Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Aftensmaleri fra i går
Fra : Hans Kruse

Dato : 22-11-04 21:06

Her er lidt af maleriet fra i går
http://www.pbase.com/hkruse/image/36673200/original og flg. billeder.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-11-04 21:21

news:41a2468e$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Her er lidt af maleriet fra i går
> http://www.pbase.com/hkruse/image/36673200/original og flg. billeder.
>
> --
> Kind Regards,
> Hans Kruse
> http://www.pbase.com/hkruse

Disser er efter min mening ret gode

http://www.pbase.com/hkruse/image/36673204

http://www.pbase.com/hkruse/image/36673207

http://www.pbase.com/hkruse/image/36673208

http://www.pbase.com/hkruse/image/36673209

Kan ikke udtale mig teknisk, men kan da se om jeg synes de er gode eller om
de ligner noget NRE har skudt

Har du prøvet at gøre dem s/h?

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-11-04 23:01

> Kan ikke udtale mig teknisk, men kan da se om jeg synes de er gode eller
om
> de ligner noget NRE har skudt

Tak, men skal vi ikke lade NRE være i denne sammenhæng?

> Har du prøvet at gøre dem s/h?

Jeg prøvede en enkelt, men synes klart at farverne er bedre.
Mvh,
Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-11-04 22:09

Hans Kruse wrote:
> Her er lidt af maleriet fra i går
> http://www.pbase.com/hkruse/image/36673200/original og flg. billeder.

Det er lidt belastende at horisonten er skæv.. farverne og motivet er ellers
fine.

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-11-04 22:25

> Det er lidt belastende at horisonten er skæv.. farverne og motivet er
ellers
> fine.

Hvilken horisont? Det er jo ikke en horisont, men derimod en havnefront, som
strækker sig ud i det fjerne. Der er en lille smule styrtende linier, men
ellers er bygningerne præcist lodrette, hvor de skal (jeg har checket). Så
det er faktisk ikke skævt, som du siger, men ellers tak for kritikken.
Mvh, Hans

Fra : Bo Bjerre

Dato : 22-11-04 22:36

> ellers
>
> Hvilken horisont? Det er jo ikke en horisont, men derimod en havnefront,
som
> strækker sig ud i det fjerne.

jeg sad osse og kiggede længe på den "skæve horisont", men efter at have
overbevist mig om at det ikke var en horisont, godkendte jeg den og tænkte
en masse om perspektivtegning og forsvindingspunkter.

Bo //

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-11-04 22:40

Hans Kruse wrote:
> ellers er bygningerne præcist lodrette, hvor de skal (jeg har checket). Så
> det er faktisk ikke skævt, som du siger, men ellers tak for kritikken.

Bygningerne er skæve på min skærm, og jeg har checket..

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-11-04 22:59

> Bygningerne er skæve på min skærm, og jeg har checket..

Som jeg sagde er der lidt styrtende linier og det går jo mest udover den
forreste bygning.
Mvh,
Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-11-04 23:03

Hans Kruse wrote:
> Som jeg sagde er der lidt styrtende linier og det går jo mest udover den
> forreste bygning.

Ihvertfald ser det forkert ud.. hvis det er pga. perspektivet havde
en videre vinkel samt at holde kameraet vandret sikkert løst
problemet. Så kan man altid cutte bunden af bagefter.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-11-04 23:10

> Ihvertfald ser det forkert ud.. hvis det er pga. perspektivet havde
> en videre vinkel samt at holde kameraet vandret sikkert løst
> problemet. Så kan man altid cutte bunden af bagefter.

Nej en videre vinkel ville kun gøre det værre og jeg har faktisk holdt
kameraet vandret.
Mvh,
Hans

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-11-04 09:18

Hans Kruse wrote:

> jeg har faktisk holdt
> kameraet vandret.

Så kan der ikke være tale om styrtende linier, men muligvis noge pincushion-
eller barreldistorsion.

vh
Jan

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-11-04 09:23

Hans Kruse wrote:

> [...]
> styrtende linier, men ellers er bygningerne præcist lodrette, hvor de
> skal (jeg har checket). Så det er faktisk ikke skævt, som du siger,

Min far, der er gammel snedker, har altid hævdet, at hvis noget måler lige
men ser skævt ud, skal man rette det indtil det /ser/ lige ud.
Og jeg har det lidt ligesom Hans Jørgensen - jeg synes også det ser forkert
ud, hvorfor indtrykket umiddelbart forringes - uanset om linealer og
waterpas siger noget andet.

I øvrigt kan jeg bedst lide 3625-1 og 3640-1, der IMHO med sin stramme
enkelthed er go' æstetik.

vh
Jan

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-11-04 10:37

> [...]
forkert
> ud, hvorfor indtrykket umiddelbart forringes - uanset om linealer og

Ja, men det er faktisk også rigtigt. Jeg tog to billeder på samme sted og
efter forstørrelse af begge kan jeg se at den ene er lodret og den anden er
0,7 grader skæv. Jeg har nu rettet den op den nye link er
http://www.pbase.com/hkruse/image/36697585

> I øvrigt kan jeg bedst lide 3625-1 og 3640-1, der IMHO med sin stramme
> enkelthed er go' æstetik.

