Midt Data???
Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-12-04 11:58

Hejsa.

Er der nogle der har erfaringer med Midt Data, gode som dårlige.

Mvh.

Jesper.

Fra : Mads

Dato : 01-12-04 12:07

On Wed, 1 Dec 2004 11:57:30 +0100, "Jesper Hansen"
<jesperhansen@stofanet.dk> wrote:

>Hejsa.
>
>Er der nogle der har erfaringer med Midt Data, gode som dårlige.

Hej

Jeg har købt masser af hardware hos Midtdata og har stort set kun
gode erfaringer med dem. De har altid været utroligt hurtige til at
sende varerne som ofte har været fremme dagen efter jeg bestilte
dem.
Eneste lille minus jeg kan give dem, er en lidt langsom arbejdsgang
når det handler om reparation/ombytning under garantien.
De brugte 6 uger på at konstatere at en CD brænder ikke virkede.
Men det er så også min eneste klage. Jeg handler stadig hos Midtdata
og bliver ved med det.
(en anden god butik jeg kan anbefale er SHG som jeg også bruger meget)

mvh Mads

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-12-04 12:12

Jesper Hansen wrote:
> Er der nogle der har erfaringer med Midt Data, gode som dårlige.

Jeg har kun gode erfaringer med MidtData, og ligeledes også med SHG, som
Mads nævner.

Fra : kenzo

Dato : 01-12-04 12:20

personligt har jeg ikke købt ved midtdata ......endnu men har kun hørt godt
om dem, men har derimod ved SHG og dem køber jeg a-l-d-r-i-g ved igen meget
meget dårlig RMA

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-12-04 13:44

kenzo wrote:
> men har derimod ved SHG og dem køber jeg
> a-l-d-r-i-g ved igen meget meget dårlig RMA

Og der er min oplevelse ved RMA så lige modsat Har bl.a. fået mit
nuværende bundkort ombyttet to gange! 2. gang sendte jeg det ind om mandagen
og havde et nyt om onsdagen. Såfremt nogen undrer sig vedr. kvaliteten af
bundkortet, drejer det sig om et Abit NF7-S rev2.0.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-12-04 09:36

kenzo wrote:

> hørt godt om dem, men har derimod ved SHG og dem køber jeg
> a-l-d-r-i-g ved igen meget meget dårlig RMA

Fortæl eller klap i!

Jesper G. Poulsen

Fra : kenzo

Dato : 02-12-04 10:32

> Fortæl eller klap i!
Sgu ikke med den tone du fører dig frem med

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-12-04 11:07

kenzo wrote:

> Sgu ikke med den tone du fører dig frem med

Jeg har flere gange opfordret dig til at fortælle om dine oplevelser.
Jeg kan ikke tage dig seriøst...

Jesper G. Poulsen

Fra : kenzo

Dato : 02-12-04 11:32

> Jeg kan ikke tage dig seriøst...

Ditto

Fra : kenzo

Dato : 02-12-04 11:43

Såh men du kan jo prøve at læse den 17/11-04 kl 23.27
Emne: EDBpriser nede?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-12-04 15:05

kenzo wrote:

> Såh men du kan jo prøve at læse den 17/11-04 kl 23.27
> Emne: EDBpriser nede?

Som nævnt i andre tråde, så er det ikke lige meget hvilken besked der
følger med en reklamation. Hvis man bare sender et "det virker ikke",
så kan man ikke klandre leverandøren. Jeg ser intet fra din side der
beskriver det modsatte.

Jesper G. Poulsen

Fra : kenzo

Dato : 02-12-04 23:20

> [...]
> følger med en reklamation. Hvis man bare sender et "det virker ikke",
> så kan man ikke klandre leverandøren. Jeg ser intet fra din side der

LOL

Fra : kenzo

Dato : 02-12-04 12:15

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 21-12-04 17:11

kenzo wrote:
> personligt har jeg ikke købt ved midtdata ......endnu men har kun hørt godt
> om dem, men har derimod ved SHG og dem køber jeg a-l-d-r-i-g ved igen meget
> meget dårlig RMA

Jeg har skrevet det før og jeg kan gøre det igen: indhold og udseende af
henvendelsen betyder meget.

* Skriv kort og præcist.
* Skriv udfyldende, så andre præcist kan forstå, hvad der menes.
* Skriv pænt og høfligt.
* Undgå at være en tåbe.
* Optræd ikke barnligt.
* Underskriv dig med dit rigtige og fulde navn.
* Sikr dig at delen nu rent faktisk er defekt og at det ikke bare er i
dit setup, den fejler.

