disk image af CD?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 28-11-04 15:53

Hej

Jeg har backup af mine CD´er ,plader, homemappe osv. på en 250GB extern
HD. Det er i råt format og fylder helt vidt

Forleden så jeg noget om at rippe lejede film, med diskimage, og så kom
jeg til at tænke på at pakke mine CDér og alt det andet ned som
diskimage filer.

Jeg har nu prøvet med en CD, men diskimage er tomt
(både ved 500MB, og 660 CD-ROM )

Der er valgmuligheder med bl.a. "size" og "format", men jeg kan ikke
finde forklarende tekst i hjælpemenuen.
Går egentlig osse ud fra at man ser hvor stort det ønskede image er, og
derefter vælger størrelse? :-/

Hvordan hænger det sammen?

Jeg har spurgt til diskimage før, og der lykkedes det mig,
at lave et diskimage af "home" mappen
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-12-04 17:38

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
>
> Forleden så jeg noget om at rippe lejede film, med diskimage, og så kom
> jeg til at tænke på at pakke mine CDér og alt det andet ned som

jeg kan ikke forstå hvad du mener? det er sikkert grunden til du endnu
ikke har modtaget et svar.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 08-12-04 22:12

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> jeg kan ikke forstå hvad du mener? det er sikkert grunden til du endnu
> ikke har modtaget et svar.

Tak Morten, og godt at se dig igen! ;-D

Det er fordi indlægget er sendt for tidligt afsted, det opdager jeg
først nu :-/

Problemet var at jeg forsøgte at lave diskimage af en af mine CD´er ,
men det var tomt?

Har lavet diskimage af brugermappe, og den fungerer fint.

Hvad kan årsagen være til tomt diskimage?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-12-04 23:40

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Hvad kan årsagen være til tomt diskimage?

du har enten lavet et tomt image eller glemt at vælge en klide hvorfra
du vil generet et image.