Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Gammelt fotoudstyr foræres væk
Fra : Ole

Dato : 03-12-04 12:36

Hej

I forbindelse med oprydning i et hus har jeg overtaget en del gammelt foto/film-udstyr. Jeg er ikke selv specielt fotointeresseret, men jeg vil ikke bare smide det ud. Så derfor vil jeg høre, om nogen er interesserede i at overtage det. Det drejer sig vist mest om genstande af samlerinteresse, men der er også enkelte nyere ting. Det meste er i udmærket stand, men noget af det bærer dog præg (lugt/støv) af at have ligget i en (sund) kælder i flere årtier. Jeg kan dog ikke garantere for om tingene virker/er brugbare.
Nedenstående genstande kan erhverves ganske gratis, dog skal man betale porto, hvis jeg skal sende det. Jeg har også enkelte ting, som jeg vil sælge, men det annoncerer jeg i 'dk.marked.privat.foto' med. Jeg bor i Viborg, hvis man overvejer at køre efter det.

Svar gerne direkte pr. mail (der er ingen garanti for at jeg læser mails i denne gruppe). Bemærk, at der skal fjernes noget i min mailadresse, før den virker.

Mvh
Ole

Følgende foræres væk:

Blitz:
Bauer E228 AB blitz, ok
Folde-ud parabolskærm (lille, til pære)
Agfa mellemstykke til blitz-kabeltilslutning i originalæske
Braun zusatslampe FL65
Philips flash 20 C
Kaisar blitz mellemstykke
Osram/Sylvania engangsblitzpærer til pocketkameraer

Dias/filmudstyr:
Lysbilledrammer 3M plastic glasløse
Glasrammer (gammeldags dias), i uåbnede emballager
7 stk. Agfa Gucki pocket (minidias betragter) i original emballage
Paterson Viscount Viewer for all 2x2 (5x5 cm) slides (i æske)
Bi-Lens 35 mm slide viewer (i æske)
2 stk Florijo mounting press no. 23 (til at samle dias)
Blikrammer (ubrugte)
Diverse gammeldags diasrammer i forskellige formater (ubrugte)
Agfa filmsplicer til 16 mm film i originalæske
Spejl/parabol til uspec. fremviser (nok super8 fremvisertype)
Eumig serie 600 daylight viewer (adapter til fremviser?)
Agfa film wiper type 8665/100 i originalæske
alu-filmspole 9,5 mm (Bobines)
Diverse projektor/fremviser-pærer

Etuier:
Læderetui til objektiv: Minolta F2.8/35 mm
Læderetui til objektiv: Minolta F4.5/200 mm
Læderetui til objektiv: Minolta F1.7/85 mm
Læderetui til objektiv: Minolta F8/500 mm
Læderetui til Retina I a kamera
Læderetui til Gefi kamera
Læderetui til Mansfield kamera
Æske til Agfa Microflex-sensor
Uspec. Agfa læderkasse
Æske til Leitz Wetzlar Sun Micron 11818 R
Uspec. læderkasse til ældre kamera
Uspec. Ehapa læderkasse med træbund
Uspec. Rollei F&H læderetui (til linser eller objektiv?)
Uspec. Braun etui (til blitz?)
Læderetui til ukendt kamera

Linse   r:
B+W Bifo 2 (+3.5) / split-field 2 (+3.5) 52 E filter i original æske, pænt
B+W gulfilter +3, 52E, nusset men vist ikke ridset
B+W gulfilter +3, 62E
Eumig N filter (nok fra B+W?)
Omag filter 404a/5 (ultravioletfilter)
2 stk B+W 55E KR 1,5 1,1x, nussede men vist ikke ridsede
Omag K36 filterholder
B+W 46E 1x
Omag minar 33/3 (gult)
Omag minar 20/3
Omag minar 50/3
Mere end 30 modlysblænder til ældre kameraer (25-32 mm)
Minolta closeup lens no. 2 for Autocord (3 linser i læderetui)

Objektiver:
M-Adapter ml. bajonetlås og gevind (Minolta?)
Agfa color-magnolar objektiv 1:4.5/105, nusset
Kinotar 6 mm 1:1.9 vidvinkel objektiv i læderetui
Takumar 1:1.8/55 objektiv
Will-Wetzlar Maginon 1:2.8/85 mm objektiv

Diverse:
Dybdeskarphedstabel F=50 mm
Lille trådudløser (20 cm)
Minolta databagstykke i læderetui
Zeiss Ikon metalkasetter (slidte/lidt rustne)
Solignor UF II lysmåler med manual
Ohnar minipod
Horvex lysmåler i læderetui
Gossen Sixtino 2 lysmåler
Yashica Y16 pocketkamera (mangler vist noget i siden eller er det til filmindstik?)
Computrol 35 mm film loader
Paterson System 4 Universal developing tank med spiral (ubrugt)
Enkelte fotoblade, kataloger mv. fra 1950'erne (8 stk Ferrania, 4 stk Der Photohändler, Agfanyt mm.)
Kodak Retina IIc kamera (nok defekt)
Hansa Easel for enlarger (til forstørrelser op til 13x18, pletter på hvide bord)

Fra : den ægte fotomand

Dato : 03-12-04 13:33

mon ikke dette mere hører hjemme i dk.marked.privat.foto

Mvh Per

--
Billeder skal ses i en ramme på væggen og ikke på en skærm!!!

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-12-04 14:10

den ægte fotomand wrote:

> mon ikke dette mere hører hjemme i dk.marked.privat.foto

Hmmm... substandsen i din vejledning er sådan set korrekt nok,
indlæg der handler om køb, salg, bytte og gives væk hører kun til i
markedsgrupperne.

Men din vejledning runger lidt hult, når du gentager hele indlægget
som et megga gigantisk bundcitat.

Læs om netetikette og citatteknik på www.usenet.dk - så du også kan
blive en "ægte usenet-bruger"...

FUT: news:dk.admin.netikette
Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-12-04 20:01

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmmm... substandsen i din vejledning er sådan set korrekt nok, indlæg
> der handler om køb, salg, bytte og gives væk hører kun til i
> markedsgrupperne.

Hvor læser du "gives væk"?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Lidt nye fotografiske billeder på:

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-12-04 20:56

Ole Larsen wrote:

> Hvor læser du "gives væk"?

Jeg har allerede svaret i news:dk.admin.netikette - og forsæt
venligst der...

FUT: news:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-12-04 14:48

den ægte fotomand wrote:
> mon ikke dette mere hører hjemme i dk.marked.privat.foto

I fundats/retningslinier står køb/salg og bytte er uønskede. Jeg har
ikke set noget om foræring.

Og så er der jo ikke noget forbud mod at stikke fingeren i jorden og
tænke sig om. Han tilbyder at forære væk - endog at sende det.

Vær dog lidt positiv inden han trækker sit tilbud tilbage.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-12-04 15:31

>Ohnar minipod
>Horvex lysmåler i læderetui
>Gossen Sixtino 2 lysmåler

Hej ole

Disse tre ting er jeg meget interesseret i. Kan du sende dem i mod at jeg
betaler porto?

Du kan kontakte mig på post@siho.dk

Mvh
Simon Nielsen