Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A60
Fra : Henrik

Dato : 27-11-04 17:16

Hej er ved at købe 1,5 år gammel Cannon A 60 er der noget der taler imod at
købe en sådan ,der er 128 MBkort ,2x batterier m. oplader pris ca 1000.-
jeg spørger lige fordi jeg ikke ved en skid om digicam.
Mvh. Henrik

Fra : armor

Dato : 27-11-04 17:40

Joo, jaaa jeg vil da komme med min subjektive vurdering da jeg selv har et
sådanne.
Først vil jeg sige at et nyt kamera hvis du kan få det som nyt ville have en
nypris på omkring 1300,-
Så alene af den grund burde prisen være noget lavere da det jo er
forholdsvist gammelt.
Mit kamera har virket upåklageligt indtil for nyligt hvor det af og til sker
at billederne bliver forvrænget både på lcd'en og når jeg har taget
billedet. Jeg har også hørt at zoom linser generelt ikke hold meget længe,
de kan have tendens til at sætte sig fast. Dette gælder dog også andre typer
kameraer. Kameraet tager fine billeder og har et væld af funktioner, som man
dog ikke er ligetil at bruge, hvis man skal tage nu og her billeder. Men det
kan altså virke fuldt manuelt og fuldt automatisk. Hvis jeg var dig ville
jeg enten købe et canon a75 til omkring 1600,- eller et powershot a400
(større opløsning) til kun 1200,- der dog kun har 2.2 optisk zoom mod a60
(og a75) 3x optisk zoom.

Hilsen rAnders.

Fra : Brian Lund

Dato : 27-11-04 18:01

> [...]
> købe en sådan ,der er 128 MBkort ,2x batterier m. oplader pris ca 1000.-
> jeg spørger lige fordi jeg ikke ved en skid om digicam.

Det lyder lidt dyrt når man kan få et nyt A75 til omkring 1600 kr...

Men hvis det ellers er et ligeså godt kamera som mit A75, så er det et
udemærket kamera!

Brian