trykket ribben ?
Fra : Lars

Dato : 18-05-01 10:08

hej,

Jeg løb frontalt ind i en modspiller's albue for ca. 3 uger siden, hans
albue ramte mig i brystkassen, nærmere bestemt lige på brystvorten, jeg
mistede luften - hvilket i sig selv var lidt overraskende.

Men ok, jeg kunne da godt mærke at slaget havde lavet en lille indvirking,
og jeg har så haft smerter lige siden.

Smerterne er ret voldsomme, de kommer hvis jeg eks. nyser eller hoster; -
derudover hvis jeg vrider i kroppen - eks. mavebøjninger gør så ondt så de
er umulige at gennemføre.

Nogen der har en ide om det er trykkede ribben ? - jeg har selvfølgelig
tænkt på om det måske var et brækket ribben, men jeg har prøvet at trykke
mig igennem på ribbenene (problemet er at smerten ligger under brystmuskelen
så jeg kan ikke trykke direkte derinde) - men det burde vel gøre rigtig nas,
hvis jeg trykkede på et ribben hvor der var brud ?

Hvis såfremt det er et trykket ribben; - er det skadeligt at træne fitness
? - det gør ondt ad h. til - men jeg tvinger mig til at træne, dog kan jeg
dagen efter mærke det ekstra meget.

Og hvor lang tid skal jeg rende rundt med dette her ?

Fra : Michael Westergaard

Dato : 18-05-01 12:58

"Lars" <dontspammeok@idontwantit.dk> skrev i en meddelelse
> hej,
>
> Og hvor lang tid skal jeg rende rundt med dette her ?

Nu er det halvandet måned siden jeg fik samme skade og efterhånden mærker
jeg det kun når jeg nyser. De første 2-3 uger kunne jeg hverken sove på
ryggen eller den ene side. Andre jeg har spurgt siger at man har
"fornøjelse" af skaden i op til et halvt år. Er dog begyndt med løb og golf
igen.

/Michael