Passivt kølet AGP-kort med DVI
Fra : Anders F

Dato : 03-12-04 15:32

Jeg er på udkig efter et billigt grafikkort med DVI. Det skal primært køre
2D.

Mit første bud var et Radeon 9550 med 128bit memory (dvs non-SE, men der er
nogle slyngler der udelader SE selvom der benyttes 64bit memoryinterface).
Er der nogen der har set et sådant der er passivt kølet? Eller kan foreslå
fornuftige alternativer?

Takker,
Anders

Fra : Mads

Dato : 03-12-04 16:38

On Fri, 3 Dec 2004 15:31:31 +0100, "Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote:

> [...]
>Er der nogen der har set et sådant der er passivt kølet? Eller kan foreslå

Hvad med at købe et lign. kort og så selv lave det passivt kølet ?
Så er der jo grafikkort nok at vælge imellem.

Jeg har f.eks. et Radeon 9600XT som er passivt kølet
med en Zalman køler til 150,- kr
Sådan en heatpipe køler fylder en del, men hvis du har
plads til det, så fungerer den perfekt.

mvh Mads

Fra : Baune

Dato : 03-12-04 21:47

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad er det hurtigste kort på
markedet som kommer med passiv køler som standard?

Fra : Mads

Dato : 03-12-04 22:14

On 3 Dec 2004 12:46:41 -0800, "Baune" <baunesbrevkasse@gmail.com>
wrote:

>Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad er det hurtigste kort på
>markedet som kommer med passiv køler som standard?

Der findes et Radeon 9800 Pro som er passivt kølet.
Det er vistnok Sapphire der laver det.

mvh Mads

Fra : Jonas

Dato : 04-12-04 22:06

du kan få et gigabyte gf 6800...

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-12-04 18:38

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote in

> [...]
> memoryinterface). Er der nogen der har set et sådant der er passivt
> kølet? Eller kan foreslå fornuftige alternativer?

Jeg har for et par uger siden købt et ABIT R9550-V hos SHG.dk. Det er
passivt kølet og det er ikke SE udgaven. Og som en lille bonus kan det
siges at det er et af de kort som Windows XP Media Center Edition rent
faktisk vil være med til at køre på uden at brokke sig over unsopported
hardware:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340686

I min anden maskine har jeg et Radeon 9600 non-Pro/XT fra Sapphire som også
er passivt kølet og som også har DVI.

Begge kort giver rigtig lækker TV-out og fremragende 2d på min fladskærm i
1600x1200 :)

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Jesper Sloth

Dato : 04-12-04 22:35

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> siges at det er et af de kort som Windows XP Media Center Edition rent
> faktisk vil være med til at køre på uden at brokke sig over unsopported

Hej

Nej det er ikke et SE, men det kører i 64 bit memory interface, har selv et,
men det er et superkort på DVI udgangen.

Mvh

Jesper

Fra : Anders F

Dato : 06-12-04 14:35

"Jesper Sloth" <sloth@tele2adsl.snydt.dk> wrote in message

> "Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse

Takker for henvisningen. Det kunne godt være et bud =)

> Nej det er ikke et SE, men det kører i 64 bit memory interface,

Fusk! Betyder det så at det kører højere clock end SE'erne?

Jeg havde ellers kig på
http://www.prcdata.dk/ProduktLinkFrame.asp?id=62&produktId=34612807 - det
bør være ca. den samme chip, men klokket højere end 9550'erne...

> har selv et,
> men det er et superkort på DVI udgangen.

Go' ting.
Bedste bud har været http://www.sapphiretech.com/vga/9600.asp . Men HS Data
Service siger at der er blæser på (hvilket der dog ikke er på de
produktbilleder/tests jeg har set).

Mvh.
Anders

PS: http://www.mad-moxx.de/view_artikel.php?id=294 er vist noget af det
hurtigere når vi snakker passiv køling. Men det er mere end jeg behøver (jeg
skal kun køre 2D ...

Fra : Martin Nielsen

Dato : 06-12-04 20:07

http://www.sapphiretech.com/vga/9600.asp .

Jeg har lige købt et hos SHG, og det var med blæser

Fra : Anders F

Dato : 07-12-04 13:46

"Martin Nielsen" <m_76_nielsen_remove_@hotmail.com> wrote in message
> http://www.sapphiretech.com/vga/9600.asp .
>
> Jeg har lige købt et hos SHG, og det var med blæser

Øv! Men tak for oplysningen

Mvh.
Anders

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-12-04 18:48

> [...]
>
> PS: http://www.mad-moxx.de/view_artikel.php?id=294 er vist noget af
> det hurtigere når vi snakker passiv køling. Men det er mere end jeg

Hvis det kun skal køre 2D er det så ikke ligegyldigt om det er et 9550,
9600 eller noget endnu hurtigere. Var dit krav ikke bare om at det skulle
være passivt kølet og billigt - eller har du flere krav?

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Anders F

Dato : 08-12-04 00:15

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> wrote in message
> "Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote in

> Hvis det kun skal køre 2D er det så ikke ligegyldigt om det er et 9550,
> 9600 eller noget endnu hurtigere.

Tja, det er jo en del af spørgsmålet!
Jeg ved faktisk ikke, hvor meget af 2D'en man kan lægge ud til kortet idag.
Endsige hvad der er vigtigt for deres 2D-ydelse (hvis den overhovedet
begrænses af grafikkortet).
Men båndbredde til rammen og clockfrekvens til core'en kan aldrig blive en
ulempe (udover for strømforbruget...)

> Var dit krav ikke bare om at det skulle
> være passivt kølet og billigt - eller har du flere krav?

Ja, det skal være hurtigt til 2D

Mvh.
Anders (der nok må realisere at jeg (uvist af hvilken grund) har fordomme
over for tallene 9200 og 5200