Hvad er det jeg skal stille?
Fra : Monty

Dato : 01-12-04 22:15

Jeg har netop sat en ny cpu i mit K7S5A bundkort men jeg er lidt i tvilv om
hvad det er jeg skal stille på. Jeg har før lavet en opgradering men jeg kan
selvføldig ikke huske det nu.

Nogen der kan give et råd? Den ny er en Duron 1.8 som sidder i et K7S5A
bundkort.

Monty

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-12-04 23:07

"Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> selvføldig ikke huske det nu.
>
> Nogen der kan give et råd? Den ny er en Duron 1.8 som sidder i et K7S5A

Hvorfor vil du stille på noget? Kører den med forkert mhz - altså mindre end
1800? Så skal du i bios over til højre finde det sted, hvor der står noget
med cpu.
Når du kommer derind finder du et sted, hvor der nok står 100/100. Det
ændrer du til 133/133. Så skulle den gerne køre med rette hastighed.
Generelt kan man efter isætning af ny cpu, hvor den gerne nulstiller bios,
gå ind og vælge at den skal sættes til best performance og så lige huske at
klokke op som anført ovenover. Derudover behøver man normalt ikke at
foretage yderligere.

Kurt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-12-04 15:09

Kurt B. Andersen wrote:

> Generelt kan man efter isætning af ny cpu, hvor den gerne nulstiller

Jeg har _aldrig_ oplevet en PC der selv nulstillede noget som helst. Og
skifter man CPU i et K7S5A skal man blot checke clockfrekvensen på CPU
og RAM.

Jesper G. Poulsen

Fra : L[x]

Dato : 02-12-04 16:07

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg har _aldrig_ oplevet en PC der selv nulstillede noget som helst. Og
> skifter man CPU i et K7S5A skal man blot checke clockfrekvensen på CPU
> og RAM.

BIOS på K7S5A er generelt lidt for flink til det. Især de ældre BIOS
versioner. Jag taler af bitter erfaring.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-12-04 18:17

L[x] wrote:

> BIOS på K7S5A er generelt lidt for flink til det. Især de ældre BIOS

Jeg har selv haft et K7S5A. Et fint-fint bundkort - det blev udskiftet
da jeg skiftede til Barton 2500+

Jesper G. Poulsen

Fra : L[x]

Dato : 02-12-04 20:42

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg har selv haft et K7S5A. Et fint-fint bundkort - det blev udskiftet
> da jeg skiftede til Barton 2500+

Jeg ved nu ikke hvor fint jeg synes det er. Har RMA'et det 2 gange. Lige
lidt hjælper det. Overvejer efterhånden at smide en custom bios på.
Kørte du sd eller ddr ram i det?

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-12-04 21:34

L[x] wrote:

> på. Kørte du sd eller ddr ram i det?

Ja. Startede med SDR og sluttede med DDR.

Jesper G. Poulsen

Fra : L[x]

Dato : 02-12-04 21:38

Jesper G. Poulsen wrote:

> Ja. Startede med SDR og sluttede med DDR.

Havde du stabilitetsproblemer med sd ram? Jeg har prøvet stort set alle
de gængse løsningsforslag, dog minus dem der involverer at lodde direkte
på bundkortet.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-12-04 21:50

L[x] wrote:

> Havde du stabilitetsproblemer med sd ram? Jeg har prøvet stort set

Nej. Hverken med SDR SD-RAM eller DDR SD-RAM.

Jesper G. Poulsen

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 02-12-04 12:35

On Wed, 1 Dec 2004 22:15:25 +0100, "Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>selvføldig ikke huske det nu.
>
>Nogen der kan give et råd? Den ny er en Duron 1.8 som sidder i et K7S5A

Hej

1) Har du prøvet at resette cmos jumper. Husk at power skal være helt
fra (ledning ude eller kontakt slukket på selve strømforsyning)

2) understøtter dit bundkorts bios disse hurtige durons ?

http://www.ecsusa.com/support/table_amd_duron.html

er ikke ajour med disse applebread durons m. fsb266. De gamle fsb200
er morgans.

http://www.ecsusa.com/downloads/bios.html

du skal læse pcb version på bundkortet. Nyeste bios er en god ide. Det
skal naturligvis opdateres m. den gamle cpu. Pas på at lade elektronik
lade lidt af, inden du skifter cpu.

Ellers få den duron 1.8 byttet til xp2400+, det kører.

mvh

John