Help Center OS X
Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 27-11-04 10:07

Efter jeg er skiftet til OS X (nu oppe på 10.3.6) har jeg oplevet problemer
med Help-funktionen på diverse apps

Fx File Maker Pro: Når jeg klikker på Help og Help Center åbner, er den
blank. Som om den ikke kna finde Help-filen/filerne. Hvor bør de ligge, og
hvis de ikke ligger der, hvor kan jeg så finde dem? Evt. som download?

Er der nogen der har et forkromet overblik over FMPs keyboard shortcuts?

Vh
Carsten

Fra : Ole Jensen

Dato : 27-11-04 19:20

Carsten & Uni Vous Ortmann <vousortmann@mail.dk> wrote:

> Efter jeg er skiftet til OS X (nu oppe på 10.3.6) har jeg oplevet problemer
> med Help-funktionen på diverse apps

Der var en tråd om dette den 15. november med titlen "Hjælp i udu".
Måske kan du bruge svaret derfra.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 28-11-04 21:24

On 27/11/04 19:20, in article 1gnxcbv.1rj7xcxsvdogN%newsplus@oleswebsite.dk,
"Ole Jensen" <newsplus@oleswebsite.dk> wrote:

> Der var en tråd om dette den 15. november med titlen "Hjælp i udu".
> Måske kan du bruge svaret derfra.

Tak for henvisningen men det var nu ikke helt samme problem. Mit problem er
at vinduet/propgrammet åbner men vinduet er tomt. Der er ingen overskrifter
links eller noget. Som om help-filen mangler.

Hvor skal jeg finde den og hvorfra kan jeg installere den hvis den af
uransagelige årsager ikke er til stede?

Carsten

Fra : Ole Jensen

Dato : 28-11-04 22:40

> [...]

> links eller noget. Som om help-filen mangler.
>
> Hvor skal jeg finde den og hvorfra kan jeg installere den hvis den af

Jeg mener at hjælpe-filerne ligger i selve programmet, og de kan derfor
ikke installeres for sig selv.

Jeg tror du skal prøve at følge de råd der var i den tråd jeg nævnte.
Der skal muligvis fjernes nogle gamle preference-filer.

Har du repareret disktilladelser?

Fra : Lone Schmidt

Dato : 28-11-04 23:24

> [...]

> links eller noget. Som om help-filen mangler.
>
> Hvor skal jeg finde den og hvorfra kan jeg installere den hvis den af

Hej

Selvom problemet ikke er det samme, så kan løsningen godt være det

Prøv at slette:

~/librarary/Caches/com.apple.helpui
~/user/preferences/com.apple.help.plist

--