Asus radeon 9600xt vil ikke starte
Fra : Jacob Larsen

Dato : 01-12-04 11:04

Hej

Jeg har samlet en computer med et Asus radeon 9600xt og et MSI K8N Neo2
bundkort. Er der nogle problemer med at disse dele ikke spiller
ordentligt sammen?

Problemet er, at computeren har meget svært ved at starte, og mange
gange vil der ikke komme billede på skærmen, når man tænder for
maskinen. Ifølge de LED koder der kommer ud, så hænger den ved init. af
video og læs af CPU data.

Hvis jeg skifter kortet ud med et GF3 TI200 (Det eneste der lige var i
nærheden), så virker maskinen fint. Hvis jeg iøvrigt sætter kortet i den
maskine, der normalt bruger GF3 kortet, så virker det også fint. Hvilket
leder frem til spørgsmålet om kompatibilitetsproblemer.

/Jacob

Fra : Mads

Dato : 01-12-04 11:39

On Wed, 01 Dec 2004 11:04:05 +0100, Jacob Larsen <jlar01@kom.aau.dk>
wrote:

> [...]
>maskine, der normalt bruger GF3 kortet, så virker det også fint. Hvilket
>leder frem til spørgsmålet om kompatibilitetsproblemer.

Det kunne også være en strømforsyning der er lige i underkanten
til at trække al hardwaren og et Radeon 9600XT, men som har
power nok til GF3 kortet.

Hvad har du i de 2 maskiner ? Både PSU'er og hardware.

mvh Mads

Fra : Jacob Larsen

Dato : 01-12-04 14:39

Mads wrote:
> Det kunne også være en strømforsyning der er lige i underkanten
> til at trække al hardwaren og et Radeon 9600XT, men som har
> power nok til GF3 kortet.
>
> Hvad har du i de 2 maskiner ? Både PSU'er og hardware.

I radeon maskinen er der en 400W PSU, kan ikke huske mærket. Er rated
til 17A i 12V. Det er en 90nm socket 939 Athlon 3000+ CPU, der sidder i.
Ellers er det en 200GB Maxtor harddisk og et Lite-On DVD+-RW Dual layer
drev, der sidder deri. Rammene er 2x512MB Kingston HyperX PC3200 CAS2 2.6V.

I GF3 maskinen er der en 300W codegen PSU. Det er en Athlon XP 2000+ der
sidder på et Asus A7V et-eller-andet(mener det er 333). Jeg kan ikke
huske hvad mere der er i, men jeg mener ikke der er mere end en enkelt
harddisk, et DVD-drev, og netkort.

Her i weekenden tager jeg min egen maskine op for at krydsteste med mit
eget grafikkort/bundkort. Det kan måske give et fingerpeg om det er
strømforbruget der er et problem. Der sidder nemlig et GF6800GT i. Ideen
med spørgsmålet her var mest for at finde så mange løsningsmodeller som
muligt inden jeg går i gang.

/Jacob

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 01-12-04 15:11

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> den maskine, der normalt bruger GF3 kortet, så virker det også fint.
> Hvilket leder frem til spørgsmålet om kompatibilitetsproblemer.

Prøv at hive alt andet end det nødvendige ud af maskinen (cdrom-drev, ekstra
harddisk osv.), hvis det virker kunne det evt, være strømforsyningen...
--
M V H

Peter Jakobsen

Fra : TBent

Dato : 01-12-04 16:17

Jeg har samme problem med et Asus 9600xt og en 400w psu på et Abit AV8
bundkort, grafikkortet er dog ved at blive ombyttet, da sælgeren mente det
måtte være defekt.

Thomas