Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
ATi 9550 Abit kan ikke kører i 32 bit
Fra : Jesper Sloth

Dato : 01-12-04 19:27

Hej og hjælp

Jeg har lige investeret i et Abit 9550 ATi grafikkort som ikke kan kører i
32 bit farvedybde, så kommer der nogle små grå prikker, som sidder i et
gitter som især kan ses i de lyse områder, har nu sat det til 16 bit og alt
er godt. hvad er der lige galt her? Jeg har kørt med et Matrox G450 dualhead
før, men skulle have lidt mere performance, da jeg skal se nogle HD
optagelser, og det kunne matrox G450 ikke klare, der er også kommet mere
skub i tingene, menikke i farvedybden. Har det noget og gøre med at nu kører
det også 8x AGP? Det sidder i et Sotek SL-75FRN-L, og kører på en Sony CRT
skærm øhh A200 tror jeg nok. Kom gerne med et godt bus på problemet.

Mvh

Jesper

Fra : Jesper Sloth

Dato : 01-12-04 23:11

"Jesper Sloth" <sloth@tele2adsl.snydt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nu kører det også 8x AGP? Det sidder i et Sotek SL-75FRN-L, og kører på en
> Sony CRT skærm øhh A200 tror jeg nok. Kom gerne med et godt bus på

Hej

Jeg har postet et billede af problemet i binaer gruppen med fil navnet
ATi_9550, enten er mit grafikkort def. eller også kan mit bundkort ikke
klare at køre med dette grafikkort. Her snart prøvet alt!

Mvh

Jesper

Fra : Jesper Sloth

Dato : 02-12-04 06:44

> [...]
> nu kører det også 8x AGP? Det sidder i et Sotek SL-75FRN-L, og kører på en
Hej igen

Ja, så har jeg et nyt update til mit problem. Når jeg genstarter eller
starter computeren, sker det at den starter og kommer med skrivebordet uden
at lave disse prikker, men til sidst i posten og når alt er startet, kommer
der en helt sort skærm i 2 sek. og så er problemet der igen, måsæe det kan
hjælpe til at finde problemet.

Mvh

Jesper

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-12-04 18:59

"Jesper Sloth" <sloth@tele2adsl.snydt.dk> wrote in

> [...]
> startet, kommer der en helt sort skærm i 2 sek. og så er problemet der
> igen, måsæe det kan hjælpe til at finde problemet.

Jeg har desværre ikke lige nogen god råd - men har et kort magen til (tror
jeg da, Abit R9550 V 128MB DDR) og har ingen problemer i nogen 32bit eller
24 bit opløsning - jeg har ikke prøvet med 16bit og derunder.

Har du Catalyst 4.11, er din matrox driver helt væk eller er du sikker på
at den ikke kommer til at forstyrre på den ene eller anden måde. Kører du i
højere opløsning nu end du gjorde med Matrox kortet. Har du en driver til
A200-skærmen eller finder computeren selv ud af hvilke refresh rates m.m.
den kan klare?

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Jesper Sloth

Dato : 07-12-04 21:35

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> A200-skærmen eller finder computeren selv ud af hvilke refresh rates m.m.

Hej

Jeg prøvede med alt, flere udgaver af Catalyst, og på 3 forskellige
computer, det hjalp ikke. Så kortet er nu leveret tilbage til SHG, de har
desvære kortet i restordre, så jeg ved ikke hvornår jeg får et nyt. En af
mine kammerater, og ekspedienten ved SHG mente begge 2 at der var en ramfejl
på kortet. Så nu må jeg se om det virker når der kommer et nyt kort.

Mvh

Jesper