Ovenstående er ikke møntet på dig specifikt, men er generelt.

Eksempler: forklar baggrunden for et postulat, start med stort, afslut
med punktum, undgå overdreven brug af punktummer, spørgsmålstegn,
udråbstegn samt mange, på hinanden følgende, store bogstaver.

Med andre ord: hvis din post i nyhedsgruppen om SHG ligner din
henvendelse, så er dine chancer dårligere.

--
Steen Suder

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-12-04 12:31

Jesper Hansen wrote:

> Er der nogle der har erfaringer med Midt Data, gode som dårlige.

Gode erfaringer herfra over mange indkøb.

--
Martin L. Johansen
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Martin Sand.

Dato : 01-12-04 12:43

Jesper Hansen wrote:
> Er der nogle der har erfaringer med Midt Data, gode som dårlige.

Jeg har kun gode erfaringer derfra.
SHG har jeg 1 god og 1 dårlig oplevelse fra. Den dårlige vejer dog så tungt
at jeg aldrig handler der mere.

--
MVH Martin

feedback (a) stofanet dk

Fra : claus

Dato : 01-12-04 16:15

har handlet både med midtdata og SHG
begge steder får plus i min bog

og har fået behandlet 2 rma sager hos SHG, begge to gik hurtigt, og
uden problemer.

Mvh claus

Fra : Peter J

Dato : 01-12-04 17:26

"Jesper Hansen" <jesperhansen@stofanet.dk> skrev

> Er der nogle der har erfaringer med Midt Data, gode som dårlige.

Jeg har generelt meget gode erfaringer med MidtData. En enkelt gang har jeg
haft en RMA-sag, som gik lidt i hårdknude, men dette skyldtes udelukkende en
enkelt medarbejders totale inkompetence (og denne medarbejder arbejder ikke
længere hos MidtData)

mvh
Peter

Fra : Gevaldi

Dato : 01-12-04 22:30

Peter J skriblede:

> [...]
> udelukkende en enkelt medarbejders totale inkompetence (og denne
> medarbejder arbejder ikke længere hos MidtData)

Er det så ham der er ved SHG i dag :)
siden der er så mange der klager over
deres RMA behandling.

Ikke fordi jeg har haft noget at klage over
hos dem, har altid fået en superbehandling.

--
/Gevaldi

Fra : Anders Lund

Dato : 02-12-04 07:31

Gevaldi wrote:
> Peter J skriblede:
>
> Er det så ham der er ved SHG i dag :)
> siden der er så mange der klager over
> deres RMA behandling.

Er det Sune vi taler om? :)

Okay, jeg ved ikke om det var Sune som startede med at lave ged i min
RMA sag, men det var ham som overbragte mig nyheden om at hvis jeg ville
klage mere kunne jeg gå til forbrugerstyrelsen - eller noget i den retning.

Problemet var at SHG havde sendt mig et forkert OG BRUGT bundkort. Da
jeg sendte det rettur ville de ikke bytte det, for det var brugt og der
var desuden en sokkel som var flækket. Her gad de sel ikke at høre /
gøre noget ved mine forklaringer. Heldigvis var deres advokat mere
vågen, som undersøgten sagen nærmere og her fandt de ud af - via serie
nummeret på det forkerte bundkort, at det var er af deres egne eller
noget i den stil. Hvis de bare havde kontrolleret det serienummer fra
starten af, var det hele gået meget nemmere. Fra min tid på et PC
værksted var serienummeret altid det første man kontrollerede, når man
skulle afgøre om der var garanti på noget - lige meget hvad kunden
påstod. Det kostede mig 2-3 ugers ekstra leveringstid og en hel del
rasseri imod dem.

Jeg har dog handlet der siden, da jeg regner med at det var en engangs
fejl. Men næste gang de laver samme ting, skrider jeg for altid.

Og lige for at gøre det klart, så var det SHG og sagen forgik descember
2003. Det nye bundkort kører tilfredsstillende. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-04 10:19

<..snip..>
> Er det Sune vi taler om? :)

Ja, Sune !! Det ER et snydeforetagende I DEN GRAD !

De lovede én vare - de sendte en anden - den blev returneret - fik så en
dårligere vare, - de så lovede at sende en lidt bedre vare efter 'E-handel's
indtræden i sagen, fejlleverance nr. 2 blev så returneret, men jeg troede
problemet var blevet løst og sendte varen retur uden at sende den som
pakke - dvs den blev ikke registreret hos PostDanmark - den greb Sune straks
i farten og 'varen er ikke modtaget' (min fejl), så jeg står med en tus
hængend i intetheden.

