men toeren har
Michelle Pfeiffer og Chris Walken...

*skal* jeg vælge?

Med hensyn til Alfred Molina, så så jeg Indianer-Jonas 1 for nylig og havde
også svært ved at se ham som Indy's bærer i starten. Hvorfor kunne han ikke
bare kravle over den kløft med sine ryg-arme? I mine øjne var han så god som
Doc Ock at han henceforth hænger sammen med den rolle.
Jeg gad altså godt se mere af det, og eftersom vi jo ikke ser ham blive
blæst til atomer, men bare lige så stille synke til bunds i havet, så er der
vel stadig en teoretisk mulighed for et gensyn...
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 04-12-04 23:55

> Jeg gad altså godt se mere af det, og eftersom vi jo ikke ser ham blive
> blæst til atomer, men bare lige så stille synke til bunds i havet, så er
> der vel stadig en teoretisk mulighed for et gensyn...

Tror Spiderman 3 kommer til at omhandle Green Goblins genopstandelse. Håber
bare at vi får set Venom og Carnage. Jeg er vild med Vin Diesel som en mulig
Venom.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-12-04 00:27

On Sat, 4 Dec 2004 23:54:30 +0100, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

> Tror Spiderman 3 kommer til at omhandle Green Goblins genopstandelse.

Ja, det lagde de jo op til. Men vi får jo nok også the Lizard at se.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-12-04 16:22

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Ja, det lagde de jo op til. Men vi får jo nok også the Lizard at se.

Jeg håber inderligt, at de holder fokus og nøjes med én skurk af
gangen. Det gik helt galt i Batman, det der multiskurkisme.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 05-12-04 00:40

> Tror Spiderman 3 kommer til at omhandle Green Goblins genopstandelse. Håber
>bare at vi får set Venom og Carnage. Jeg er vild med Vin Diesel som en mulig
>Venom.

Der skal en del omskrivning til for at få Venom / Carnage ind i
historien, da jeg ikke tror galaktiske kampe ol. er mainstream nok til
at appelere til et bredt nok publikum. En masse helte i det ydre rum,
spidey får en ny dragt, dragt er levende, bliver til venom, skaber
carnage osv. Det er i hvert fald en længere historie i sig selv, og da
de lagde en del op til GG og Liz, tror jeg ikke det er realistisk at
se hverken Venom eller Carnage i næste film.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 05-12-04 01:07

> Der skal en del omskrivning til for at få Venom / Carnage ind i
> historien, da jeg ikke tror galaktiske kampe ol. er mainstream nok til
> at appelere til et bredt nok publikum.

Nu holder filmene sig jo ikke specielt meget til tegneserierne i forvejen.
Læste Spiderman Ultimate for nyligt, hvor der var en alternativ
skabelses-historie af Venom. Den var ikke speciel go', men noget lignende
kunne måske godt gå til en film.

Fra : John Hinge

Dato : 05-12-04 10:52

On 04 dec 2004 Søren Kjeldsen was heard to say:

> bare at vi får set Venom og Carnage. Jeg er vild med Vin Diesel
> som en mulig Venom.

Selvom jeg godt ku tænke mig at se Venom på det store lærred, så håber
jeg det bliver uden Carnage. Carnage er efter min mening ret fjoget.
Han lyser af at være lavet for at lefle for det unge crowd, som på det
tidspunkt bare ville ha noget voldeligt med store kløer.
En slags Jokeren, men med store kløer og uden jokerens afsporede logik.
Det eneste der sker i Spiderman universet når Carnage er ude og lege
er at en masse mennesker dør, og Eddermanden kan sidde og tude på
et hustag over det med store kræfter og ansvar.
Venom derimod har over tid udviklet sig til en rigtig fascinerende
men dog stadig bimlende gal type.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..