Manglende DirectX 7 understøttelse i nye N~
Fra : Kim Dahl

Dato : 30-11-04 23:32

Hej!

Jeg er rendt ind i et besynderligt problem med én af vores computere med et
Geforce FX5900 kort. Maskinen kører WinXP Home DK SP2 med DirectX 9.0c.

Hvis jeg kører DxDiagnosticering på maskinen og tester Direct3D, får jeg en
fejl ved test af DirectX 7 (intet roterende logo), mens der ikke er nogen
problemer med DirectX 8 og 9. Og maskinen går i sort og genstarter, hvis jeg
prøver at anvende 3D pauseskærme (for eksempel fra WinXP Plus pakken), eller
ved test med for eksempel 3D Mark 2001, hvor maskinen også genstarter
spontant, når den når til Nature-testen.

Jeg har forsøgt mig med at afinstallere driverne totalt med Driver Cleaner,
og geninstallere den nyeste version, men lige meget hjælper det. Det er lige
før jeg farer ud og køber et Ati Radeon kort og smækker i dyret i stedet
for, de larmer alligevel også meget mindre...

Mvh Kim Dahl

Fra : Sune Salminen

Dato : 30-11-04 23:38

Kim Dahl wrote:
> [...]
> det. Det er lige før jeg farer ud og køber et Ati Radeon kort og
> smækker i dyret i stedet for, de larmer alligevel også meget mindre...

Prøv at geninstallére DirectX

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Kim Dahl

Dato : 01-12-04 08:15

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at geninstallére DirectX
>
> -Sune
>
> --
> Check out my band at www.secondnature.dk
> Remove the monkey to send mail.
Hej Sune

Det ER forsøgt, men tilsyneladende var der ikke noget der blev opdateret ved
den lejlighed!

Kim

Fra : Brian Lund

Dato : 01-12-04 00:47

> [...]
> ved test med for eksempel 3D Mark 2001, hvor maskinen også genstarter
> spontant, når den når til Nature-testen.

Hvis det er de nye drivere det er galt med, så hjælper det vel ikke at
installere de nye drivere igen? :P
Prøv med en lidt ældre version...

> [...]
> før jeg farer ud og køber et Ati Radeon kort og smækker i dyret i stedet
> for, de larmer alligevel også meget mindre...

Det ved jeg nu ikke... Mit Sapphire 9500 Pro larmede godt nok ikke galt med
standard køleren, men jeg har senere bygget en maskine med et (billig model)
9800 XT hvor køleren var den del der støjede mest i hele maskinen... 30~35dB
er mit gæt!

Men jeg har så også set et X800 Pro som havde et lavt støjniveau :)

Brian

Fra : Kim Dahl

Dato : 01-12-04 08:19

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 30~35dB
> er mit gæt!
>
> Men jeg har så også set et X800 Pro som havde et lavt støjniveau :)

Ha, det lyder som et meget godt argument med at prøve med ældre drivere, men
jeg havde hørt noget om, at WinXP Servicepack 2 skulle kunne lave ravage i
driverne, så derfor satsede jeg i første omgang på at rydde helt op med
Driver Cleaner og derefter geninstallere dem, for det kan da vel ikke
rigtigt passe, at én af de største grafikkortproducenter pludselig ikke er
bagudkompatibel i deres drivere, vel???

Kim