Genstarte med programmering!
Fra : John Friis Løndal

Dato : 23-11-04 15:29

Jeg vil til at lave lidt små programmer igen, men er noget forvirret
over alle de nye betegnelser på programerings sprog.

Jeg vil gerne bruge et sprog der lever længe endnu og som kan bruge
gamle c++ biblioteker.

Jeg tror at MS Visual c++.NET er det rigtige valg, men hvilken
version?
Kan man hente en prøve udgave for at se om man fatter noget af det?
Hvad koster en amatør version af MS Visual c++.NET?

Har tidligere programmet i:

MS Visual basic 6.0
Matlab
MS Access
Pascal / turbo pascal
QBasic

Mvh
John
www.honor.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-04 15:51

John Friis Løndal skrev:

> [...]
>over alle de nye betegnelser på programerings sprog.

>Jeg vil gerne bruge et sprog der lever længe endnu og som kan bruge

Hvad med C++? Jeg gik fra TurboPascal til C(++) og ærgrer mig
over at jeg ikke begyndte på C i stedet for Pascal.

>Jeg tror at MS Visual c++.NET er det rigtige valg, men hvilken
>version?

Hvis du kun vil kompilere C++-programmer, er versionsnummeret ret
ligegyldigt. Der fås gode og gratis compilere til C++.

Jeg bruger Borlands version 5.5 sammen med editoren MED.

--
Bertel

Fra : Mogens Hansen

Dato : 23-11-04 19:17

"John Friis Løndal" <londal@mail.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Kan man hente en prøve udgave for at se om man fatter noget af det?

Man kan hente Visual C++ 2005 Express Beta gratis -
http://lab.msdn.microsoft.com/express/visualc/default.aspx
Beta udgaverne af Visual Studio plejer at være temmelig gode og stabil.

> Hvad koster en amatør version af MS Visual c++.NET?

Mon ikke at den kommende Express udgave passer.
Prisen er mig bekendt ikke fastsat endnu - men du kan jo bruge beta udgaven
indtil videre.

Venlig hilsen

Mogens Hansen