Fik så det overdådige tilbud af Sune, at jeg kunne lægge 600,-kr. for at få
varen (en dårligere vare end den oprindeligt bestilte) - det tilbud sagde
jeg naturligvis nej til.... Tåbe!!
Svindlere, det er hvad jeg opfatter dem som hos Midtdata !!
<..snip..>
> klage mere kunne jeg gå til forbrugerstyrelsen - eller noget i den
retning.
> Det kostede mig 2-3 ugers ekstra leveringstid og en hel del
> rasseri imod dem.

Har fået samme besked og melder sagen til politiet i dag - men jeg handler
ikke hos dem mere og vil naturligvis heller ikke anbefale andre at gøre det.
Ved ikke om det kan betale sig at gå til Forbrugerstyrelsen, da varen jo er
'blevet stjålet i transporten' - kan iøvrigt heller ikke få 'serienummeret'
på varen ud af Sune, så varen kan spores hvis den dukker op !

Mvh. Carstenwm

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-04 11:44

> Svindlere, det er hvad jeg opfatter dem som hos Midtdata !!

Og så er det vel groft nok at kalde det 'svindel' her&nu, men det kan jeg
vel have lov til at kalde det i mit eget (ikke så 'stille', efterhånden)
sind.

Dette er altså lige gået for sig ved Midtdata - og manden i centrum for
deres dårlige kundebetjening er salgsdirektør (!!!) - han må så være den der
tegner linjen overfor kunderne på højeste niveau. Jeg siger bare 'sikken et
niveau'......

Mvh. Carstenwm

<..snip..>
Mvh. Carstenwm

Fra : Peter J

Dato : 02-12-04 14:30

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev

<SNIP>

> Er det Sune vi taler om? :)

I mit tilfælde med MidtData hed tåben Robin.

mvh
Peter

Fra : Martin Johansson

Dato : 02-12-04 22:21

"Jesper Hansen" <jesperhansen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Er der nogle der har erfaringer med Midt Data, gode som dårlige.

Du kan læse om min oplevelse her:
http://shorterlink.com/?1CQ8A2
http://shorterlink.com/?L48TQI

Det er to links til Google groups

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 03-12-04 14:31

> Er der nogle der har erfaringer med Midt Data, gode som dårlige.

Jeg har et par gode, men også en dårlig, som var en længere og grim sag.

Jeg købte en 21" Sony CRT-skærm til 7000 kr., som var utilfredsstillende
skæv. InfoCare ville bytte den øjeblikkeligt, men fandt ud af 1,5 måned
senere, at den ikke blev lavet mere.

De ville så give mig en 19" TFT-skærm, som jeg naturligvis ikke ville
have.
Så blev vi enige om en brugt 21" prof Sony CRT-skærm (nyværdi over
10.000). Den var uskarp. InfoCare fik den ind, stillede lidt på den og
sendte den tilbage lidt mørkere. Satte jeg lyset op, så var den uskarp
igen.
De blev så enige om, at den forresten nok ikke var i orden så, og ville
give mig min oprindelige skærm tilbage efter 5 måneder! For den var
forresten alligevel indenfor specifikationerne.

Jeg henvendte mig så til Midt-Data (efter en snak med en advokat), der
var meget lyttende overfor problemet, men da de ikke kunne få hverken
Sony eller InfoCare til at tage skærmen, ville de ikke ophæve købet. De
fik den sågar sendt ind, og fandt den så skæv, at de ikke ville sælge
den til en ny kunde; men de ville gerne have, at jeg tog den.

Efter yderligere 2 måneder (og en klage hos Forbrugerklagenævnet), fik
Midt-Data deres leverandør til at tage skærmen. Jeg fik lov at bytte den
til en ViewSonic 20" TFT-skærm, som de endda tjekkede fabrikationsdato og
pixelfejl på.
Jeg havde indtil da ringet/skrevet til dem ca. 1 gang om ugen, og de blev
stadig mere opgivende. Men de skal jo altså behandle mig i forhold til
købeloven, og ikke i forhold til deres slåskamp med andre firmaer.

Så var det jo så en helt anden sag at for Forbrugerklagenævnet til at
forstå, at sagen var løst uden deres hjælp.

Jeg er ikke skræmt fra at bruge Midt-Data en anden gang, for de andre
firmaer er sgu ikke bedre. Men det er lidt belastende, at man skal truge
med Forbrugerklagenævnet, lige så snart noget hardware ikke virker (og
det sker jo desværre jævnligt).

- Lene
http://piv.nu/