Problem med 6610XL
Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 22:59

Jeg er en af dem som for et par uger siden investerede i Aldis (halv?)årlige
Medion PC. I den sidder et grafikkort, nVidia 6610XL (vist et let
modificeret 6600), og jeg har en idé om, at det giver mig nogle problemer:

I to forskellige spil, Taxi Racer London 2 og Neverwinter Nights, begyndte
computeren meget hurtigt efter start at gå i en slags pause-tilstand (dvs.
skærmbilledet var som det skulle være, men den reagerede ellers ikke),
hvorefter køleren speedede voldsomt op, og spillet efterfølgende enten
fortsatte, eller lod computeren crashe (genstarte). Også en 3DMark03 test
fik computeren til at genstarte. Jeg har prøvet at køre NWN uden
Anisotropisk Filter og AA, men lige lidt hjælper det. Enkelte gange har NWN
lavet tricket med pause-tilstand, kølerstart og så sort skærm, hvor markøren
har virket, men selve skærmbilledet var væk (menusystemet i NWN virkede dog
stadigvæk, selvom det ikke kunne ses!). Én enkelt gang lykkedes det mig at
nå helt ind i selve spillet og spille i 15-20 minutter, hvorefter jeg
stoppede det af ikke-tekniske årsager...

Jeg har installeret de nyeste drivere fra Medions hjemmeside (66.74), men
det burde vel ikke være et driver problem når 2 så populære programmer som
NWN og 3DMark, samt TRL får den til at crashe på denne måde? Kan det være
varmen der er problemet? Jeg har efter at have været nået ud af NWN checket
GFX-temperaturen i kontrolpanellet men den lå "kun" på 44 grader (som jeg
ikke aner om er højt eller lavt).

Some help, please

-Thomas

Fra : phg1

Dato : 03-12-04 14:15

"" skrev d. 01-12-04 22:59 dette indlæg :
> [...]

checket
> GFX-temperaturen i kontrolpanellet men den lå "kun" på 44 grader (som

1 ting du kan tjekke
prøv at gå i kontrolpanel>egenskaber for strømstyring>fanebladet
dvale>tjek det IKKE er sat til
ellers kan du prøve at indstalere en driver fra www.nvidia.com
evt genindstalere direct x fra microsoft hjemmeside
tjek også hvor mange hz skærmen får(opdateringshastigheden)
hvis det ikke hjælper så prøv om du kan låne et grafikkort fra en
kammarat,og se om det hjælper
ellers er jeg ved at være tom for ideer
44 grader er ingenting for et grafikkort,nvidias kort kan klare
temperaturer over 100grader(kortvarigt)

http://www.kandu.dk/