Printertests hvor? (Jeg aner ikke hvad jeg~
Fra : Sven

Dato : 03-12-04 22:46

Hej.
Min HP 950C står for udskiftning, da den er rasende dyr i drift. Jeg
leder efter en printer der er billig i drift (seperate farvepatroner),
støjsvag, nem at skifte papirmedier i, da jeg printer på en del
forskelligt. Gerne hurtigere end den gamle 950C, men i hvert fald ikke
langsommere. Den skal kunne printe på 190grams papir/karton. Prisen
skal være 1500-1600 MAX. 2000 kr.
Hvor kan jeg finde en ny printertest?
Jeg har kigget lidt på Canons 965i samt på Canons PIXMA 3000 og 4000.
Er det helt hen i vejret?

Sven

Fra : Møller

Dato : 03-12-04 23:13

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvor kan jeg finde en ny printertest?
> Jeg har kigget lidt på Canons 965i samt på Canons PIXMA 3000 og 4000. Er

Hej

Jeg har købt en PIXMA IP4000, og kan kun sige godt om den. Det er en super
kvalitet der kommer ud af de print den laver, og det går lynhurtigt. Den er
meget støjsvag, og nok en af de printere der har den bedste økonomi hvad
angår blæk forbrug. Hvad angår skift af papirmedier, sparrer du en del
"bøvl" da der kan være 2 forskellige typer papir i den ad gangen. Den har 2
papirbakker, hvoraf den ene er i bunden, stikker dog 8 cm. ud på forsiden,
men under holderen til de færdige print, så den er ikke i vejen, og der er
låg på det som stikker ud, så papiret bliver ikke støvet.
Sidst men ikke mindst, koster den på nettet "kun" ca. 1100,- inkl. porto.

Hvad angår prøveprint, kan du på Canon's hjemmeside uploade et billede til
print, eller bruge et af de billeder de har til at ligge. Der går så ca. 1
uge så kommer billedet til dig med posten, printet på deres "Photopaper
Pro".
Jeg var meget imponeret af kvaliteten på prøveprintet, og købte derefter
printeren. Jeg prøvede derefter at printe samme billede ud på min nye
printer, på samme type papir, bare for at se om det kunne passe at det var
standard kvaliteten, eller om de havde optimeret billedet inden de printede
det. De to billeder var fuldstændig identiske..
Prøveprint kan du bestille her.
http://www.yourprint.canon-europe.com/index.html

Hvis du vil ofre lidt mere, så kig evt. på PIXMA 5000, der eftersigende kan
levere endnu flottere kvalitet.
Bestil evt. et prøveprint fra den også.

Mvh
Møller

Fra : Sven

Dato : 04-12-04 01:47

> Hvis du vil ofre lidt mere, så kig evt. på PIXMA 5000, der
> eftersigende kan levere endnu flottere kvalitet.
> Bestil evt. et prøveprint fra den også.

Takker for svaret, men det er ikke som fotoprinter jeg skal bruge den,
så et prøveprint vil nok ikke kunne vise mig så meget. Jeg lægger mere
vægt på dette med, at den er hurtig, støjsvag, kan printe på 190grams
papir, og at den er billig i drift. Jeg er næsten overbevist om, at
det skal være en Canon, jeg ved bare ikke hvilken??

Sven

Fra : Mads

Dato : 04-12-04 12:14

On Sat, 4 Dec 2004 01:47:14 +0100, "Sven"
<chanelle4_nospam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>papir, og at den er billig i drift. Jeg er næsten overbevist om, at
>det skal være en Canon, jeg ved bare ikke hvilken??

Kik på Canon's Pixma serie.
Fra og med Pixma 3000 har printeren seperate blækpatroner
og er derfor billig at tanke op. Den er hurtig, meget støjsvag
og har en kanon flot udskrift på både papir, fotos og på
CD/DVD skiver.
Pixma 3000 har 4 blækpatroner og Pixma 4000 har 5
Til dit behov vil 3000'eren sikkert være god og den koster
under en tusse.
Du kan evt. sammenligne printernes specs på www.canon.dk
hvor du kan få vist specs på 3 printere på samme tid

( har selv købt en Pixma 4000 og er 110% tilfreds med den )

mvh Mads

Fra : Møller

Dato : 04-12-04 16:19

> [...]
> at den er billig i drift. Jeg er næsten overbevist om, at det skal være en

Øøøhhhhhh...Jeg skrev jo netop at :
Den er lynhurtig, den er støjsvag, utrolig god økonomi.
At den også har en kanon kvalitet på printet er vel ingen ulempe..!!!!

Møller

Fra : Sven

Dato : 04-12-04 17:19

> [...]
> Den er lynhurtig, den er støjsvag, utrolig god økonomi.
> At den også har en kanon kvalitet på printet er vel ingen

Nej det er ikke en ulempe, men jeg ved stadig ikke, om den kan printe
på de forskellige medier jeg skal bruge, og da fotopapir ikke er
deriblandt kan jeg ikke rigtig bruge sådan et prøveprint til så meget.
Jeg så godt du skrev, at den er billig i brug osv., men der mangler
lige den sidste oplysning mht 190grams.

