Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Gammelt spg. vedr. 2 x Voodoo2
Fra : Thomas Krath Knudsen

Dato : 18-05-01 11:22

Hej gruppe....

Håber i kan hjælpe mig...

Eftersom vi til den ene af vores computere har købt et GeForce 2 GTS Asus
graffiktkort, har vi nu et 3Dfx-kort i overskud.

Kan jeg nu sætte dette overskydende Voodoo2 8 MB kort sammen med mit andet
Voodoo2 12 MB graffikkort? Fabrikaterne er ikke de samme - 8 MB (Cerative),
12 MB (EvilKing) - og computeren er en alm. PII 266 MHz med 196 Mb-ram og
ellers standard Datacentrum-udstyr!

--
Thomas Krath Knudsen
http://www.XR4i.dk

Fra : Henrik V!

Dato : 18-05-01 13:03

Umiddelbart mener jeg at kan huske at de to kort skal være 100% ens, både
mærke og hukommelse.

/Henrik - der aldrig ville overclocke... :)

AMD486DX4/133@160 P75@100 P90@120 P100@133 P166@200
K6 233@266 P2 266@333 (2.5x133) C300A@504 C366@566 C600@927

Nokia - Connecting people?!? Yeah Right!

Fra : Thomas Krath Knudsen

Dato : 18-05-01 13:05

Når man læser i manuallerne, skrives der ikke noget om korttyperne ved
sammensætning af 2 kort, derfor er jeg ikke helt sikker på det du skriver?
Jeg tør dog ikke gøre noget før jeg får svar fra nogen som er 100% sikre...

--
Thomas

Fra : Fritze

Dato : 18-05-01 13:07

> Umiddelbart mener jeg at kan huske at de to kort skal være 100% ens, både
> mærke og hukommelse.

Pjat, bare de har den samme ram. Altså enten 2x12MB eller 2x8MB, så skulle
de køre fint. Især hvis man bare bruger 3DFX's drivere.

Fra : Thomas Krath Knudsen

Dato : 18-05-01 13:09

Hvad med at krydse 8 og 12 MB kort?

--
Thomas

Fra : Fritze

Dato : 18-05-01 13:15

Ja hallo, *dingelingeling* Når jeg siger de skal have samme ram, så kan du
nok ikke blande 8 og 12 MB. Der er dog ikke noget der eksploderer ved at du
prøver, så fyr dem dog i maskinen og se hvad der sker....

Fra : Thomas Krath Knudsen

Dato : 18-05-01 13:19

Tak, tak....slap af makker! Vi er ikke alle så kloge på computere...

Jeg har skrevet til Creatvie for at få deres løsningsforslag til problemos,
Polle....

Fra : Fritze

Dato : 18-05-01 13:25

> Tak, tak....slap af makker! Vi er ikke alle så kloge på computere...
>
> Jeg har skrevet til Creatvie for at få deres løsningsforslag til
problemos,
> Polle....

Prøv nu bare. Hvad skulle der kunne ske ved det? Den siger enten *bwadr, det
vil jeg ikke være med til" eller "Jow jow, det funker som det skal". Ingen
blå røg eller lignende.

Fra : Steen Jørgensen

Dato : 19-05-01 11:41

hej

din v2 kort skal være fra samme fabrikant og have den samme mægde ram
onboard for at kunne køre sli

jeg bruge selv 2 stk v2 12mb fra creaf på w2k

Fra : Henrik Jensen

Dato : 20-05-01 09:30

Niks, jeg har prøvet med to forskellige kort Creative og orchid. Og det
virkede fint.

Fra : Thomas Krath Knudsen

Dato : 22-05-01 12:32

Jeg har nu fået svar fra Creative...

Det skal være to ens kort og derfor enten 2 x 8 MB eller 2 x 12 MB. Man kan
sagtens krydse to forskellige mærke, så længe Ram-størrelserne forbliver
identiske....

--
Thomas Krath Knudsen
http://www.XR4i.dk (Ford Sierra XR4i 2,8 V6 - S Æ L G E S)