Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med uoriginal optik
Fra : JIB

Dato : 18-11-04 22:30

Jeg har netop købt et Canon EOS 300D. Wåff, det er et godt stykke
legetøj...!!!

Jeg ville så bruge min gamle Sigma 85-200 mm zoom fra mit analoge EOS,
men det gik ikke godt. En gang i mellem virker det (og tager fortrinlige
billeder), men det meste af tiden får jeg Error 99 og må slukke og tænde
kameraet.

Det ender nok med, at jeg må købe en Canon zoom.

Nogen, der har oplevet noget lignende...??

Vh. JIB

Fra : Simon Nielsen

Dato : 18-11-04 22:40

"JIB" <ji@iteration.dk> wrote in message
> [...]
> kameraet.
>
> Det ender nok med, at jeg må købe en Canon zoom.
>
> Nogen, der har oplevet noget lignende...??

Alt efter hvor du bor så send eller gå ind i fovitech www.fovitech.dk og få
dit objektiv chippet om,. så virker det.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Trolle

Dato : 18-11-04 22:46

Her et eller andet sted læst (hørt), at de gamle Sigma'er skal have en
ny chip sat i for at virke på 300D, nogen gange kan det gøres gratis,
alt efter hvor gammel de er.

Jørgen Trolle (som har300D + 3 Sigma'er uden problemmer)''

Fra : JIB

Dato : 18-11-04 22:48

"Trolle" <jt@direkte.org> wrote in message

> Her et eller andet sted læst (hørt), at de gamle Sigma'er skal have en
> ny chip sat i for at virke på 300D, nogen gange kan det gøres gratis,
> alt efter hvor gammel de er.

Nåda?! Det var pokkers. Jeg må prøve at bore lidt i det!

Tak for svaret.

Vh. JIB

Fra : Alex Linaa

Dato : 19-11-04 13:11

"JIB" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse

> Nåda?! Det var pokkers. Jeg må prøve at bore lidt i det!

Tror du ikke du får falsk lys ind så?

:D

Fra : Peter Hansen

Dato : 19-11-04 08:52

Har selv et Sigma 28-200 til mit Nikon D70 og det virker kun hvis det står
på den højeste blænde i mit tilfælde 32.

Hilsen
Peter

Fra : Alex W

Dato : 19-11-04 10:55

> [...]
> men det gik ikke godt. En gang i mellem virker det (og tager fortrinlige
> billeder), men det meste af tiden får jeg Error 99 og må slukke og tænde

Error 99 kommer når kameraet prøver at blænde ned og ikke kommer i kontakt
med blændemekanismen i objektivet.
Det er et kendt problem, som kan løses ved at rechippe objektivet.
Det er kun Sigmas ældre objektiver der har den "fejl".

/Alex W

Fra : Claus Hastrup

Dato : 19-11-04 11:27

> [...]
> kameraet.
>
> Det ender nok med, at jeg må købe en Canon zoom.
>
> Nogen, der har oplevet noget lignende...??

Måske er objektivet ikke direkte kompatibelt og skal rechippes, som andre
har skrevet.
Eller også kan det være noget så banalt som lidt snavs på kontakterne - og
det kan et viskelæder klare

/Claus