[Mac OS X] Scanne fra en USB-scanner?
Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 03-12-04 11:52

Vi har en Epson Perfection 1650 USB-scanner på arbejdet, men jeg kan
ikke finde ud af at få Mac OS X til at snakke med den? Apples
reklamemateriale siger at Mac OS X understøtter scanneren uden ekstra
drivere og at man kan scanne billeder fra iPhoto, men jeg kan ikke finde
en menu (eller noget i hjælpen) om at scanne i iPhoto. Nogle råd?

Jacob

Fra : Villy Erichsen

Dato : 03-12-04 16:44

In article <41b04541$0$66408$14726298@news.sunsite.dk>, Jacob Sparre
Andersen <sparre@nbi.dk> wrote:

> [...]
> drivere og at man kan scanne billeder fra iPhoto, men jeg kan ikke finde
> en menu (eller noget i hjælpen) om at scanne i iPhoto. Nogle råd?

Du skal helt klar installere Epson driveren - hentes på epson.com
Du kan så scanne fra Photoshop eller programmet billedoverførsel.
Det virker på de 3 Epson Perfection scannere vi har på arbejdet.
Bruger dog kun Photoshop - billedet skal alligevel den vej igennem til
fritlægning/finjustering etc.
iPhoto dur ikke til noget som helst. Andre programmer som Graphic
Converter eller Iview Mediapro gør det langt bedre og på en brøkdel af
den tid som iPhoto skal have.
Så iPhoto eksisterer ganske enkelt ikke på nogen af de maskiner jeg har
med at gøre.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 03-12-04 17:17

Villy Erichsen skrev:

> Du skal helt klar installere Epson driveren - hentes på epson.com

O.k. Så misforstod jeg bar Apples opfattelse af "understøtter".

> Du kan så scanne fra Photoshop eller programmet billedoverførsel.

O.k. (ikke at jeg har planer om at købe Photoshop)

Tak for hjælpen.

/Jacob

Fra : Johnny Louis

Dato : 03-12-04 20:46

> [...]

> drivere og at man kan scanne billeder fra iPhoto, men jeg kan ikke finde
> en menu (eller noget i hjælpen) om at scanne i iPhoto. Nogle råd?

VueScan er et udmærket og billigt scannerprogram der understøtter mere
end 400 scannere.

Kan hentes her http://www.hamrick.com/vsm.html

Johnny Louis
Torremolinos
Spanien

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-12-04 17:38

> [...]

> drivere og at man kan scanne billeder fra iPhoto, men jeg kan ikke finde
> en menu (eller noget i hjælpen) om at scanne i iPhoto. Nogle råd?

du skal bruge programmet Billedoverførsel hvis du vil scanne med OSX's
SW, det er muligt at du osse skal hente en epson driver.