zlib-problem
Fra : Kasper Johansen

Dato : 03-12-04 12:52

Hej gruppe.

Jeg fik at vide af min host at jeg skulle flytte min side (pga for meget
trafik, flabet hva'?). Men jeg har så flyttet siden til min egen linje
og for ikke at overbelaste min linje (jeg skulle jo meget gerne selv
kunne bruge den også) har jeg aktiveret zlib-udvidelsen, som må siges at
virke ret godt.

Problemet opstår så idet en bruger af siden skal downloade en fil. Det
skal så siges at filen er en PHP-fil som sørger for at dataen får det
rigtige filnavn osv. osv. ved headers.

Jeg har husket at deaktivere de headers, som konflikter med zlib og det
virker da også på min egen computer.

Nogle brugere er dog begyndt at klage over at intet af det vil virke, og
jeg er ret uforstående overfor hvorfor det ikke vil virke.

Er der nogle som har været ude for lignende problemer eller har et
forslag til hvad jeg har kunne gøre forkert?

De headers jeg nu sender er:

header("Content-Disposition: attachment; filename=\"" . str_replace("/",
"", htmlspecialchars($in_title) . ".zip\""));
header("Content-type: application/force-download");

Herefter indlæser jeg filen der skal downloades.

Mvh
Kasper Johansen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-12-04 15:50

On Fri, 03 Dec 2004 12:52:04 +0100, Kasper Johansen
<kasper@johansen.tdcadsl.dk> wrote:

>header("Content-Disposition: attachment; filename=\"" . str_replace("/",
>"", htmlspecialchars($in_title) . ".zip\""));

Jeg ved ikke, om du rent faktisk gør brug af det, men der er ingen
grund til at bruge htmlspecialchars() i HTTP-headeren.

--
- Peter Brodersen