Sven

Fra : Mads

Dato : 04-12-04 18:13

On Sat, 4 Dec 2004 17:18:37 +0100, "Sven"
<chanelle4_nospam@hotmail.com> wrote:

>Jeg så godt du skrev, at den er billig i brug osv., men der mangler
>lige den sidste oplysning mht 190grams.

Ifølge Canon's infosheet kan Pixma'erne klare helt op til 273g
så 190 skulle ikke være noget problem.
Jeg bruger selv 160g til julekort og de smutter lige igennem.

mvh Mads

Fra : Sven

Dato : 04-12-04 20:25

> Ifølge Canon's infosheet kan Pixma'erne klare helt op til 273g
> så 190 skulle ikke være noget problem.
> Jeg bruger selv 160g til julekort og de smutter lige igennem.
>
> mvh Mads

Ja, Canon skriver 273grams på Canon special-papir (lyder dyrt )
men kan den tage 160g julekort, kan den sikkert også det andet. Jeg
har forøvrigt fundet denne testside, så nu er jeg helt sikker på, at
det skal være en af de nye Canon, dvs i965 er strøget af listen.
Her testes 8 "mid-end" inkjet-printere, Canon, HP, Epson og lexmark
http://www.tomshardware.com/consumer/20041025/index.html

Testen er fra d. 25/10 2004, så det er de nye printere der testes.

Sven

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-12-04 00:17

http://www.aod.dk

> Jeg har kigget lidt på Canons 965i samt på Canons PIXMA 3000 og 4000.
> Er det helt hen i vejret?

Hvad skal du bruge den til?

Jesper G. Poulsen

Fra : Sven

Dato : 04-12-04 01:38

> Hvad skal du bruge den til?

Jeg skal bruge den til at printe visitkort (heraf det tunge
parpir/karton), faktura'er, prislister, billedmateriale til annoncer
og reklamer, A5 bestillingssedler, lidt CD/DVD labels/covers, samt
alm. privat print. Papirforbruget pt er ca 600-800 A4 ark pr måned.
Samt en del i A3, men det klarer min gamle HP 1220C endnu.

Sven

Fra : Esben

Dato : 04-12-04 04:09

> [...]
> privat print. Papirforbruget pt er ca 600-800 A4 ark pr måned. Samt en del
> i A3, men det klarer min gamle HP 1220C endnu.

Har du overvejet en laserfætter?

--
Esben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-12-04 15:05

Sven wrote:

> Jeg skal bruge den til at printe visitkort (heraf det tunge

Billeder eller tekst?

Jesper G. Poulsen

Fra : Sven

Dato : 04-12-04 17:19

> Billeder eller tekst?

Logo og tilhørende tekst (på begge sider af papiret)

Sven

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-12-04 17:22

Sven wrote:

> Logo og tilhørende tekst (på begge sider af papiret)

Dvs. tekst og grafik, men ikke billeder?

Jesper G. Poulsen

Fra : Sven

Dato : 04-12-04 20:20

> Dvs. tekst og grafik, men ikke billeder?

Ja, det er korrekt på det 190grams papir. Ellers printer jeg lidt
billeder til annoncer, reklamer mv., men ikke fotografier, på alm.
godt hvidt inkjet-papir.

Sven

Fra : Mads

Dato : 04-12-04 18:14

On Sat, 4 Dec 2004 17:19:09 +0100, "Sven"
<chanelle4_nospam@hotmail.com> wrote:

>Logo og tilhørende tekst (på begge sider af papiret)

Heller ikke noget problem med en Pixma da den har
Duplex print.

mvh Mads

Fra : Sven

Dato : 04-12-04 21:11

> Heller ikke noget problem med en Pixma da den har
> Duplex print.
>
> mvh Mads

Hvis denne duplex virker med 190grams papir, så er det en Pixma4000
jeg skal have!!

Sven

Fra : Mads

Dato : 04-12-04 22:44

On Sat, 4 Dec 2004 21:10:37 +0100, "Sven"
<chanelle4_nospam@hotmail.com> wrote:

>Hvis denne duplex virker med 190grams papir, så er det en Pixma4000
>jeg skal have!!

Tjae, nu har jeg desværre ikke noget 190g papir at teste med, men det
virker fint med 160g. Jeg ved ikke hvor stift sådan noget 190g papir
er i forhold til.

Men hvis det er et problem, mon så ikke det gælder de fleste printere
(?)

mvh Mads

Fra : Sven

Dato : 05-12-04 01:23

> Tjae, nu har jeg desværre ikke noget 190g papir at teste med, men
> det
> virker fint med 160g. Jeg ved ikke hvor stift sådan noget 190g papir
> er i forhold til.

Jeg tror såmænd ikke der er den store forskel, så jeg myldrer ud og
køber en Pixma4000 på mandag. Takker mange gange for hjælpen!

Sven

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-12-04 10:34

Sven skrev :
> Jeg har kigget lidt på Canons 965i samt på Canons PIXMA 3000 og 4000.
> Er det helt hen i vejret?

http://www.recordere.dk/artikler/anmviewer.asp?a=21&z=1

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd