Lovforslag L72 - Om børneattest
Fra : roenlev

Dato : 22-11-04 20:02

Hej NG!

Der er et lovforslag i 1. behandling i folketinget. Det handler om krav
til de såkaldte børneattester ved ansættelse i offentlige institutioner
og foreninger, der har med børn at gøre. I kan læse om det her:
http://www.folketinget.dk/ClickCounter.asp?u=http%3A%2F%2Fwww%2Efolketin
get%2Edk%2Fsamling%2F20041%2Flovforslag%2Fl72%2Findex%2Ehtm&p=0&l=124423
&c=7&s=5

Mit spørgsmål er: Vil denne bestemmelse mon komme til at gælde for
timeansættelse af vikarer i en folkeskole? Jeg ved godt at det er svært
at svare på, men hvad er jeres bud?

Mvh
Lasse

http://www.kandu.dk/

Fra : Padre

Dato : 22-11-04 21:01

> Mit spørgsmål er: Vil denne bestemmelse mon komme til at gælde for
> timeansættelse af vikarer i en folkeskole? Jeg ved godt at det er svært
> at svare på, men hvad er jeres bud?

Spørg i Danmarks Lærerforening, de burde vide det.

--
Padre

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 22-11-04 21:16

roenlev wrote:

> Mit spørgsmål er: Vil denne bestemmelse mon komme til at gælde for
> timeansættelse af vikarer i en folkeskole? Jeg ved godt at det er
> svært at svare på, men hvad er jeres bud?

Jeg vil mene ja, som udgangspunkt. Jeg mener at § 2 sammenholdt med
bemærkningerne må tolkes sådan, at forslaget tilsigtes virkende for alle,
der beskæftiger sig med børn under 15 år. Jeg har i min vurdering ikke taget
hensyn til det praktiske problem omkring timeansatte vikarer o.lign.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Tommy Fer

Dato : 22-11-04 21:45

"roenlev" <roenlev.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit spørgsmål er: Vil denne bestemmelse mon komme til at gælde for
> timeansættelse af vikarer i en folkeskole? Jeg ved godt at det er svært

Min kæreste (1 semester fra at være udd. lærer) Har lige fået en time vikar
i en folkeskole, der har hun modtaget en formular til den udvidede
straffeattest. Om det er det samme ved jeg ikke, men går da udfra at der på
den vil stå alt om relaterede kriminalitet.

mvh Tommy Fer