Russisk kæreste
Fra : sharky

Dato : 30-11-04 12:29

Hej,

Hvis jeg ønsker at gifte mig med en russer som ikke har dansk
statsborgerskab, hvad skal jeg så ?

Jeg har hørt noget om at jeg skal have 50.000 på kontoen, så jeg kan
forsørge hende ?

Er der andet ?

På forhånd tak.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-11-04 12:40

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> statsborgerskab, hvad skal jeg så ?
>
> Jeg har hørt noget om at jeg skal have 50.000 på kontoen, så jeg kan

24-årsreglen - spørg i udlændingestyrelsen
--
ahw

Fra : jones_net

Dato : 30-11-04 13:42

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> statsborgerskab, hvad skal jeg så ?
>
> Jeg har hørt noget om at jeg skal have 50.000 på kontoen, så jeg kan

De 50.000 kan du klare med en bankgaranti, som lover at banken vil låne dig
pengene, hvis du ikke har dem i tilfælde af skilsmisse. Den garanti har
forskellige priser alt efter hvilken bank man har, men jeg har hørt priser
omkring 1.000,- om året...

Jeg er ikke jurist, men en i familien er gift med en udlænding...

/J

Fra : Tim Christensen

Dato : 30-11-04 14:24

sharky wrote:
> [...]
> statsborgerskab, hvad skal jeg så ?
>
> Jeg har hørt noget om at jeg skal have 50.000 på kontoen, så jeg kan

Du skal have en fast indtægt (ikke offentlig forsørgelse), en fast bopæl
(eje, eller ikke tidsbegrænset lejemål), i skal begger være over 24 år.

Mvh

Tim

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-11-04 19:06

In article <41ac7461$0$56267$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Tim Christensen wrote:

> Du skal have en fast indtægt (ikke offentlig forsørgelse), en fast bopæl
> (eje, eller ikke tidsbegrænset lejemål), i skal begger være over 24 år.

Du må ikke have modtaget overførselsindkomst de seneste 12 eller
24 mdr. Du skal have en indtægt der svarer til mindst det dobbelte
af integrationsydelsen, i skal begge være over 24, lejligheden du har
skal være tilstrækkelig stor. Derudover skal i have større tilknytning
til DK end til Rusland.

I skal også have fælles sprog, dvs begge taler engelsk, eller
du taler russisk, eller hun taler dansk (eksempelvis), og der
gives kun undtagelsesvis tilladelse hvis hun er mere end 10 år
yngre end dig. 10 år eller mindre i aldersforskel er angiveligt
ikke noget problem.

Og de 50.000 kr er en bankgaranti - vel indtil hun får dansk statsborgerskab.

Fra : Snuden

Dato : 30-11-04 19:09

On Tue, 30 Nov 2004 14:23:43 +0100, Tim Christensen <nospam@eson.dk>
wrote:

>Du skal have en fast indtægt (ikke offentlig forsørgelse), en fast bopæl
> (eje, eller ikke tidsbegrænset lejemål), i skal begger være over 24 år.

Er der ikke også noget om at bevise tilhørsforholdet til Danmark er
større end det er til Rusland?
--
Snuden

Fra : BbB

Dato : 30-11-04 19:16

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Hvis jeg ønsker at gifte mig med en russer som ikke har dansk
> statsborgerskab, hvad skal jeg så ?

Kontakter et giftekontor (kirke, rådhus el) enten her eller i Rusland.

> Jeg har hørt noget om at jeg skal have 50.000 på kontoen, så jeg kan
> forsørge hende ?

Er ikke nødvendigt for at blive gift.

BB

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 20:44

> [...]
> statsborgerskab, hvad skal jeg så ?
>
> Jeg har hørt noget om at jeg skal have 50.000 på kontoen, så jeg kan

Hendes pas. Hvis hun er fraskilt kræves skilsmissebevilling oversat til
dansk eller engelsk.

Held og lykke
(du får brug for det)

--
Tom

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-12-04 08:26

On Tue, 30 Nov 2004 12:29:16 +0100, "sharky" <x_sharky@hotmail.com>
wrote:

>Hej,
>
>Hvis jeg ønsker at gifte mig med en russer som ikke har dansk
>statsborgerskab, hvad skal jeg så ?
Har du, eller hende været gift før ?
Hvor vil i giftes, Danmark eller Rusland ?

>Jeg har hørt noget om at jeg skal have 50.000 på kontoen, så jeg kan
>forsørge hende ?
Bankgaranti, der skal kunne bruges hvis hun kommer til at koste staten
penge inden for nogle år, se mere her
http://www.udlst.dk/Familiesammenfoering/Default.htm

/Hans