Meddelelse - hvornår er det rettidigt?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-11-04 11:12

Hej alle

Købeloven siger at man skal reklamere inden for ffristen på 2 år.
Det er nok at give medelelse. Men hvornår er den rettidig?

Hvis man den sidste dag sender en mail/brev/fax/whatever, men det
først når frem dagen efter, har man så nået det?

Spiller det evt. nogen rolle at forsinkelsen er usædvanlig?

--
Bertel

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 20-11-04 11:31

"Bertel Lund Hansen" skrev 20.11.2004 11:12:

> Købeloven siger at man skal reklamere inden for fristen på 2 år.

Nej, købeloven siger, at man skal reklamere inden rimelig tid (i
forbrugerkøb - og jeg går ud fra at du spørger på baggrund af tråden i
dk.forbruger). Men dertil kommer den absolutte frist på 2 år, det er
korrekt.

> Det er nok at give medelelse. Men hvornår er den rettidig?

Det antages (af Ussing), i hvert fald for så vidt angår ikke-forbrugerkøb,
at det er tilstrækkeligt, at køberen har afsendt reklamation inden fristens
udløb. Det må også gælde for forbrugerkøb.

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!