Genstart ved load af windows.
Fra : Kenneth Felber

Dato : 02-12-04 19:51

Hej,

Jeg har samlet en ny pc, og har endelig fået installeret win95
(Planlægger at installere XP bagefter), og efter at installationen i DOS
er gennemført bliver jeg bedt om at genstarte, da min pc så har
genstartet og kommer til stedet hvor den blå skærm med win95 står der,
så genstarter min pc igen, og lander på det sted hvor man kan køre i
fejlsikret tilstand m.m. Og jeg kan ikke køre windows i nogen af de
andre funktioner.

Jeg har prøvet at skifte min hardware ud, men intet har hjulpet.

Nogen der ved hvad jeg kan gøre???

Håber at få svar.

Kenny

Fra : Henning

Dato : 02-12-04 20:18

On Thu, 02 Dec 2004 19:50:30 +0100, Kenneth Felber <kenny@skummer.com>
wrote:

>Hej,
>
>Jeg har samlet en ny pc, og har endelig fået installeret win95

W95 er forældet og fyldt med fejl. Læg XP på med det samme i stedet?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Kenneth Felber

Dato : 02-12-04 20:37

Henning wrote:

> W95 er forældet og fyldt med fejl. Læg XP på med det samme i stedet?
>

> Henning
> hsb@(fjernes)image.dk

har nu prøvet med win98, der godt kan komme ind i "safe mode", men
genstarter i "normal mode" hele tiden alligevel.

Grunden til at jeg ikke har installeret XP er at jeg ikke kan boote fra
min XP-installations cd, og når jeg prøver at åbne Support/tools mappen
i dos så får jeg en fejlmeddelelse om at mappen ikke gyldig, el.lign.

Er der nogle flere informationer i skal bruge for at kunne hjælpe??

Fra : Anders Pedersen

Dato : 02-12-04 21:19

"Kenneth Felber" <kenny@skummer.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dos så får jeg en fejlmeddelelse om at mappen ikke gyldig, el.lign.
>
> Er der nogle flere informationer i skal bruge for at kunne hjælpe??

Når du ikke kan boote fra en din winxp cdrom
kan du boote kan fra de 6 start disketter
eller boote fra en win98 start disk
der skal du gøre følgene

du er i a:
skriv d: (for udsat at d: er cd drev
cd i386
skrev winnt og tryk enter

Med den sidste løsning tager det ca 2 timer med at kopirer filerne til
installationen
Kan ikke ælige huske hvad det skyldes

--
Med Venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Kenneth Felber

Dato : 02-12-04 21:56

Anders Pedersen wrote:

> [...]
> cd i386
> skrev winnt og tryk enter
>
> Med den sidste løsning tager det ca 2 timer med at kopirer filerne til

ok, tak, jeg prøver med de 6 disketter...

Fra : L[x]

Dato : 02-12-04 22:08

Kenneth Felber wrote:

> Grunden til at jeg ikke har installeret XP er at jeg ikke kan boote fra
> min XP-installations cd, og når jeg prøver at åbne Support/tools mappen
> i dos så får jeg en fejlmeddelelse om at mappen ikke gyldig, el.lign.

Til eventuelle fremtidige ligende situtioner. Det er muligt at lave en
bootable winxp skive ud fra den du har. Yderligere kan man, hvis man
vil, slipstreame servicepakkerne ned på skiven, så man ikke behøver at
installere den senere. Ganske fikst.... men om det er lovligt aner jeg ikke.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Palle

Dato : 02-12-04 23:55

> [...]
> i dos så får jeg en fejlmeddelelse om at mappen ikke gyldig, el.lign.
>
> Er der nogle flere informationer i skal bruge for at kunne hjælpe??

Få byttet din cd hos Microsoft.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-12-04 00:04

Palle wrote:
> Få byttet din cd hos Microsoft.

Det kan jo være at det er hardwarens skylde den ikke kan
boote, for mig lyder maskinen som en ældre sag.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-12-04 00:15

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

>Det kan jo være at det er hardwarens skylde den ikke kan
>boote, for mig lyder maskinen som en ældre sag.

Hvis 'puteren ikke kan boote fra cd, så er den for gammel til at
kunne køre med XP.
--
Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-12-04 13:43

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Hvis 'puteren ikke kan boote fra cd, så er den for gammel til at
> kunne køre med XP.

Det er _altid_ muligt at boote fra CD - det er bare et spørgsmål om at
finde det rette CD-drev

Jesper G. Poulsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-12-04 15:39

Jesper G. Poulsen skrev:

>Det er _altid_ muligt at boote fra CD - det er bare et spørgsmål om at
>finde det rette CD-drev

Nej, bundkortet skal også understøtte det.
--
Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-12-04 16:19

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Nej, bundkortet skal også understøtte det.

Nej. Smid en SCSI-controller med bootbios i og en SCSI-CD-drev og
maskinen booter på CD.

Det var på den måde jeg installerede Linux på min server.

Jesper G. Poulsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-12-04 22:30

Jesper G. Poulsen skrev:

>Nej. Smid en SCSI-controller med bootbios i og en SCSI-CD-drev og
>maskinen booter på CD.

Ja -Ja.
--
Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-12-04 20:21

Kenneth Felber wrote:

> Nogen der ved hvad jeg kan gøre???

Du kan starte med at fortælle lidt mere...

Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-04 08:36

Hej Win95 kan ikke køre på mere en MAX 450 Mhz uden er spec patch
Og hvilket kabel har du til din cd og hvilken cd mærke er det
der er mange der ar skod eller skal være alene på en bus
som master
Jørgen

Fra : Kenneth Felber

Dato : 03-12-04 10:26

Jørgen Andreasen wrote:
> [...]
> Og hvilket kabel har du til din cd og hvilken cd mærke er det
> der er mange der ar skod eller skal være alene på en bus

Ok, jeg fandt ud af løsningen. Det var forresten en splinterny pc jeg
lige har samlet...:) Det hjalp at lave de 6 xp-disketter og installere
xp på den måde. Nu virker den fint.

tak for hjælpen...

kenneth