Tak, men jeg er ikke helt med på hvilke du mener. Mener du 2635-1 og 2640-1?
Mvh,
Hans

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-11-04 13:09

Hans Kruse wrote:

> Tak, men jeg er ikke helt med på hvilke du mener. Mener du 2635-1 og
> 2640-1? Mvh,

Ja, beklager!

vh
Jan

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-11-04 13:27

No problem, tak for kritikken.
Mvh, Hans

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-11-04 23:39

Hans Kruse wrote:

> Her er lidt af maleriet fra i går
> http://www.pbase.com/hkruse/image/36673200/original og flg. billeder.

Tja... det er noget solnedgangsknipseri, og bemærk, at jeg siger
ikke det er skævt, men optisk så virker det pil skævt.

Og så er det er to motiver i billedet, de konkurerrer om beskuerens
opmærksomhed, og de spiller ikke sammen, havde det været mig, så
ville jeg ha' zoomet ind og lavet et bredformat billede af H.C.
Ørstedsværket, og bagefter ville jeg ha' lavet et højformat billede
af de to facader i højre side...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-11-04 23:49

> [...]
> ville jeg ha' zoomet ind og lavet et bredformat billede af H.C.
> Ørstedsværket, og bagefter ville jeg ha' lavet et højformat billede

Ja, man kan jo diskutere, hvordan denne havnefront spiller sammen mht.
arkitekturen. Mht. til zoome ind på facerne, så gjorde jeg faktisk det
http://www.pbase.com/hkruse/image/36673209,
http://www.pbase.com/hkruse/image/36673205, og flere andre. Der var også et
tættere på værket http://www.pbase.com/hkruse/image/36673208.
Mvh,
Hans

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-11-04 01:50

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:41a2468e$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Her er lidt af maleriet fra i går
> http://www.pbase.com/hkruse/image/36673200/original og flg. billeder.
>
> --
Jeg er helt tosset med ovennævnte billede. Måske det kunne vinde lidt mere ved en beskæring i højre side indtil facaden, men ellers er det så lækkert.

Man ser tydeligt, at landskaber er din store styrke. Du evner at finde den store farvepalet frem igen og igen og skabe stemningsfyldte billeder. Jeg er generelt en sucker for dine landskabsbilleder

Keep'em coming

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Kristian Smedemark H~

Dato : 23-11-04 13:38

Har du ikke også ændret en del i farverne på det nye billede, de virker lidt
varmere?
Jeg synes det er rarere at kikke på efter de 0,7 graders drejning, men
farverne var fine som de var. Det kolde look passer godt til glasfacaden. Et
rigtigt flot billede!

vh Kristian

Fra : Hans Kruse

Dato : 24-11-04 00:13

"Kristian Smedemark Hasløv" <nomail@please.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg synes det er rarere at kikke på efter de 0,7 graders drejning, men
> farverne var fine som de var. Det kolde look passer godt til glasfacaden.

Tak, og jo jeg ændrede på farvetemperaturen og saturation (8050K, Color tint
16, Sat 16 i C1), hvor farvetemperaturen var lidt højere oppe i første
billede. Da jeg så nærmere på den synes jeg en lidt lavere farvetemperatur
var bedre.
Mvh,
Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-11-04 10:33

Efter diskussion og kritik af det første billede nævnt nedenfor har jeg set
nærmere på dette billede og må konstatere at det faktisk var 0,7 grader
skævt! Det er nu rettet og her er den nye link
http://www.pbase.com/hkruse/image/36697585/original. Linken nedenfor virker
stadig men billedet er flyttet til en anden folder.
NRE foreslog et par andre udsnit det ene og formentlig bedste er her
http://www.pbase.com/hkruse/image/36697587.

Jeg synes egentlig kompositionen er ok med linien som havnefronten med de
forskellige bygninger giver. Jeg synes også de fine farver i himlen giver et
fint maleri sammen med den ovennævnte linie.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 11:36

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote in news:41a2468e$0$169
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> http://www.pbase.com/hkruse/image/36673200/original

Meget flotte farver! Et helt andet spørgsmål, der ikke handler om, hvorvidt
billedet er skævt eller ej: Hvad har du brugt af indstillinger, filtre,
efterbehandling osv. om noget?

Vwenlig hilsen
Christian Larsen

Fra : Hans Kruse

Dato : 24-11-04 00:23

> Meget flotte farver! Et helt andet spørgsmål, der ikke handler om,
hvorvidt
> billedet er skævt eller ej: Hvad har du brugt af indstillinger, filtre,
> efterbehandling osv. om noget?

Ja, jeg bruger C1 til at konvertere fra raw til jpg. Jeg satte
farvetemperaturen til 8050K, color tint til 16, sat 14 og high contrast
curve og 20 i contrast og lidt curve også for at få tegningerne frem i
himlen og det maleriagtige. Billedet er også beskåret fra 3512x2336 pixels
til 3044x2284 pixels og derefter nedskaleret til 1000 pixels i bredden for
upload til pbase. Lidt USM også 200%, 0 threshold i C1 og standard
støjundertrykkelse. --Det var vist det hele.....
Mvh,
Hans