Palm - MobilTelefon
Fra : Sasha

Dato : 18-05-01 10:20

Hej,

Jeg har lige fået en MobileInternet Kit , der gør muligt at sende mails /
surfe på Internettet / sende SMS fra Palm via infrarød port og mobile
telefon...
Det hele fungere fint med min gamle S25, men jeg oplever nogle problemer med
min S40 - den kommunikerer godt nok med Palm, prøver at ringe til min
udbyder ( kan ses i tlf. displayet : Dataopkald og så rigtige nummer ) men
efter et par sekunder står der i display : Opkald mislykkedes ! )
Jeg har haft samme problem med at få S40 til at køre med min Outlook
Express, men til sidst kom jeg til at andre init string til AT+CBST=7,0,1 og
så kom det hele til at køre
Desværre hvis jeg bruger samme init string med Palm fungerer det stadig ikke

Så jeg håber nogen kan komme med en eller anden forslag, hvad jeg kan gøre,
evt. med en init string, der kunne hjælpe fordi jeg er overbevist det er
det, der mangler.
Siemens support kunne ikke svare på nogle af mine spørgsmål, de siger bare
at softwaren skal opgraderes !( by the way jeg har den nyeste version ) - de
kunne heller ikke hjælpe mig med at få S40 til at køre med Outlook Express,
jeg måtte selv finde en løsning.
Det synes jeg er dybt imponerede, altså at sælge en mobiltelefon med
datafunktion og infrarød og så ikke kunne sige til kundene, hvordan man kan
bruge det. Men det er en anden historie.

Please, help me

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-05-01 10:41

"Sasha" <mmasa@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det synes jeg er dybt imponerede, altså at sælge en mobiltelefon med
> datafunktion og infrarød og så ikke kunne sige til kundene, hvordan man
kan
> bruge det. Men det er en anden historie.

Siemens kan næppe forventes at vide hvordan samtlige periferi-ting skal
bruges i sammenhæng med telefonen.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Sasha

Dato : 18-05-01 13:36

Hvis man sælger mobiltelefon os siger højt, at den kører HCSD og har
fax/data modem og har infrarød port burde man også forvente, at nogle vil
prøve at bruge alt dette !
Den mest almindelige er at bruge telefonen sammen med en e-mail program,
synes jeg og det kunne de heller ikke yde support til.
Hvorfor skal man have en telefon med alle de " smarte " funktioner hvis
umiddelbart ikke er muligt at anvende dem og man ikke kan få support til det
??
Men, det er ikke det vigtigste nu. Er der nogen der kan komme med et bud,
hvordan jeg kan løse mit problem ??

Tak

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-05-01 16:42

> Den mest almindelige er at bruge telefonen sammen med en e-mail program,
> synes jeg og det kunne de heller ikke yde support til.

Du bruger ikke en telefon med et email-program. Du bruger den sammen med en
eller anden form for PPP-klient.

> Men, det er ikke det vigtigste nu. Er der nogen der kan komme med et bud,
> hvordan jeg kan løse mit problem ??

Kan du ikke komme med lidt flere fejl-detaljer. Hvis vi kunne få en
PPP-fejllog var chancen for en løsning større...

Fra : stichelbout

Dato : 24-05-01 10:42

"Sasha" <mmasa@get2net.dk> wrote in message news:<UN5N6.45$kL.4954@news.get2net.dk>...
> [...]
> datafunktion og infrarød og så ikke kunne sige til kundene, hvordan man kan
> bruge det. Men det er en anden historie.

Prøv at kikke på
http://merlin.bch.siemens.de/rimeng/index_MP.htm

(S40, FAQ, IrDa)

ellers ...