træt kat efter sterilisering
Fra : camilla hansson

Dato : 03-12-04 17:53

Hejsa

Har brug for et godt råd:

Fik min 9 måneder gamle siameser hun kat steriliseret i tirsdag, hun har
siden hun kom hjem fra dyrlægen været utrolig træt og er det også idag
fredag. Hun sover faktisk hele tiden og er slet ikke som hun plejer at
være. Hun spiser og drikker ok men ikke så meget som plejer. Operations
aret ser fint ud ikke noget rødme eller noget. Kan slet ikke forstå at
hun er så træt min anden siameser kat var helt sig selv næste dag men
hende her er helt slået ud. Synes i jeg skal få hende til dyrlægen eller
er det bare mig der er en meget bekymret misse mor????

Hilsen cirkelines mor

Med venlig hilsen
camilla hansson
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-12-04 18:28

On 2004-12-03 17:53:29 +0100, camilla hansson <c.hanssonKATTE@BAKKEc.dk> said:

> [...]
> siden hun kom hjem fra dyrlægen været utrolig træt og er det også idag
> fredag. Hun sover faktisk hele tiden og er slet ikke som hun plejer at

Hm, det var da også længe?
Den ene af mine gik også totalt i koma, var stort set ikke til at
vække, men kun det først døgn. Derefter var de (to pige-siamesere, der
blev neutraliseret samtidig) sig selv, selv om man da godt kunne se, at
de var lidt mere forsigtige de første dage - ømme maver..
Min nuværende dyrlæge, der er ekspert i katte, har senere fortalt mig,
at siamesere / orientalere oftest skal have lidt mindre narkose end
andre katte, de er mere følsomme overfor det. Det er ikke alle
dyrlæger, der lige har check på det, åbenbart.
Jeg tror nok at jeg ville kontakte dyrlægen, om ikke andet bare for en
snak. Hvis der er noget galt får du grebet fat i det, og hvis ikke
bliver du beroliget
--
Knus fra Ann R

Fra : camilla hansson

Dato : 03-12-04 18:33

Tak for svaret. Tror du at narkosen stadig virker?

Fra : camilla hansson

Dato : 03-12-04 18:36

Fik nok formuleret mit spørgsmål lidt forkert prøver lige igen:

Tror du at den evt for meget narkose der gør at hun stadig er så træt?

mvh camilla

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-12-04 19:12

On 2004-12-03 18:36:07 +0100, camilla hansson <c.hanssonKATTE@BAKKEc.dk> said:

> Tror du at den evt for meget narkose der gør at hun stadig er så træt?

Jeg ved ikke nok om det til at vide, om det kan være det - så længe
efter. I princippet kunne det måske. Det er et rimeligt stort indgreb,
der nok kan dæmpe hende et par dage, så begge ting på én gang - måske...
Du siger at hun spiser og drikker normalt. Det lyder godt. Fungerer
hendes mave osv. også normalt?
På den anden side - du, som kender katten, siger at hun er "meget
anderledes", og katte er nogen små helte, der ofte ikke lader sig mærke
med at de er sløje - før de er meget sløje. Såå - tag evt. en snak med
dyrlægen, bare for en sikkerheds skyld Jeg håber bare hun er træt
ovenpå operationen.

--
Knus fra Ann R

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 04-12-04 09:23

Hej Camilla

Det er min erfaring at katte reagerer forskelligt på narkosen ! Dengang vi
fik alle vores steriliseret, var de fleste friske og vågne allerede om
aftenen af operationen .. Men Pepsi lå hele natten og rallede, og jeg troede
hun skulle dø ! Jeg ringede til dyrlægen, som sagde at nogle er længere om
det end andre -- men jeg tror da det tog 2 - 3 dage før hun var helt sig
selv ! Og hun vågnede altså på det nærmeste ikke af narkosen før et døgn
efter !!

Hilsen Pia og Pepsi, som ikke kan lide dyrlæger

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 04-12-04 11:20

Hej Camilla.
Da min Furby blev stereliseret så vågnede hun først efter 28 timer !!
Jeg havde hende hos mig i sengen om natten men da jeg vågnede så lå hun
nøjagtig der hvor jeg havde lagt hende og var kold at røre ved......jeg
var fuldstændig sikker på at hun ville dø
Jeg ringede til dyrlægen lige så snart der var telefon-tid og han
forsikrede mig om at hun nok skulle vågne op igen.....og det gjorde hun
så....efter 28 timer. Men da var hun til gengæld helt frisk og meget,
meget sulten. Jeg synes det er lang tid din kat er sløj så jeg ville
også snakke med dyrlægen.....men det har du nok allerede gjort

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle Madsen

Dato : 04-12-04 12:31

Hej Camilla

Det er meget forskelligt hvordan katte reagerer på narkosen.

Jeg fik min skovkattepige steriliseret i sommers, der gik næsten en hel uge
inden hun var nogenlunde sig selv igen.
Hun var meget dæmpet, kunne ikke få ordentligt styr på balancen igen og sov
hele tiden. Af mad kunne jeg kun lokke lidt a/d i hende.

Det har helt sikkert været narkosen min pige ikke kunne tåle særligt godt,
men med tid, tålmodighed og god pleje kom hun sig helt.

Der gik 14 dage indne hun var helt på dupperne, og begyndte at terrorrisere
os igen.

Held og lykke til dit lille pus.

/Mvh Helle Madsen

Fra : JytteJ

Dato : 04-12-04 14:06

> [...]
> hende her er helt slået ud. Synes i jeg skal få hende til dyrlægen eller
> er det bare mig der er en meget bekymret misse mor????

Hej
Det er højst sandsynligt narkosen. Lægerne bruger ikke altid det samme. Da
min Helena blev steriliseret, var hun dorsk og dvask i ca. 8-10 dage efter
operationen. Jeg kunne slet ikke kende hende igen.
Men hvis du er bekymret, synes jeg du lige skulle ringe til dyrlægen og
spørge om alt er ok.

VH.
Jytte

Fra : camilla hansson

Dato : 05-12-04 18:23

Tak for alle jeres svar. Kan meddele at cirkeline har det meget bedre
idag, er næsten sig selv. Valgte at se tiden an fordi mange af jer skrev
at jeres katte også havde været meget anderledes efter sterilisering.
Besluttede at hvis det ikke var bedre mandag så ville jeg kontakte
dyrlægen, men nu har hun det som sagt meget bedre så nu er det vist ikke
nødvendigt

Mange tak for alle jeres svar, de hjalp mig virkelig

mvh Camilla og en nu ikke så træt cirkeline